Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Biuro Podróży Elit Tours
- Rezydent Hotelowy
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
- PILOT NA JAPONIĘ na przełomie kwietnia/maja 2026
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
Według radnych promocja Kielc to kompromitacja
Krzysztof Tworogowski, dyrektor wydziału kultury, turystyki i promocji UM Kielce przedstawił plan pracy i strategię promocji miasta na trzy najbliższe lata. Jej hasłem miało być: "Miasto ambitnych projektów kulturalnych". Tworogowski wyjaśnił - Kraków jest samograjem, Wrocław wydaje wielkie środki na promocję, a my powinniśmy się skupiać na kilku ambitnych projektach kulturalnych, o których będzie się mówić w kraju.
Jednak radni z komisji oceniającej pracę wydziału kultury, turystyki i promocji uznali, że Kielce nie mają dobrego planu promocji miasta na ten rok ani też strategii na kolejne lata. Przyznali zgodnie - To kompromitacja.
Wśród pomysłów na promocję miasta Tworogowski wymienił: dwie tury festiwalu mody Off Fashion, drugi konkurs fotograficzny "Życie jest piękne", prezentację kompozycji Krzysztofa Pendereckiego "Siedem bram Jerozolimy", premierę "Zdarzyło się w Judei" Kieleckiego Teatru Tańca do muzyki Krzesimira Dębskiego oraz kolejne oratorium Zbigniewa Książka "Listy z zakazanego miasta".
Tworogowski chce również, aby we wszystkich kieleckich hotelach znalazły się nowe duże stojaki z materiałami promocyjnymi. Przy placu Artystów miałby powstać punkt informacji turystycznej we współpracy z Regionalną Organizacją Turystyczną. Miasto miałoby w materiałach promocyjnych podkreślać, iż Kielce są miastem uniwersyteckim.
Według Tworogowskiego 1,6 mln zł tegorocznego budżetu przeznaczonego na promocję jest wystarczające. Jedynym konkretnym wydatkiem, który wyliczył było 200 tys. zł na nowe "witacze" ustawiane na granicach Kielc.
Tomasz Bogucki, przewodniczący komisji ostro skrytykował dyrektora. Uznał - Czy zapoznał się pan z dokumentem "Strategia promocji Kielc na lata 2006-2010"? Bo z tego, co słyszę, to ani w ząb. Tak naprawdę rok pana pracy nie przyniósł nic albo prawie nic. Dodał - Ostatnie odkrycia wskazują na to, że Kielce mają dziesięć wieków. A może by promować miasto z tysiącletnią historią? Albo wykorzystać do promocji 20-tą rocznicę samorządu?
Dodatkowo Władysław Burzawa skrytykował pomysł promowania uniwersyteckiego charakteru Kielc. Jego zdaniem - Uniwersytet to oczywiście chwalebna rzecz, ale ma go już wiele miast w Polsce. Według niego na miejskich ulotkach powinno napisać się o tym, co w Kielcach jest "naj" w skali kraju, jak: unikatowe gatunki flory i fauny, kilku milionerów oraz kilka dobrych firm. Powinno się podkreślić też, że Kielce są jednym z najbezpieczniejszych miast w kraju oraz nagrać spot reklamowy podczas Święta Kielc i umieścić go w serwisie YouTube. Kolejnym pomysłem Burzawy było umieszczenie przy najbardziej zatłoczonych odcinkach zakopianki billboardów z napisem "Stoisz w korku? A w Kielcach jest siedem wyciągów narciarskich".
Jacek Nowak zaproponował, aby dać dyrektorowi Tworogowskiemu czas na lepsze przygotowanie. Jednak Bogucki przyznał - Pan dyrektor miał przez rok wystarczająco dużo czasu, a nie ma ani planu na ten rok, ani na trzy lata.
Radna Alicja Obara chciała otrzymać informacje o festiwalu harcerskim oraz Święcie Kielc, które Tworogowski pominął w swoim wystąpieniu. Jarosław Karyś zaznaczył - Przedstawił pan luźną koncepcję kilku wydarzeń nieorganizowanych przez miasto, do których chcemy się tylko podłączyć.
Tworogowskiego bronili Nowak, sekretarz Janusz Koza oraz skarbnik miasta Barbara Nowak. Zaznaczali, że radni mają dostęp do szczegółowego planu wydatków wydziału promocji oraz że miasto wydaje regularnie pieniądze na publikacje promocyjne i reklamy, a także utrzymuje kontakty zagraniczne. Tworogowski wyliczył ile miasto dołoży do tegorocznych imprez oraz ile wyda na materiały promocyjne. Przyznał też, że "Strategię promocji Kielc na lata 2006-2010" należy poprawić.
Jednak dyskusji na temat promocji miasta nie uznano za zakończoną. Radni zagłosowali, aby rada zajęła się tą sprawą podczas sesji i przyjęła w formie uchwały nową strategię promocji miasta.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Promocja Kielc
[2008-02-28 14:00 80.54.195.*]
"Kielce - miasto dzika na ulicy Sienkiewicza", A co się w ogóle dzieje z pomnikiem Sienkiewicza w Kielcach, tym się radni nie interesują, ech satyrycy, kabareciarze ci kieleccy radni ... odpowiedz »
Promocja Kielc
[2008-04-21 11:07 195.47.201.*]
w temacie dzika..
http://www. tkportal. pl/index. php?option=com_rwcards&Itemid=130&task=F illCard&cardId=5&sessionId=&id=0&categor y_id=1 odpowiedz »
Promocja Kielc
[2008-03-03 15:03 83.19.103.*]
a co w tych kielcach można jeszcze promować ? plany duże ,tylko.....pan prezydent szybciutko omija wszystkie problemy podążając ulicami miasta swoim nowiutkim służbowym audi, a na ulicach : orócz dziur i smieci do0datkowo za przeproszeniem obesrane przez psy chodniki choćby te na ulicy leśnej i piotrkowskiej -tuż obok urzędu miasta ale wejścia do urzędu od strony rynku cały czas pilnuje straż miejska która chyba nie ma nic innego do roboty tylko pilnować urzędu miasta, a promocje należało by od zabrania panom władcom samochodzików i nakazania pieszego poruszania sie po mieście przynajmniej przez dwie godziny dziennie i to po wszystkich ulicach i dzielnicach - pieszo widać więcej , w ramach promocji również należałoby zlikwidować na wszystkich pasach rozdzielających jezdnie te przepiękne (może folklorystyczne ) metalowe płotki chroniące być może przed przebieganiem ale tylko teoretycznie a w to miejsce posadzić żywopłoty które zielenią upiększą miasto a wogóle jest tyle problemów które po ich usunięciu same wypromują to miasto tylko że brakuje miejsca i czasu aby je wszystkie naświetlić odpowiedz »
Promocja Kielc
[2008-03-03 20:01 79.185.14.*]
"Władysław Burzawa skrytykował pomysł promowania uniwersyteckiego charakteru Kielc. Jego zdaniem (...) powinno napisać się o tym, co w Kielcach jest "naj" w skali kraju, jak: (...) kilku milionerów" - żałosne poprostu. odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Itaka: nocne spotkanie z
Na ferie prowadzi Egipt, ale egzotyka także
Zamek Królewski na Wawelu podsumowuje
Jak sprzedają się przyszłoroczne oferty w
Dział centra informacji i promocji:
W Polsce podróże są
a&o Hostels promuje turystykę młodzieżową w
Polska turystyka rośnie i będzie
Polacy wśród laureatów konkursu na najlepszy film
Starsze aktualności:
Picie na stokach potępiane
ACI EUROPE: Potrzebujemy zabezpieczenia przyszłości
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
ETC publikuje wskazówki dla zrównoważonej
Accor ułatwia rezerwacje
Turystyka wspiera 33 finał
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
POT przyznała rekomendacje na lata
LOT zawiesza kurs Warszawa- Babimost
Program Orbis Plus i jego atrakcje
Galileo udostępnia 2000 lokalizacji hotelowych sieci Accor w programie Best Available Rate!
Burger King otworzy pierwszą restaurację w Rosji
Święty Mikołaj plażuje w Gdyni
Estonia: wyższe ceny biletów autobusowych dla turystów
Zakopane: ruszył sezon i pojawili się naciągacze
Nowy rozkład lotów Centralwings na sezon 2006!
Europejskie Dni Dziedzictwa w wielickim Muzeum
Warszawa: kryzys spowoduje zmniejszenie ilości imprez masowych?
Raport NIK: polskie dworce PKP to "obraz nędzy i rozpaczy"
Sesja fotograficzna i wideo w Rzymie.
