TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Balice przegrały z "Tanim Państwem"?

Dlaczego? Bo w projekcie tegorocznego budżetu w ogóle nie przewidziano dofinansowania rozbudowy lotniska w Balicach. Pomimo, iż wcześniej uwzględniano, iż port dostanie środki finansowe na dostosowanie lotniska do wymogów traktatu z Schengen.


Władze województwa małopolskiego i szefowie Międzynarodowego Portu Lotniczego Kraków-Balice zaapelowali więc do parlamentarzystów o uchwalenie poprawki do budżetu państwa, uwzględniającej pieniądze na rozbudowę lotniska.

Problem jest o tyle istotny, iż plany inwestycyjne zarządu MPL zakładały, że dostosowanie podkrakowskiego lotniska do wymogów traktatu z Schengen nastąpi w trakcie drugiego etapu rozbudowy portu, który rozpocznie się w tym roku i którego koszt (22 mln zł) w większości pokryje budżet państwa. Tymczasem w projekcie tegorocznego budżetu nie ma nic na temat dofinansowania rozbudowy portu. Rząd postanowił więc realizować koncepcje "Taniego Państwa" kosztem rozwoju polskiej turystki.

Na razie do małopolskich parlamentarzystów zostały wysłane listy, z prośbą o wprowadzenie poprawki do budżetu. Teraz można tylko czekać na reakcję polityków. Na obecnym etapie prac budżetowych poprawkę może wprowadzić tylko grupa licząca co najmniej 15 posłów.

Jeżeli port w Balicach otrzyma pieniądze na dostosowanie lotniska do wymogów traktatu z Schengen, to inwestycja zostanie ukończona na początku 2007 roku, czyli przed obowiązkowym jesiennym terminem wprowadzenia wymogów z Schengen. Jeśli natomiast posłowie zbagatelizują sprawę, to istnieje groźba marginalizacją Krakowa do roli portu regionalnego, operującego tylko w granicach strefy Schengen, czyli bez lotów do Stanów Zjednoczonych, Izraela a nawet Wielkiej Brytanii.

Obecnie Międzynarodowy Port Lotniczy Kraków-Balice (MPL) jest drugim co do wielkości (po stołecznym Okęciu) portem lotniczym w Polsce. Jest również krajowym liderem pod względem liczby operujących na nim tanich linii. Posiada 31 regularnych połączeń lotniczych z 23 miastami. W 2005 roku Balice odprawiły rekordową liczbę prawie 1,6 mln pasażerów, co przy prawie 90%. dynamice wzrostu w porównaniu z 2004 rokiem daje mu pozycje najbardziej dynamicznie rozwijającego się portu lotniczego w Polsce.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Balice regres lotów Kraków Wielka Brytania USA budżet brak rozbudowy portu w rozwój turystyki w Polsce Polska Port Lotniczy Kraków Okęcie w Warszawa tanie Państwo na


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję