TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Regionalny etap konkursu na najlepszy produkt turystyczny rozstrzygnięty

Etapu regionalnego konkursu na najlepszy produkt turystyczny - Certyfikat POT został rozstrzygnięty. Komisja orzekła jednogłośnie, że główna nagroda w Województwie Pomorskim przypadła w udziale Żegludze Wiślanej - rejsom jachtami motorowymi po Pętli Żuław, zaś nominację do Złotego Certyfikatu otrzymało Oblężenie Malborka - inscenizacja wydarzenia historycznego sprzed sześciuset lat.


Jurorzy - przedstawiciele środowiska, branży turystycznej oraz lokalnych mediów ocenili, że owe produkty stanowią kompleksową, dobrze skomponowaną ofertę turystyczną, która odpowiada na rosnące wymagania turystów. Do etapu ogólnopolskiego zostaną zgłoszeni także laureaci drugiego oraz trzeciego miejsca: Muzeum Bursztynu w Gdańsku, a także Aleja Gwiazd Sportu we Władysławowie razem z obchodzącym jubileusz 10-lecia Festiwalem Gwiazd Sportu.

Jak skomentowała Marta Chełkowska, prezes PROT, w odpowiedzi na konkurs wpłynęło wiele ciekawych ofert produktowych. Wszystkie zasługują według niej na pochwałę, ponieważ bazują na wyjątkowych walorach lokalnych. Wybrane zostały same "perełki", produkty, które charakteryzują się ogromnym potencjałem rozwoju.

Komisja uhonorowała specjalnymi wyróżnieniami jeszcze dwie inicjatywy: Festiwalu Kawy z Gdyni - imprezę, która nawiązuje do tradycji morskich miasta, jako pierwszego w Polsce portu przeładowującego kawę oraz Kartę Turysty Gdańsk-Gdynia-Sopot-Plus jako pierwszej w kraju w pełni elektronicznej karty, która obejmuje swoim zasięgiem obszar metropolitalny, obiekty i atrakcje znajdujące się na terenie całego województwa.

Wręczenie nagród odbędzie się podczas regionalnych Obchodów Światowego Dnia Turystyki, 2. października w Słupsku.

Jednymi z głównych celów Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej są wsparcie oraz promocja produktów turystycznych. Od tego roku w ramach PROT działa również Centrum Wsparcia, którego świadczy usługi doradcze i konsultingowe lokalnym inicjatorom rozwoju produktów turystycznych.

Jak poinformowała Krystyna Hartenberg-Pater, z-ca dyrektora PROT, w tym roku skupiono się na produktach turystyki aktywnej, która jest jednym z priorytetowych oraz dynamiczniej rozwijających się kierunków regionu. Trwają prace nad przygotowaniem tudzież wprowadzeniem na rynek gotowych pakietów turystycznych uatrakcyjniających ofertę turystyczną województwa, a także niewątpliwe przyczyniających się do kreowania nowoczesnego wizerunku regionu pomorskiego. Efekty zostaną zaprezentowane już niebawem w Poznaniu, na organizowanej podczas Tour Salonu konferencji podsumowującej.

Pomorskie uważa za szczególnie istotną promocję produktową, chcąc uchodzić za miejsce ciekawe i różnorodne. Inicjatywy są stopniowo włączane do promocji regionu i prezentowane m.in. za pośrednictwem administrowanych przez PROT portali turystycznych: poznaj3miasto.pl oraz shopandsee.eu




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
produkt turystyczny Certyfikat POT PROT Pętla Żuław Żegluga Wiślana Złoty Certfikat Oblężenie Malborka Muzeum Bursztynu w Gdańsku Aleja Gwiazd Sportu we Władysławowie Festiwal Gwiazd Sportu Marta Chełkowska Festiwal Kawy z Gdyni Karta Turystyki Gdańsk-Gdynia-Sopot-Plus Słupsk Obchody Światowego Dnia Turystyki Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna Centrum Wsparcia Poznań region pomorski Tour Salon




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję