Ogłoszenia
Ogłoszenia
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
- PILOT NA JAPONIĘ na przełomie kwietnia/maja 2026
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
- Specjalista ds. Turystyki w salonie ITAKA
Zobacz także
Turysta może otrzymać zwrot całości ceny, nawet jeśli skorzystał z części usług?
Konferencja TURYSTA 2025 za nami
Powstanie centrum koordynacji EuroVelo w Polsce
ECTAA: Projekt reformy dyrektywy turystycznej oderwany od rzeczywistości
Narodowy Program Wsparcia dla Przemysłu Spotkań reaktywowany
Polskie biura podróży podnoszą ceny wycieczek
Na polską turystykę powoli wpływa światowy kryzys finansowy. Większość spośród biur podróży już w chwili obecnej podniosła ceny wycieczek o 5-10 procent (w zależności od destynacji), a ponadto nie wyklucza dalszych podwyżek - czytamy w Wirtualnych Mediach.
Dyrektor finansowy Triady Jacek Dąbrowski powiedział, że słabsza złotówka jest powodem podniesienia przez biuro podróży cen wycieczek o 5-10 proc. Jednak firma nie zanotowała spadku liczby klientów. Dąbrowski ocenił ponadto, że jeżeli złotówka będzie w dalszym ciągu podlegała silnej presji, a w dodatku dostawcy usług, czyli hotele oraz przewoźnicy będą podnosić ceny, to ceny wycieczek w Triadzie także będą rosły. Jak podkreślił, istnieją przesłanki, aby myśleć, że nawet jeśli pojawiły się pewne ruchy w zakresie cen biletów lotniczych, to prawdopodobnie zostaną one skompensowane pewnymi, możliwe, że osiągalnymi w przyszłości upustami za pobyt w hotelu.
Biuro podróży Rainbow Tours podniosło ceny wycieczek o nawet 300 zł. Dopłaty rzędu 100 zł obejmują Maroko oraz Izrael, 150 zł więcej należy zapłacić za wycieczkę do RPA i Wenezueli, 250 zł kosztować będzie dopłata do wyjazdu na Karaiby, Sri Lankę, Tajlandię, a także do Meksyku. Najwięcej, bowiem 300 zł, klienci biura są zmuszeni dopłacić do wycieczek do Kenii, Singapuru oraz na Malezję.
Ja powiedział prezes Rainbow Tours Grzegorz Baszczyński, dopłaty kursowe są aktualne na bieżący program zimowy, przede wszystkim egzotyki. Obowiązkiem takich właśnie dopłat objęte zostały rezerwacje dokonywane od 28 października. Zaznaczył ponadto, że wycieczki narciarskie oraz sylwestrowe w rejony bliższe, na przykład do Włoch, Austrii, Wielkiej Brytanii, Paryża czy Rzymu także pozostały bez zmian, a to wynika jedynie z faktu, ze koszty transportu w tychże przypadkach, samolot czy też autobus, były kontraktowane w złotówkach.
Stanisława Cieślak z biura Orbis Travel podała, iż wyższe ceny wycieczek obejmują wyjazdy w sezonie letnim w roku 2009. Oferta, która jest uzależniona od niskiego kursu złotówki, wprowadzona została w pierwszej połowie listopada. Jednak Cieślak podkreśliła, że nie uległy żadnej zmianie ceny wyjazdów sylwestrowych. Oferta sylwestrowa została wprowadzona kilka miesięcy temu, a ceny się nie zmieniły.
W biurze Orbis Travel przykładowa oferta wyjazdu do dwugwiazdkowego hotelu w Egipcie uległa zmianie w sposób nieznaczny. Za niemal identyczną wycieczkę, w porównaniu do br., w roku 2009 trzeba będzie zapłacić o 90 zł więcej. W większości przypadków, ceny wycieczek podniosła także ostatnio Itaka. Piotr Henicz, rzecznik prasowy biura powiedział, że podwyżki cen na dalekie kierunki (np. Kubę, Kenię czy Tajlandię) sięgają 190 zł. Jednak zaznaczył, że w przypadku osób, które już zdecydowały się zamówić wycieczkę, ceny nie zostaną podniesione. Dodał też, że jeśli kurs złotówki w stosunku do innych walut będzie nadal tak słaby, to biuro w dalszym ciągu będzie podnosić ceny wyjazdów. Jednocześnie podkreślił jednak, że podwyżki nie przełożyły się na spadek liczby klientów Itaki. Jak zaznaczył, biuro nie widzi spadku zainteresowania, nie widzi też spadku sprzedaży. Raczej odwrotnie, oferta egzotyczna sprzedaje się wręcz bardzo dobrze.
Biuro podróży Ecco Travel, aby zachęcić klientów do wyjazdów zagranicznych w chwili kryzysu, prowadzi kampanię promocyjną. Jak powiedziała Aleksandra Olechnowicz, dyrektor marketingu i PR w biurze, promocja jest ściśle powiązana z kryzysem oraz kursami walut.
Według rzeczniczki Polskiej Organizacji Turystycznej Katarzyny Draby, kryzys finansowy może sprawić w dłuższym okresie czasu do spadku liczby decydujących się na wyjazd Polaków, bowiem wzrośnie bezrobocie, a nasze społeczeństwo stanie się uboższe. Mało tego, słaba złotówka może spowodować, że Polska powróci do grona tanich kierunków turystycznych. Jej zdaniem, w Polsce trzeba się skupić na intensyfikacji działań promocyjnych oraz inwestycyjnych, by pozyskać turystę krajowego.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Biura czują spadek koniunktury w Polsce?
[2008-11-25 15:55 83.20.74.*]
rozumiem,że zagraniczne biura nie podnoszą cen wycieczek ?, ich nie dotyka kryzys, latają samolotami na wodę, no i rzecz jasna pobierają cenę wg. stałego i niskiego kursu euro .... odpowiedz »
Biura czują spadek koniunktury w Polsce?
[2008-11-25 17:21 83.7.207.*]
Dział biura turystyczne:
Loty na Sylwestra średnio za ponad
Oficjalny start sezonu
Większość Polaków przywita Nowy Rok w
Ceny wakacyjnych wyjazdów w
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
Oficjalny start sezonu
Zmiana sekretarza generalnego Światowej Organizacji
Dział wydawnictwa:
ETC: Turystyka wkracza w decydującą
Wrocław trafi do przewodnika
Gault & Millau wraca do
MROT zachęca mieszkańców Mazowsza do poznawania własnych
Dział centra informacji i promocji:
a&o Hostels promuje turystykę młodzieżową w
W Polsce podróże są
Polska turystyka rośnie i będzie
Polacy wśród laureatów konkursu na najlepszy film
Wybrano najlepsze prace
Dział hotele, pensjonaty:
a&o Hostels promuje turystykę młodzieżową w
Oficjalny start sezonu
Starsze aktualności:
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
ETC publikuje wskazówki dla zrównoważonej
Accor ułatwia rezerwacje
Turystyka wspiera 33 finał
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
POT przyznała rekomendacje na lata
Ryanair planuje przewiezienie 20 mln
eSky zachęca do wczesnego planowania
MSiT chce 10 strategii dla
Włoska obrona cywilna pomaga turystom w upałach
Okęcie: prezes ULC zatwierdził nowy cennik opłat lotniskowych
Rzeszowskie Olszynki - miejsce dla sportów ekstremalnych, imprez plenerowych i zabaw dla dzieci
Nieświeży oddech i brzydki zapach - czego nie lubimy najbardziej u współpasażerów lotu
Elektryczne hulajnogi nowoczesną atrakcją Wilanowa
Akcje Casinos Poland sprzedane przez WZA PLL LOT
Tanie noclegi Palma de Mallorca-szukam
Włoskie regiony promują się w Polsce - tym razem Kampania
PKP InterCity - za spóźniony pociąg będzie zniżka na inny?
Nowa warszawska atrakcja - gra miejska EnigmaWarsaw
Rozstrzygają się losy Domu Restauracyjnego Gesslera
Biopaliwo - szansa na obniżenie kosztów
Solan - Karolinka - narciarski raj w czeskich Beskidach
Bydgoskie biura podróży obsługują coraz więcej turystów
