Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
- B.P. ITAKA w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- NEKERA - Specjalista Wsparcia Sprzedaży
- Młodszy Specjalista ds. obsługi klienta
- Doradca klienta Biuro Podróży Itaka Kraków M1
- RAINBOW Doradca Klienta
- NEKERA - Flight Specialist
- NEKERA - Product Manager (Warszawa)
- pilot Wiedeń : 31.05-01.06.2024
Polaków portret turystyczny
W dzisiejszych czasach, kiedy konkurencja na rynku ofert turystycznych jest ogromna, wybór tej odpowiedniej może spędzić sen z oczu niejednemu wytrwałemu turyście. Badania pokazują jednak, że w obliczu niezliczonej ilości kolorowych katalogów i reklam wycieczek marzeń, polski turysta potrafi podejmować świadome decyzje i w sposób jasny, klarowany różnicować swoje potrzeby.
Ewelina Strzelecka ze Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie przeanalizowała zachowania na rynku turystycznym kilku różnych grup konsumentów: osób samotnych (tzw. singli), małżeństw czy związków partnerskich bez dzieci, rodzin z dziećmi na utrzymaniu oraz osób starszych. Próbkę stanowiła grupa 675 osób w wieku 18-75 lat.
Grupy społeczne widocznie różnicują się także pod względem korzystania z usług turystycznych. Na rynku ofert turystycznych spore znaczenie zaczynają odgrywać dwie niedoceniane do tej pory grupy społeczne - single i seniorzy. Z kolei wśród największych amatorów turystycznych wojaży należy wymienić właśnie singli i bezdzietne pary.
Rodziny z dziećmi Strzelecka podzieliła na dwie grupy. - Rodziny z niepełnoletnimi dziećmi zazwyczaj za każdym razem poszukują biura, które ma najbardziej atrakcyjną ofertę, natomiast rodziny z dorosłymi dziećmi okazały się być bardzo przywiązane do biura podróży, z usług którego już korzystały - opisuje.
Kampanie reklamowe biur turystycznych w dużej mierze skierowane są do rodzin z dziećmi, w ostatnim czasie obserwuje się wzmożoną aktywność turystyczną osób w grupie wiekowej 55+. Jest to cenna wskazówka dla organizatorów, aby w swoich spotach nie pomijali i tej grupy wiekowej.
Powszechna opinia o tym, że polski senior nie korzysta z ofert biur turystycznych jest mocno naciągnięta. Statystyki pokazują, że są oni coraz bardziej mobilni, mimo iż zasobność ich portfela nie jest tak duża jak u innych grup społecznych. W praktyce to seniorzy mają najwięcej czasu, a przy tym dysponują w miarę stałymi dochodami. Dzięki skłonnościom do oszczędzania grupę tą stać na zakup wycieczki częściej niż raz w roku. Ze względu na dość istotny czynnik ekonomiczny, polscy seniorzy chętniej wybierają wycieczki krajowe. Preferowany środek transportu to autokar, a miejsce noclegowe - pensjonat.
Biura turystyczne starają się dostosowywać swoja ofertę do coraz liczniejszej grupy turystów, którą stanowią single. Motywem wyjazdowym osób podróżujących w pojedynkę jest nie tylko wypoczynek na plaży, ale również chęć poznawania nowych ludzi. Stąd coraz więcej ofert konstruowanych jest także z myślą o tej grupie społecznej.
Niestety świadomość praw przysługujących konsumentom usług turystycznych jest na niskim poziomie. Klienci biur podróży nie znają praw jakie przysługują im na tym rynku, w związku z czym trudno jest im je egzekwować.
Statystyczny Polak wyjeżdża od 2 do 4 razy w roku niezależnie od grupy społecznej, do której należy. Wyróżniamy tutaj nie tylko zagraniczne podróże, ale także wyjazdy weekendowe oraz wycieczki objazdowe.
Z badań wynika, że nadal istnieje duża grupa społeczeństwa, która nie korzysta z usług turystycznych, głównie z powodów ekonomicznych. - Wypoczywają za to na działce, u rodziny, znajomych lub w domu - wyjaśnia badaczka z SGH.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Profil polskiego turysty
[2013-03-04 19:16 37.225.118.*]
promujecie studentow? odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Dział centra informacji i promocji:
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Dziwny konkurs na dyrektorów
Polacy na pierwszym miejscu wśród
Wsparcie także turystyki w północno-wschodniej
Turystyka z gorszą obsługą
Dział aktualności dnia:
Starsze aktualności:
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Zagubiona walizka i alarm bombowy
Itaka chce poznać opinie swoich klientów
Lista najlepszych restauracji na świecie
Nowe biuro właścicielki Aquamaris
Marketing internetowy - wizytówka Twojego hotelu w sieci
Od dziś autostrada A4 najdroższa w Europie
Dokąd Polacy polecą w tym roku na Święta?
Ubezpieczenia - świadome i bezpieczne podróżowanie
Lufthansa: partnerów wybieramy ostrożnie