TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Sky Club: turyści powoli wracają

W środę wieczorem na lotniskach w Katowicach i Łodzi pojawili się pierwsi klienci Sky Clubu, którzy byli zmuszeni przerwać swoje wakacje z powodu ogłoszenia upadłości biura. W czwartek do Polski wrócą turyści, którzy wypoczywali w Turcji, Tunezji, na Krecie oraz Ibizie. Na piątek planowany jest powrót około 300 klientów, którzy wrócą w normalnym terminie oraz 153 osób wyrzuconych ze swoich hoteli.


Według danych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego, poza granicami kraju aktualnie przebywa 4,8 tys. klientów upadłego biura Sky Club. Ponadto około 18 tys. Polaków wykupiło oferty, ale jeszcze nie zdążyło z nich skorzystać. Najwięcej turystów przebywa w Grecji - około 1200 osób, Egipcie - ponad 900 osób, Turcji - ponad 660 osób, Maroko - ponad 160 osób, Portugalii - ponad 200 osób oraz Hiszpanii - ponad 800 osób.

Powrót klientów Sky Clubu do kraju w całości zostanie pokryty z pieniędzy, które zagwarantowało ubezpieczenie firmy - w tym przypadku kwota opiewa na 25 tys. złotych. Dodajmy jednak, że turyści już dawno opłacili sobie bilet w dwie strony.

Jak tłumaczą przedstawiciele Sky Clubu do złożenia wniosku o upadłość przyczyniły się milionowe wierzytelności Triady - niegdyś spółki matki Sky Clubu i Terra Mare oraz nakaz komorniczy o zablokowanie środków na firmowym koncie. Chodzi o zaległości finansowe wobec jednego z greckich hotelarzy za niezapłacone faktury Triady. Sąd wydał decyzję na podstawie pisemnego zobowiązania jednego z pracowników Triady, który zapewnił, że wszelkie należności ureguluje Sky Club.

Nowelizacja ustawy o usługach turystycznych z 2010 roku nakazuje touroperatorowi uzyskanie zabezpieczenia finansowego w pełni pokrywającego ewentualny powrót turystów do kraju oraz zwrot wpłat klientów za wycieczki zagraniczne - w przypadku gdy organizator nie wywiąże się z umowy. Ponadto ustawa mówi, że klienci biur podróży mają 30 dni na złożenie reklamacji od momentu powrotu do kraju.

Poszkodowani turyści mogą liczyć na pomoc konsularną. Wszelkie informacje dotyczące odszkodowań, oraz pomoc prawną turyści mogą uzyskać pod numerem specjalnej infolinii: +48 22 597 95 44, oraz korzystając z adresu e-mail Mazowieckiego Urzędu Marszałkowskiego: i.stelmanska@mazovia.pl.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Sky Club luksusowa marka biuro podróży touroperator pomoc konsularna informacje odszkodowania turyści upadek biura pdróży wniosek o upadłość upadłość infolinia wakacje klienci biura podróży


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję