Ogłoszenia
Ogłoszenia
- BIURO PODRÓŻY W PRUSZKOWIE
- Pilot Włochy/Hiszpania/Szwajcaria
- Specjalista Ds. Turystyki - Warszawa
- Młodszy Specjalista Ds. Należności - Warszawa
- Specjalista Ds. Turystyki - Lublin
- Specjalista Ds. Turystyki - Gdańsk
- Specjalista Ds. Turystyki - Lubin
- Specjalista Ds. Turystyki - Poznań
- Supervisor Biura Sprzedaży - Lubin
- PRODUCT MANAGER


Bydgoskie lotnisko czeka ciężki okres
Wielkie zapowiedzi i ogromne obietnice o rozwoju regionu - tak wyglądała uroczystość otwarcia bydgoskiego portu. Obecnie sytuacja nie napawa optymizmem. Tygodniowo odbywa się wyłącznie 14 rejsów.
Wyniki zanotowane w listopadzie Port Lotniczy Bydgoszcz-Szwederowo traktował jako pomyślne. W miesiącu udało się odprawić 22 tys. pasażerów, a więc o 7 proc. więcej w analogicznym okresie ubiegłego roku. Teraz jednak sytuacja się zmieniła, bowiem LOT zaprzestał już lotów do Warszawy.
W związku z wycofaniem się przewoźnika, w Bydgoszczy zdarzają się dni, kiedy odprawiany jest wyłącznie jeden samolot. Taka sytuacja nie rokuje nic dobrego. "Wprowadzanie tak okrojonego rozkładu wymusiło na nas ograniczenie godzin pracy lotniska i zmniejszenie liczby osób zaangażowanych w pracę operacyjną portu" - wskazuje Joanna Sowińska, rzeczniczka Portu Lotniczego Bydgoszcz. "Nie jesteśmy już otwarci całą dobę. W ciągu dnia dyżury ma niewielki zespół do obsługi niewielkich, prywatnych samolotów. A więcej pracowników przychodzi do pracy, gdy odprawiamy duże samoloty".
Przetarg pozwalający wyłonić nowego przewoźnika, który zajmie miejsce LOT-u rozstrzygnie się dopiero w styczniu. Z negocjacji z Eurolotem jak do tej pory nic nie wniknęło. W tej sytuacji na ożywienie pracy portu przyjdzie poczekać do lata. Wówczas realizowane będą połączenia z wakacyjnymi destynacjami, które uruchomią touroperatorzy.
Takie rozwiązanie nie jest jednak satysfakcjonujące dla klientów, którzy chcą korzystać głównie z połączeń tanich przewoźników."Nieustannie prowadzimy rozmowy z przewoźnikami. Niestety, linie lotnicze oczekują wsparcia promocyjnego dla otwieranych kierunków, czyli specjalnych opłat" - informuje Tomasz Moraczewski, prezes lotniska.
Problemy pojawiają się także w środowisku samorządowców. Aktualny pozostaje problem, jak finansowana będzie praca lotniska. CO jednak, kiedy problemy ciągle się piętrzą? "Można zmienić prezesa portu, ale trzeba zadać sobie dwa pytania: co dalej oraz co ten nowy prezes zrobi bez determinacji właścicieli? Ktokolwiek by się nie pojawił, nie przebije muru, słysząc od przewoźników, że połączenia do Bydgoszczy nie są rentowne" - mówi Piotr Całbecki marszałek województwa. "Dlatego niezbędne jest solidarne wsparcie akcjonariuszy, ogłaszanie kolejnych przetargów i szerokie działania zmierzające do zainteresowania linii lotniczych naszą ofertą. To robimy i jestem przekonany, że wkrótce będziemy widzieć tego efekty"- zapewnia Całbecki.
Komentarze
Tagi:
Dział badania rynku i analizy:
Październik w hotelach słabszy niż rok
Eurobarometr: Podróżni chcą cyfrowych
Coraz więcej rezerwacji dokonywanych za pośrednictwem
Starsze aktualności:
FlixBus kończy 10 lat i chwali się
Zaproszenie największe targi turystyki przyjazdowej w
Ubezpieczenie na wyjazd na
Na wyspie Uznam nie chcą turystów z
Jak wypadają długie weekendy w
Awaria systemów Lufthansy i powiązanych
Czy Polacy chętnie podróżują
Darmowe lub dofinansowane szkolenia dla
Kto będzie operatorem hotelu Rialto we Wrocławiu?
Wybrano najlepszą restaurację w kraju
Wyniki finansowe Rainbow Tours
PKP Intercity zamierza kupić piętrowe wagony
Nowe narzędzie na rynku turystycznym
Nad Bałtykiem posezonowa cisza
Ile klienci płacą za luksus na wakacjach?
Od 1 lipca kierowcy autobusów zapłacą więcej