TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

1,3 mld zysku w liniach lotniczych!

Pomimo rosnących cen paliw, największe europejskie linie lotnicze zakończą rok z zyskiem. Międzynarodowe Stowarzyszenie Transportu Lotniczego IATA szacuje, że mogą one sięgnąć nawet 1,3 miliarda dolarów, ale będzie to o 400 milionów dolarów mniej niż w roku 2005 roku. IATA zrzesza ponad 250 przewoźników międzynarodowych.


Największe straty osiągną linie z USA i Afryki i będzie to ponad 6 miliardów dolarów. Amerykanie stracą 5,2 miliardów dolarów, czyli o 1,5 miliarda mniej niż w zeszłym roku, a Afrykańczycy 900 milionów dolarów, czyli o 500 milionów dolarów więcej niż w roku 2005. Najmniejsze starty zanotują linie z Azji i Pacyfiku. Według szacunków IATA linie te wypracują łącznie 1,7 miliarda dolarów zysku, czyli o 400 milionów dolarów mniej niż w 2005 roku.

W Europie, gdzie jest najwięcej przewoźników zyski mogą osiągnąć nawet 1,3 miliarda dolarów. Leigh Bailey z agencji ratingowej Standard&Poor’s przyznał - Spodziewamy się, że największe z firm: British Airways, Lufthansa i AirFrance-KLM, w najgorszym razie osiągną w bieżącym roku zysk operacyjny porównywalny z zeszłorocznym.

Agencja opublikowała raport z działalności największych linii lotniczych z Europy. Podała w nim między innymi, że przez ostatnie dwanaście miesięcy obroty w British Airways i Lufthansie systematycznie rosły, odpowiednio o 27% i 10%. Według przedstawicieli S&P taka tendencja powinna się dalej utrzymywać.

Z szacunków IATA wynika, że przychody wszystkich linii lotniczych w tym roku wyniosą 448 miliardów dolarów, czyli o 35 miliardów dolarów więcej niż w roku 2005. W tym czasie przewoźnicy na paliwo wydadzą około 112 miliardów dolarów, czyli aż dwa i pół razy więcej niż dwa lata temu.

Jednak rosnące koszty paliwa będą równoważone przez coraz wyższe dopłaty do biletów i zwiększone wymagania właścicieli linii. Przewoźnicy będą żądać od pracowników żądać jeszcze wydajniejszej pracy. Zdaniem Baileya może się to przyczynić do strajku personelu w samym szczycie sezonu.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
zysk w liniach lotniczych linie lotnicze IATA Międzynarodowe Stowarzyszenie Transportu Lotniczego paliwo Standard Poor’ s Leigh Bailey British Airways Lufthansa AirFrance KLM przewoźnicy




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję