TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Wyniki finansowe easyJet za III kwartał 2011

easyJet podał wyniki finansowe za za III kwartał 2011 kończący się 30 czerwca 2011.


Łączny przychód wzrósł o 23,3% do poziomu 935 mln GBP. Zdolność przewozowa mierzona całkowitą ilością miejsc dostępnych w samolotach wzrósł o 17,1% do 16,7 mln, a współczynnik obłożenia miejsc zwiększył się o 0,2 pkt. proc. do 86,3%, a długość trasy przelotu zmniejszyła się o 1,6%. Odnotowano wzrost liczby pasażerów o 17,3% (8,8% bez uwzględnienia wpływu erupcji wulkanu w 2010).

Całkowity przychód na jedno miejsce wzrósł o 5,2% do 56,02 GBP (wzrost o 4,6% przy założeniu stałego kursu walutowego). Przychody z przewozu pasażerów wzrosły o 2,5% do 44,37 GBP na miejsce, w związku z poczynionymi w roku obrotowym 2010 oraz w pierwszej połowie 2011 roku inwestycjami dotyczącymi zwiększenia zdolności przewozowej, które obecnie zaczynają przynosić korzyści. Przychody z usług dodatkowych odnotowały dynamiczny wzrost o 17% na miejsce, do poziomu 11,65 GBP, co jest wynikiem działań podjętych przez zarząd w drugim kwartale.

Spółka easyJet na 30 czerwca 2011 roku wykazywała stan gotówki netto w wysokości 112 mln GBP.

Wskaźnik punktualności ulegał dalszej poprawie, przekraczając poziom 80% w omawianym kwartale w skali całej siatki.

Dalsze postępy we wdrażaniu strategii przedstawionej w listopadzie ubiegłego roku, w tym uruchomienie taryfy elastycznej (FlexiFare) umożliwiającej realizację inicjatyw związanych z ofertą "podróżowania w celach służbowych" ("travelling on business"). Liczba pasażerów easyJet podróżujących w celach służbowych wzrosła w omawianym kwartale o 20%.

Sierpień jest najważniejszym miesiącem dla easyJet pod względem sprzedaży, jednak biorąc pod uwagę fakt, że na sezon letni sprzedano już ponad 75% miejsc, oczekuje się, że przy założeniu utrzymania się obecnych cen paliwa oraz stóp procentowych, wypracowany zysk przed opodatkowaniem w roku obrotowym kończącym się 30 września 2011 wyniesie od 200 mln GBP do 230 mln GBP, zakładając normalne warunki prowadzenia działalności, które przekładają się na rentowność zaangażowanego kapitału (wskaźnik ROCE) w powyższym okresie w wysokości 10-12%.

Komentarz Carolyn McCall, dyrektor generalnej easyJet - Dobre wyniki działalności operacyjnej oraz handlowej w kwartale są odzwierciedleniem skutecznego wdrażania strategii przedstawionej w listopadzie ubiegłego roku. Sierpień jest najważniejszym miesiącem dla easyJet pod względem sprzedaży, jednak biorąc pod uwagę fakt, że w sezonie letnim sprzedano już 75% miejsc, oczekujemy, że przy założeniu utrzymania się obecnych cen paliwa oraz stóp procentowych4, wypracowany zysk przed opodatkowaniem w roku obrotowym kończącym się 30 września 2011 roku wyniesie od 200 mln GBP do 230 mln GBP, zakładając normalne warunki prowadzenia działalności, które przekładają się na rentowność zaangażowanego kapitału (wskaźnik ROCE) w powyższym okresie w wysokości 10-12%. Biorąc pod uwagę wysokie ceny paliwa oraz niestabilną sytuację rynkową, wyniki sprzedaży easyJet wskazują na to, że spółka znajduje się na dobrej drodze do odniesienia sukcesu.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
wyniki finansowe easyJet III kwartał przewozy loty linie lotnicze zyski linii lotniczych spółka easyJet przychody sprzedaż Carolyn McCall dyrektor generalnej easyJet




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję