TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Airbus liczy na Azję i Pacyfik

Według najnowszego raportu Global Market Forecast, który opublikowała firma Airbus, w ciągu najbliższych 20 lat linie lotnicze z regionu Azji i Pacyfiku będą potrzebowały większych i bardziej ekologicznych samolotów.


Od 2013 do 2032 roku azjatyckie linie lotnicze zakupią około 10 940 nowych samolotów pasażerskich i transportowych, o łącznej wartości 1,8 bilionów dolarów. Będzie to 37% udział we światowych zakupach nowych samolotów w ciągu najbliższych 20 lat. To więcej niż w przypadku Europy, Ameryki Północnej i Bliskiego Wschodu.

Na rynku pasażerskim flota azjatyckich przewoźników powiększy się dwukrotnie. Twierdzenie to opiera się na wyższej niż średnia, rocznej stopie wzrostu ruchu oraz konieczności wymiany prawie 3770 użytkowanych obecnie samolotów.

Wzrastające zainteresowanie lotami jest efektem intensywnej urbanizacji. Według prognoz, w 2032 roku znaczna część megamiast będzie znajdowała się na kontynencie azjatyckim. Tym samym będzie tam ponad 90 ośrodków, które łącznie obsłużą milion pasażerów. Ruch lotniczy będzie koncentrował się wokół największych miejscowości a wprowadzenie większych samolotów do obsługi połączeń będzie efektywnym sposobem na zaspokojenie potrzeb podróżnych.

Ciągły rozwój połączeń tanich przewoźników zwiększy popyt na samoloty wąskokadłubowe, szczególnie na większe typy. Od 2000 roku średnia pojemność samolotów używanych przez tanie linie lotnicze wzrosła o 50%. Eksperci uważają, iż w ciągu najbliższych 20 lat region będzie potrzebował prawie 7 tysięcy nowych maszyn tego typu. Stanowi to niemal jedna trzecią światowych dostaw.

W przypadku przewozu towarów kraje Azji i Pacyfiku będą liderem na światowym rynku. Według opublikowanego raportu, flota transportowa azjatyckich przewoźników powiększy się trzykrotnie. Z ponad 300 sztuk zwiększy się do 970, które w 2032 roku będą stanowić ponad 30% globalnej floty transportowców. Znaczna ich część będzie należeć do maszyn o ładowności 45-70 ton. Reprezentować je będą samoloty szerokokadłubowe średniej wielkości.

Region Azji i Pacyfiku jest kluczowym rynkiem Airbusa, który odpowiada za 31% wszystkich zamówień firmy. Obecnie niemal 100 linii lotniczych z tego regionu używa ponad 2400 samolotów Airbusa, a klienci złożyli zamówienia na ponad 1700 kolejnych maszyn. Reprezentuje to ponad jedną trzecią wszystkich zamówień firmy.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
airbus linia lotnicza raport Azja i Pacyfik region rozwój rynek pasażerski rynek transportowy transport




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję