Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Pilot wycieczek rowerowych
- REZYDENT TURYSTYCZNY REGO-BIS - SEZON 2024
- Animator Czasu Wolnego - Bułgaria
- KIEROWNIK DZIAŁU REZERWACJI
- PRACOWNIK DZIAŁU CALL CENTER
- Pilot na Węgry
- Project Manager (Katowice)
- Specjalista ds. rezerwacji w jęz. polskim
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
Bydgoskie lotnisko czeka ciężki okres
Wielkie zapowiedzi i ogromne obietnice o rozwoju regionu - tak wyglądała uroczystość otwarcia bydgoskiego portu. Obecnie sytuacja nie napawa optymizmem. Tygodniowo odbywa się wyłącznie 14 rejsów.
Wyniki zanotowane w listopadzie Port Lotniczy Bydgoszcz-Szwederowo traktował jako pomyślne. W miesiącu udało się odprawić 22 tys. pasażerów, a więc o 7 proc. więcej w analogicznym okresie ubiegłego roku. Teraz jednak sytuacja się zmieniła, bowiem LOT zaprzestał już lotów do Warszawy.
W związku z wycofaniem się przewoźnika, w Bydgoszczy zdarzają się dni, kiedy odprawiany jest wyłącznie jeden samolot. Taka sytuacja nie rokuje nic dobrego. "Wprowadzanie tak okrojonego rozkładu wymusiło na nas ograniczenie godzin pracy lotniska i zmniejszenie liczby osób zaangażowanych w pracę operacyjną portu" - wskazuje Joanna Sowińska, rzeczniczka Portu Lotniczego Bydgoszcz. "Nie jesteśmy już otwarci całą dobę. W ciągu dnia dyżury ma niewielki zespół do obsługi niewielkich, prywatnych samolotów. A więcej pracowników przychodzi do pracy, gdy odprawiamy duże samoloty".
Przetarg pozwalający wyłonić nowego przewoźnika, który zajmie miejsce LOT-u rozstrzygnie się dopiero w styczniu. Z negocjacji z Eurolotem jak do tej pory nic nie wniknęło. W tej sytuacji na ożywienie pracy portu przyjdzie poczekać do lata. Wówczas realizowane będą połączenia z wakacyjnymi destynacjami, które uruchomią touroperatorzy.
Takie rozwiązanie nie jest jednak satysfakcjonujące dla klientów, którzy chcą korzystać głównie z połączeń tanich przewoźników."Nieustannie prowadzimy rozmowy z przewoźnikami. Niestety, linie lotnicze oczekują wsparcia promocyjnego dla otwieranych kierunków, czyli specjalnych opłat" - informuje Tomasz Moraczewski, prezes lotniska.
Problemy pojawiają się także w środowisku samorządowców. Aktualny pozostaje problem, jak finansowana będzie praca lotniska. CO jednak, kiedy problemy ciągle się piętrzą? "Można zmienić prezesa portu, ale trzeba zadać sobie dwa pytania: co dalej oraz co ten nowy prezes zrobi bez determinacji właścicieli? Ktokolwiek by się nie pojawił, nie przebije muru, słysząc od przewoźników, że połączenia do Bydgoszczy nie są rentowne" - mówi Piotr Całbecki marszałek województwa. "Dlatego niezbędne jest solidarne wsparcie akcjonariuszy, ogłaszanie kolejnych przetargów i szerokie działania zmierzające do zainteresowania linii lotniczych naszą ofertą. To robimy i jestem przekonany, że wkrótce będziemy widzieć tego efekty"- zapewnia Całbecki.
Komentarze
Tagi:
Dział badania rynku i analizy:
Turystyka z gorszą obsługą
Nocowanie.pl: Zimowy wypoczynek w Polsce przyciąga węgierskich
Dział dla turystów:
ECTAA wybrała preferowany kierunek podróży na 2025
Udany pierwszy kwartał w Porcie Lotniczym
Starsze aktualności:
Komisja Europejska przedłużyła możliwość pomocy dla małych portów
Oburzenie na ceny biletu na Wawel, ale czy
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Ankieta KE dla
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Kto będzie operatorem hotelu Rialto we Wrocławiu?
Wybrano najlepszą restaurację w kraju
Wyniki finansowe Rainbow Tours
PKP Intercity zamierza kupić piętrowe wagony
Nowe narzędzie na rynku turystycznym
Nad Bałtykiem posezonowa cisza
Ile klienci płacą za luksus na wakacjach?
Od 1 lipca kierowcy autobusów zapłacą więcej