Ogłoszenia
Ogłoszenia
- PILNIE POSZUKIWANY!! Animator Czasu Wolnego -...
- Specjalista ds. Turystyki - CH Westfield Arkadia
- Specjalista ds. Turystyki - Warszawa
- Specjalista ds. Turystyki - Gdańsk
- Specjalista ds. Turystyki - Poznań
- Specjalista ds. Turystyki - Kielce
- Specjalista ds. turystyki w Salonie Wakacje.pl...
- Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista ds. Sprzedaży Produktów Turystycznych
- Specjalista ds. komunikacji wewnętrznej i...


Polaków portret turystyczny
W dzisiejszych czasach, kiedy konkurencja na rynku ofert turystycznych jest ogromna, wybór tej odpowiedniej może spędzić sen z oczu niejednemu wytrwałemu turyście. Badania pokazują jednak, że w obliczu niezliczonej ilości kolorowych katalogów i reklam wycieczek marzeń, polski turysta potrafi podejmować świadome decyzje i w sposób jasny, klarowany różnicować swoje potrzeby.
Ewelina Strzelecka ze Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie przeanalizowała zachowania na rynku turystycznym kilku różnych grup konsumentów: osób samotnych (tzw. singli), małżeństw czy związków partnerskich bez dzieci, rodzin z dziećmi na utrzymaniu oraz osób starszych. Próbkę stanowiła grupa 675 osób w wieku 18-75 lat.
Grupy społeczne widocznie różnicują się także pod względem korzystania z usług turystycznych. Na rynku ofert turystycznych spore znaczenie zaczynają odgrywać dwie niedoceniane do tej pory grupy społeczne - single i seniorzy. Z kolei wśród największych amatorów turystycznych wojaży należy wymienić właśnie singli i bezdzietne pary.
Rodziny z dziećmi Strzelecka podzieliła na dwie grupy. - Rodziny z niepełnoletnimi dziećmi zazwyczaj za każdym razem poszukują biura, które ma najbardziej atrakcyjną ofertę, natomiast rodziny z dorosłymi dziećmi okazały się być bardzo przywiązane do biura podróży, z usług którego już korzystały - opisuje.
Kampanie reklamowe biur turystycznych w dużej mierze skierowane są do rodzin z dziećmi, w ostatnim czasie obserwuje się wzmożoną aktywność turystyczną osób w grupie wiekowej 55+. Jest to cenna wskazówka dla organizatorów, aby w swoich spotach nie pomijali i tej grupy wiekowej.
Powszechna opinia o tym, że polski senior nie korzysta z ofert biur turystycznych jest mocno naciągnięta. Statystyki pokazują, że są oni coraz bardziej mobilni, mimo iż zasobność ich portfela nie jest tak duża jak u innych grup społecznych. W praktyce to seniorzy mają najwięcej czasu, a przy tym dysponują w miarę stałymi dochodami. Dzięki skłonnościom do oszczędzania grupę tą stać na zakup wycieczki częściej niż raz w roku. Ze względu na dość istotny czynnik ekonomiczny, polscy seniorzy chętniej wybierają wycieczki krajowe. Preferowany środek transportu to autokar, a miejsce noclegowe - pensjonat.
Biura turystyczne starają się dostosowywać swoja ofertę do coraz liczniejszej grupy turystów, którą stanowią single. Motywem wyjazdowym osób podróżujących w pojedynkę jest nie tylko wypoczynek na plaży, ale również chęć poznawania nowych ludzi. Stąd coraz więcej ofert konstruowanych jest także z myślą o tej grupie społecznej.
Niestety świadomość praw przysługujących konsumentom usług turystycznych jest na niskim poziomie. Klienci biur podróży nie znają praw jakie przysługują im na tym rynku, w związku z czym trudno jest im je egzekwować.
Statystyczny Polak wyjeżdża od 2 do 4 razy w roku niezależnie od grupy społecznej, do której należy. Wyróżniamy tutaj nie tylko zagraniczne podróże, ale także wyjazdy weekendowe oraz wycieczki objazdowe.
Z badań wynika, że nadal istnieje duża grupa społeczeństwa, która nie korzysta z usług turystycznych, głównie z powodów ekonomicznych. - Wypoczywają za to na działce, u rodziny, znajomych lub w domu - wyjaśnia badaczka z SGH.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Profil polskiego turysty
[2013-03-04 19:16 37.225.118.*]
promujecie studentow? odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
eTravel dołącza do programu
Itaka przywraca siatkę
Wyjazdy turystyczne nieco tańsze niż przed
Białoruś wprowadza ruch bezwizowy dla
Dział centra informacji i promocji:
45 atrakcji z rekomendacją Poznańskiej Lokalnej Organizacji
Marszałkowie trzech województw podpiszą listy intencyjne w sprawie Szlaku
Pozostał tydzień do New Trends in
Olkusz dołączy do Małopolskiej Organizacji
Robot będzie promował maltańską
Dział aktualności dnia:
Przewoźnicy lotniczy mierzą się ze
Kraków Airport zbliża sie do wyników sprzed
Itaka przywraca siatkę
Wyjazdy turystyczne nieco tańsze niż przed
Porozumienie Związku Zawodowego Kontrolerów Ruchu Lotniczego z Polską Agencją Żeglugi
Starsze aktualności:
Podpisano list intencyjny w sprawie organizacji Igrzysk
Google coraz większą konkurencją dla
Nieco niższe ceny wyjazdów
Rekomendacje Poland Convention Bureau
IGHP angażuje się w profilaktykę nowotworową wśród pracowników branży
Hotel Stay Inn pod skrzydłami fundacji Polskie Hotele
Traveldata: Pierwszy rok pandemii znacznie bardziej niekorzystny dla TUI Poland niż dla
Lista rekomendacji do znoszenia ograniczeń podróży
Były szef Travelist i Booking na Polskę dołącza do
Walter Herz prognozuje rozwój inwestycji
Turcja przygotuje krajowy plan zrównoważonego rozwoju
Zagubiona walizka i alarm bombowy
Itaka chce poznać opinie swoich klientów
Lista najlepszych restauracji na świecie
Nowe biuro właścicielki Aquamaris
Marketing internetowy - wizytówka Twojego hotelu w sieci
Od dziś autostrada A4 najdroższa w Europie
Dokąd Polacy polecą w tym roku na Święta?
Ubezpieczenia - świadome i bezpieczne podróżowanie
Lufthansa: partnerów wybieramy ostrożnie
