Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Pilot wycieczek rowerowych
- REZYDENT TURYSTYCZNY REGO-BIS - SEZON 2024
- Animator Czasu Wolnego - Bułgaria
- KIEROWNIK DZIAŁU REZERWACJI
- PRACOWNIK DZIAŁU CALL CENTER
- Pilot na Węgry
- Project Manager (Katowice)
- Specjalista ds. rezerwacji w jęz. polskim
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
Kraków ma problem z promocją?
Kraków od lat wygrywa rankingi popularności polskich miast. Metropolia uznawana jest za mekkę polskiej turystyki. Ale czy słusznie? Zdaniem wielu marketing i promocja miasta kuleją. Na tej arenie Kraków przegrywa nie tylko z europejskimi miastami, ale również polskimi.
Platforma Obywatelska przedstawiła informacje na temat stanu turystyki w Krakowie. Zebrane informacje pozwoliły jednogłośnie stwierdzić, że jeśli chodzi o promocję miasta to nie jest źle, ale mogłoby być lepiej. Najnowsze badania pokazują, że Kraków przegrywa w tej dziedzinie nie tylko z europejskimi metropoliami, ale co gorsze także z polskimi. Chodzi głównie o opracowanie strategii promocji miasta, a przy tym sensowne gospodarowanie środkami pieniężnymi.
Poza kulejącymi działaniami marketingowymi, Kraków będzie musiał zmierzyć się ze stosunkowo małą liczbą miejsc noclegowych dla turystów. Chodzi głównie o to, że miasto odstaje pod względem tempa rozbudowy infrastruktury hotelowej na tle europejskich metropolii. Jak podała KE, miasto zajmuje obecnie 40. miejsce pod względem sprzedanych miejsc noclegowych. Wyprzedzają je takie miast jak Cork, Galway, Kopenhaga, Dusseldorf czy Stuttgart. Nie mówiąc o Paryżu czy Rzymie, które zajęły kolejno 1 i 2 miejsce.
Zdaniem polityków Platformy wydatki na cele marketingowe miasta są rozdzielane mało efektywnie. Prawie 25 procent budżetu na informację, turystykę i promocję nie dotyczy promocji zewnętrznej. Sama kwota budżetu też nie jest oszałamiająca. Porównując ją do budżetów Warszawy, Gdańska, Poznania i Wrocławia za lata 2011 i 2012, Kraków w wydatkach na promocje plasuje się na ostatniej pozycji.
Specom od marketingu miasta zarzuca się też nieracjonalne wydawanie środków pieniężnych na kampanie promocyjne, których efekty są znikome. Jak ta z 2008 roku w telewizji CNN. Wyprodukowano wtedy klip, który został rozpowszechniony w internecie. Na portalu YouTube obejrzało go zaledwie ok. 40 tys. widzów. Koszt klipu wyniósł bagatela 300 tys. złotych.
Stolicę Małopolski odwiedza co roku ponad 8 mln gości, z czego ponad 2 mln to turyści z zagranicy. W 2012 przyjezdni zostawili w mieście około 3,5 mld złotych - tyle wynosi roczny budżet miasta.
Branża turystyczna tworzy około 10-15 procent miejsc pracy (7 procent w branży turystycznej, reszta w usługach okołoturystycznych).
Co prawda liczba zagranicznych turystów od kilku lat utrzymuje się na stałym poziomie, ale zdaniem wielu powinna rosnąć. Osoby odpowiedzialne za promocję Krakowa powinny dążyć do poprawy tych statystyk.
Politycy proponują rozszerzenie badań i monitoringu turystyki. Konieczne jest nowoczesne podejście do zagadnienia kreowania marki miasta. Chodzi o zwiększenie nakładów na promocję, przy równoczesnym monitoringu skuteczności prowadzonych działań. PO chciałoby też zwiększenia nakładów pieniężnych na promocję. Mowa o kwocie rzędu 10-12 mln złotych.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Kraków potrzebuje lepszej promocji
[2013-07-04 10:12 31.62.186.*]
Nieskuteczna promocja Krakowa to nie tylko problem małych nakładów, ale również odpowiedzialnych za to ludzi. Zarówno w Urzędzie Miasta , jak i Małopolskim Urzędzie Marszałkowskim o kształcie promocji decydują urzędnicy, którzy tak żonglują procedurami, aby górą były preferowane przez nich projekty i firmy. Bardzo słaba jest też komunikacja pomiędzy urzędami a przedsiębiorcami z branży turystycznej, którzy chętnie wsparli te działania, gdyby widzieli w tym jakiś sens. odpowiedz »
Kraków potrzebuje lepszej promocji
[2013-07-04 11:22 193.109.244.*]
Promocja jest tu niepotrzebna, bo jeśli co roku przyjeżdza 2 mln osób to jeśli im się podoba to polecą to znajomym, ale bulwary to sam asfalt i trawa, przejście ze starówki na kazimierz to wygląda jak ul. brzeska w warszawie, wógóle wszystko poza starówka jest zaqniedbane i to może odpychać odpowiedz »
Kraków potrzebuje lepszej promocji
[2013-07-05 14:14 83.238.170.*]
Bulwary? Starówka? Gdzie to jest w Krakowie? odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
ECTAA wybrała preferowany kierunek podróży na 2025
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
Promocja Polski podczas 75-lecia słynnych ogrodów
eSky reklamuje się, że taniej niż u
Enter Air chwali się wynikami za 2023
Dział przewodnicy i piloci:
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Można składać oferty w Programie wsparcia
Piotr Borys odpowiedzialny za turystykę w
Które polskie, zimowe kierunki najpopularniejsze w
Dział centra informacji i promocji:
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Dziwny konkurs na dyrektorów
Polacy na pierwszym miejscu wśród
Starsze aktualności:
Komisja Europejska przedłużyła możliwość pomocy dla małych portów
Oburzenie na ceny biletu na Wawel, ale czy
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Ankieta KE dla
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Łódź: nielegalni taksówkarze muszą mieć się na baczności
Śladami ulubionego filmu, czyli turystyka filmowa
Kto poleci z Modlina? Lotnisko promowało się w Berlinie
Najwięcej hoteli pięciogwiazdkowych jest w...
Co wyróżnia to centrum kongresowe?
Palacze rozkręcają nowy biznes
Emirates zwiększy zatrudnienie
Pokój w hotelu Etap tylko za 75 zł
Nad morzem Bałtyckim pojawił się balon