TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Podróże Europejczyków

Według najnowszego badania Eurobarometru turystyka jest jednym z bardzo niewielu sektorów, który pomimo kryzysu zanotował wzrost i stworzył nowe miejsca pracy w 2012 r.


Badanie Eurobarometru "Postawy Europejczyków wobec turystyki", którego wyniki zostały opublikowane przez Komisję Europejską , bada motywację podróżnych, preferowane przez nich rodzaje podróży, satysfakcję i plany na przyszłość. Badanie zostało przeprowadzone w 27 państwach członkowskich Unii Europejskiej oraz Chorwacji, Turcji, Byłej Jugosłowiańskiej Republice Macedonii, Islandii, Norwegii, Serbii i Izraelu.

Komisja Europejska przeprowadziła taką obszerną ankietę już po raz piąty w kolejnych latach. Pomaga to monitorować krótko-i średnioterminowe trendy w turystyce europejskiej. Ankieta pokazuje ogólne trendy, ale zawiera również szczegółowe dane dot. poszczególnych krajów.

Poniżej kilka danych

- 71% ankietowanych wyjeżdżało w 2012 r. zawodowo bądź wypoczynkowo. Typowy turysta to mężczyzna lub kobieta w wieku od 15 do 39 lat, wysoko wykwalifikowany i mieszkający w mieście.
- 46% Europejczyków, którzy nie podróżowali jako powód podało finanse. Większość tych respondentów to osoby w wieku powyżej 55 lat, robotnicy, bezrobotni lub mieszkający samotnie.
- 88% wyjeżdżających w celach wypoczynkowych pozostało w Europie.
- 40% zdecydowało się na słońce i wakacje nad morzem, zamiast odwiedzania znajomych lub rodziny.
- Najpopularniejszym kierunkiem była Hiszpania: wybrało ją 10% turystów, 8% Włochy i Francję, 4% Austrię, Niemcy, Grecję, Wielką Brytanię i 3% Chorwację.
- Spośród respondentów wypoczywających we własnym kraju najwięcej jest Greków - 87%, 80% Włochów, 79% Bułgarów, 73% Hiszpanów i 74% Chorwatów
- Wzrosła popularność pobytów w hotelach oraz u rodziny lub przyjaciół
- 92% podróżujących było zadowolonych z jakości zakwaterowania, 31% stwierdziło, że jest to główny powód, który skłoniłby ich do powrotu w to samo miejsce
- Większość respondentów jest zadowolona z ogólnego poziomu cen, co jest kolejnym ważnym czynnikiem w wyborze tego samego miejsca na wakacje.
- 75% podróżnych stwierdziło, że planuje urlop w 2013 r. - głównie: 92% Norwegów, 91% Austriaków, 90% Niemców i Islandczyków.

W odniesieniu do biur podróży i touroperatorów:

Najpopularniejsze źródła informacji przy planowaniu wakacji
- 56% ankietowanych wskazało rekomendacje od przyjaciela, kolegi lub członka rodziny
- 46% skorzystało z witryn internetowych
- 34% podało osobiste doświadczenie
- 21% skorzystało z usług biur podróży i biur turystycznych
- 9% wskazało reklamy w gazetach, telewizji lub radiu
- 8% zakupiło przewodniki
- 5% skorzystało z mediów społecznościowych
- 30% hiszpańskich ankietowanych stwierdziło, że agencje turystyczne lub biura podroży są ważne przy podejmowaniu decyzji o podróży, podobnie jak 29% Luksemburczyków oraz 28% Austriaków i Niemców.

Jak respondenci zorganizowali swoje wakacje w 2012?
- 53% skorzystało z Internetu
- 21% poprzez znajomą osobę
- 19% zadzwoniło lub odwiedziło biuro podróży
- 11% aranżowało na miejscu
- 6% zakupiło w biurze przewoźnika
- 3% dokonało uzgodnień za pośrednictwem poczty
- 26% respondentów serbskich zakupiło swoje wakacje w biurze podróży, podobnie jak 36% Luksemburczyków i 32% Austriaków; 30% Macedończyków zarezerwowało w 2012 r. wakacje na miejscu, podobnie jak 29% Litwinów, w odniesieniu do 4% respondentów duńskich, irlandzkich, cypryjskich i maltańskich.

Rodzaje wakacji w 2012 r.:
- 36% badanych wyjechało przynajmniej raz na imprezę, której składniki były oddzielnie organizowane
- popularność imprez pakietowanych wzrosła o 33%
- 1/4 respondentów co najmniej raz skorzystała z oferty all inclusive
- 67% ankietowanych Norwegów jest gotowych wybrać się na przynajmniej raz na imprezę, której składniki są organizowane oddzielnie, podobnie jak 53% ankietowanych w Danii, 49% w Irlandii, 48% w Holandii, 17% w Portugalii, 18% na Węgrzech, 19% w Serbii i Macedonii.

Źródło: EC Report - Attitudes of Europeans Towards Tourism (Flash Eurobarometer 334)




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Eurobarometr Komisja Europejska przewoźnik touroperator biuro podróży sektor turystyczny kryzys nowe miejsca pracy Europejczycy Unia Europejska trend ankieta Chorwacja Turcji Jugosławia Macedonia Islandia Norwegia Serbia turystyka europejska




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję