TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Perspektywy w branży hotelowej

Okazało się, że w roku 2004 nastąpił długo oczekiwany przez branżę turystyczną wzrost przyjazdów do Polski. Dane GUS mówią, że w 2004 roku do Polski przyjechało 61,9 mln cudzoziemców, co w porównaniu z rokiem 2003 jest liczbą o 19% większą.


Instytut Turystyki szacuje, że przyjazdy turystyczne wyniosły 14,3 mln, czyli o 4,2 % więcej niż w roku wcześniejszym. Według szacunków IT tendencja zwyżkowa ma się utrzymać i w 2007 roku liczba przyjazdów turystycznych ma przekroczyć poziom 16 mln. Zmienić się ma także ich struktura - liczba tradycyjnych przyjazdów turystycznych i podróży służbowych ma wzrosnąć kosztem wizyt jednodniowych, typu zakupy przygraniczne.

"Polska jest atrakcyjnym kierunkiem przyjazdów, i to zarówno dla turystów jak i dla biznesmenów. Na wzrost odwiedzin duży wpływ miało powiększenie UE. Duża akcja informacyjna towarzysząca staraniom nowych państw członkowskich o akcesję wywołała zainteresowanie nowymi kierunkami, a więc zwiększyła się liczba turystów także w Polsce. Ponadto przyjazdom sprzyja dynamiczny rozwój naszej gospodarki, który wpływa na zwiększenie liczby przyjazdów biznesowych. Polska to najszybciej rozwijająca się gospodarka Europy Środkowej" - mówi Karl Hala, nowy dyrektor generalny hotelu InterContinental w Warszawie. Twierdzi on także, że dobrym miejscem na inwestycje w Polsce są okolice Warszawy, Trójmiasto, Kraków oraz tereny wzdłuż polskich tras tranzytowych. Zdaniem przedstawicieli branży, oprócz wymienionych miejsc, interesujące dla hoteli biznesowych są także specjalne strefy ekonomiczne, tym bardziej, że wciąż brakuje tam obiektów wysokiej klasy.

Zdaniem Yorama Reshefa, dyrektora generalnego Blue City, stolicy brakuje dobrych turystycznych hoteli 3-gwiazdkowych. Dlatego też spółka Blue City, zdecydowała się nawiazać współpracę i uruchomić na terenie centrum handlowego Blue City, obiekt hotelowy, który ma być prowadzony przez sieć Barcelo.

Rozwój hoteli biznesowych i inwestycje w tym kierunku zakładają strategie dwóch sieci - Qubus Hotels oraz Grupa Starwood, właściciel marek Sheraton oraz Westin.

"Hotele Qubus to obiekty 3- i 4-gwiazdkowe. Obecnie mamy 9 hoteli w Polsce południowej i zachodniej. W tej chwili w budowie są dwa następne, w Krakowie i Kielcach. Zostaną one oddane do użytku w 2006 roku. Będziemy nadal rozwijać sieć. Dotychczas zainwestowaliśmy w kraju ponad 250 mln zł" - mówi Janusz Mitulski, dyrektor sprzedaży i marketingu sieci Qubus Hotels.

"Zdecydowanie brakuje nam obiektu typu Spa, czyli oferującego wypoczynek i odnowę biologiczną. Szukamy dla niego dobrej lokalizacji nad morzem, jeziorami lub w górach. Wielu stałych klientów sieci zainteresowanych jest możliwością odpoczynku w Polsce. Oczywiście nadal chcemy powiększyć w kraju sieć hoteli biznesowych" - mówi Katarzyna Gontarczyk z Grupy Starwood.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Karl Hala rozwój hoteli Janusz Mitulski w Polsce qubus sieć sieci hotelowej właściciel spa struktura branży inwestycje ruch turystyczny liczba przyjazdów do turystów z Polska hotel InterContinental Qubus Katarzyna Gontarczyk turyści z zagraniczni hotelu perspektywy




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję