Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Młodszy Specjalista ds. obsługi klienta
- Doradca klienta Biuro Podróży Itaka Kraków M1
- RAINBOW Doradca Klienta
- NEKERA - Flight Specialist
- NEKERA - Product Manager (Warszawa)
- pilot Wiedeń : 31.05-01.06.2024
- Poszukiwany pilot 05.06-07.06
- Przewodnik Kulinarny w Warszawie
- Specjalista ds. Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds turystyki
Zagraniczny turysta rzadko zagląda na Podkarpacie?
Z badań jakie zlecił Podkarpacki Urząd Marszałkowski, a przeprowadzili je latem ub. roku eksperci z Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie wynika, że Podkarpacie odwiedzają prawie wyłącznie polscy turyści.
Przybysze z zagranicy to tylko 4,2 proc. gości na Podkarpaciu. Jeśli już tacy są, to pochodzą ze Stanów Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii i mają polskie obywatelstwo. Przyglądając się ruchowi turystycznemu na Podkarpaciu zwracano uwagę na dwie kwestie: kto przyjeżdża i jakie są opinie turystów o regionie. W ten sposób powstały ankiety na podstawie których można było sformułować wnioski: Polacy to aż 95,8 proc. wszystkich turystów, a tylko 4,2 proc. z nich to obcokrajowcy. Spośród turystów z Polski przeważają mieszkańcy województw: małopolskiego, mazowieckiego, lubelskiego, śląskiego. Natomiast jeśli chodzi o turystów zagranicznych to są to głównie obywatele: Stanów Zjednoczonych, Wlk. Brytanii i Niemiec.
Celem przyjazdów, w przypadku niemal połowy odwiedzających Podkarpacie, jest wypoczynek. Najczęściej podróże odbywają się z rodziną lub osobą towarzyszącą, samochodem, a sporadycznie w zorganizowanej grupie i autokarem. Krajoznawstwo, czyli zwiedzanie zabytków, poznawanie przyrody to drugi powód przyjazdów (29 proc). Turyści zostawiają średnio na Podkarpaciu 250 zł na osobę - takie sumy deklaruje blisko połowa ankietowanych, a jedna trzecia z nich zostawia tu do 500 zł na osobę.
Jeśli chodzi o atrakcje turystyczne to nadal bezkonkurencyjne pozostają Bieszczady. Następnie wskazywano na: Rzeszów, Przemyśl, Łańcut, Krasiczyn, Leżajsk, Jarosław, Bolestraszyce i Krosno.
Turyści najbardziej narzekają na na zły stan dróg, ich złe oznakowanie, brak parkingów i słabą informację turystyczną. Obcokrajowcy, częściej niż polscy turyści, zwracali uwagę na stan toalet i brak znajomości języka angielskiego w ośrodkach turystycznych. Za zalety regionu uznano: krajobrazy, gościnność mieszkańców, dobra kuchnia, obcokrajowcy zwracają również uwagę na czystość i ład w otoczeniu.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Przewodnik Michelin - więcej lokali z
Lepsza kondycja branży
Program inwestycji dla branży turystyka, horeca i
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Dział centra informacji i promocji:
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Dziwny konkurs na dyrektorów
Polacy na pierwszym miejscu wśród
Wsparcie także turystyki w północno-wschodniej
Starsze aktualności:
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Euro 2008 w Austrii wymaga ulepszenia procesu wydawania wiz
Wzmożone kontrole na kąpieliskach!
Ustawa-bubel powoduje problemy z paszportami dla siedmiolatków
Konferencja dla branży gastronomicznej
Rainbow Tours zamknął 2007 rok na plusie
www.eurohotele2012.pl www.rankhotel.pl euro
Turyści rezygnują z wyjazdów do Grecji, biura nie chcą zwracać pieniędzy
Magda Gessler krytykowana przez sanepid
Lublin: Biuro Promocji Miasta straszy zamiast zachęcać
Pierwszy rok portu lotniczego w Bydgoszczy
Tour Salon 2008 będzie krótszy o jeden dzień
Wielkopolskie: przedszkole przeszkodą w budowie hotelu w Kole
Międzynarodowe seminarium w Ostrawie