TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Kraków przyjął nową strategię rozwoju turystyki

Rada Miasta Krakowa przyjęła Strategię Rozwoju Turystyki w Krakowie na lata 2014-2020.


Według autorów strategii, w 2020 r. Kraków będzie należał do czołówki europejskich ośrodków turystyki miejskiej. Miejskie władze mają wykorzystywać z poszanowaniem zasad zrównoważonego rozwoju, swoje dziedzictwo kulturowe, historyczne i przyrodnicze.

Dokument składa się z dwóch części, wprowadzającej oraz strategicznej. W części wprowadzającej zawarto wyniki diagnozy sytuacji, w jakiej znajduje się turystyka w Krakowie. Część strategiczna zawiera szczegółowe cele i opis sposobu ich realizacji.

W dalszym ciągu władze miasta chcą stawiać na rozwój turystyki religijnej, kulturowej biznesowej. Autorzy strategii chcą położyć także silniejszy nacisk na rozwój turystyki kulturalnej, literackiej i filmowej.

Misję władz lokalnych Krakowa w obszarze rozwijania turystyki oparto na pięciu filarach. To: gościnność, otwartość, wiedza, współpraca i przywództwo.

Wśród priorytetów dla rozwoju turystyki w Krakowie wymieniono stworzenie nowoczesnej przestrzeni turystycznej miasta, tworzenie nowych, konkurencyjnych produktów turystycznych, podwyższanie jakości obsługi ruchu turystycznego, programowanie komunikacji z rynkiem turystycznym przy wykorzystaniu nowoczesnych technik promocji i tworzenie sieci partnerstw turystycznych.

"Mocne partnerstwa, silna branża turystyczna - to klucz do sukcesu Krakowa. Należy zatem podejmować różnego typu inicjatywy, wspierające lokalnych przedsiębiorców. Interdyscyplinarność turystyki i jej szeroki zasięg oddziaływania, powoduje, że różne podmioty gospodarcze mają wpływ na jej rozwój, stąd konieczność wielowymiarowej i wielopoziomowej współpracy. Trzeba także wspomagać branżę turystyczną na poziomie instytucjonalnym" - można przeczytać w dokumencie.

Autorzy raportu chcą wzmocnienia współpracy pomiędzy branżą turystyczną a biznesem, kulturą i sportem. "Szczególnie potrzebny jest dialog organizatorów pobytów turystycznych oraz imprez konferencyjnych z muzealnikami czy innymi podmiotami działającymi w sferze kultury, w tym gestorami obiektów sakralnych. Należy także zwrócić uwagę na tworzenie partnerstw w zakresie pozyskiwania dla miasta dużych wydarzeń kulturalnych jak i religijnych, kongresowych czy sportowych. Istotne znaczenie będzie mieć także współpraca z policją i strażą miejską, w zakresie bezpieczeństwa oraz z wytwórcami usług transportowych dojazdowych do miasta (przewoźnicy lotniczy, kolejowi i autokarowi), w tym m.in. w zakresie odpowiednich z punktu widzenia ruchu turystycznego rozkładów jazdy czy kierunków przyjazdów" - przekonują.

W ramach współpracy branżowej założono także powołanie grupy roboczej ds. pozasezonowej oferty miasta, większą współpracę z uczelniami kształcącymi na kierunkach turystycznych, stworzenie wewnętrznego forum, przewodników miejskich, współpracę z restauratorami w sprawie podnoszenia jakości usług.

Ze Strategią Rozwoju Turystyki w Krakowie na lata 2014-2020 można się zapoznać poniżej.


Możesz także pobrać plik: turinfo_20141107_169302_0.pdf




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Kraków rada miasta strategia rozwój turystyki współpraca branżowa priorytet partnerstwo turystyczne




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję