TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






POT zauważa, że Polska potrzebuje profesjonalnej promocji

Z raportu Polskiej Organizacji Turystycznej wynika, że Polska ma nieograniczony potencjał turystyczny, ale brakuje jej dobrej promocji. Dlatego też POT przygotowała założenia dla strategii marketingowej Polski na lata 2008-2015.


W ciągu ostatnich lat pozycja Polski na międzynarodowym rynku turystycznym pogorszyła się. Spadła liczba turystów z zagranicy, głównie z Ukrainy, Białorusi i Rosji. Natomiast udział Polski w międzynarodowych podróżach turystyczno-wypoczynkowych w Europie w ubiegłym roku wynosił tylko 1,1%.

Przygotowanie "Marketingowej strategii Polski w sektorze turystyki na lata 2008-2015" miało na celu dostarczenie branży turystycznej wytycznych dla spójnej polityki promocyjnej Polski. Dokument ma służyć również jako podstawa dla przyznawania funduszy strukturalnych, których beneficjentem jest POT.

Twórcy raportu uważają, że tempo rozwoju gospodarki turystycznej w Polsce w kolejnych latach ma szanse być większe niż tempo rozwoju całej polskiej gospodarki.

Według autorów raportu, żeby osiągnąć cel, Polska potrzebuje przede wszystkim zwiększenia skuteczności i efektywności działań marketingowych. Należy stworzyć odpowiedni wizerunek Polski jako kraju atrakcyjnego i gościnnego, który posiada konkurencyjne produkty turystyczne o wysokiej jakości.

Eksperci uważają, że w najbliższych latach trzeba skupić się między innymi na osiągnięciu pozycji konkurencyjnej na rynkach zagranicznych poprzez kampanie promocyjne, a także stworzeniu sprawnego i efektywnego systemu informacji turystycznej w celu poprawy jakości komunikacji i obsługi turystów. Do tego można wykorzystać łączność bezprzewodową, GPS, a także upowszechnić i ułatwić dostęp do informacji przez telefony komórkowe i bluepointy, czyli duże ekrany dotykowe z szeroką informacją oraz dostępem do ogólnokrajowej bazy danych.

Według POT na gospodarkę turystyczną trzeba patrzeć produktowo. Dlatego też z uwagi na ogromną rolę produktu turystycznego w promocji i rozwoju turystyki, POT zamierza podejmować działania, które będą zmierzać z jednej strony do stymulacji rozwoju profesjonalnego produktu turystycznego, a z drugiej do jego promocji w kraju i za granicą.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
promocja Polska Polska Organizacja Turystyczna raport strategia marketing rozwój gospodarka produkt turystyczny informacja bluepoint


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję