Subskrypcja

Szukaj



Wyniki finansowe Rainbow Tours

Rainbow Tours dokonał podsumowania trzech kwartałów 2011 roku, które zamknął 37,3 procentowym wzrostem przychodów ze sprzedaży osiągniętym przez całą Grupę Kapitałową. Wzrost przychodów ze sprzedaży samych imprez turystycznych osiągnął poziom 31 procent.


Po zdarzeniach z pierwszego kwartału w Afryce Północnej (Tunezja, Egipt), które wpłynęły negatywnie na poziom przedsprzedaży oraz zadecydowały o wyborze wakacyjnych kierunków od czerwca 2011 spółki Grupy Kapitałowej (ABC i Bee&Free) odnotowały wzrost zainteresowania ofertą.

Pierwszy kwartał charakteryzował się wzrostem sprzedaży oferty wakacyjnej spółki dominującej przy znaczącym spadku sprzedaży spółek zależnych (ABC - spółka działająca jako pośrednik oraz Bee&Free jako touroperator). Od lipca 2011 roku spółki zaczęły generować wyniki dodatnie.

Na zakończenie trzeciego kwartału przychody całej Grupy Kapitałowej wyniosły 366,1 mln i są wyższe od zeszłorocznego okresu analogicznego o 99,4 mln zł, co stanowi wzrost o 37,3 procent. Na taki wynik najważniejszy wpływ miał wypracowany przychód podmiotu dominującego - wzrost o 31 procent oraz wysoka 55 procentowa dynamika wzrostu z tytułu pośrednictwa sprzedaży.

Zysk netto Grupy Kapitałowej wypracowany w okresie od stycznia do września 2011 roku wyniósł 5,8 mln zł, i był niższy o kwotę 1,8 mln zł w odniesieniu do okresu analogicznego w 2010 roku, natomiast zysk jednostkowy jest niższy o 2,9 mln zł. Wpływ na taki stan rzeczy miał 65 procentowy wzrost kosztów sprzedaży oraz 37 procentowy wzrost wynikający ze zwiększenia ilości biur własnych. Do końca 2011 roku Rainbow Tours planuje 31 procentowy wzrost ilości oddziałów w stosunku do roku 2010. Dzięki temu zabiegowi liczba salonów własnych osiągnie liczbę 59. Touroperator przewiduje, iż utrzymanie stabilnej sytuacji walutowej oraz brak innych czynników polityczno-ekonomicznych wpłynie korzystnie na wyniki. Spółka szacuje, iż roczne przychody skonsolidowane Grupy Kapitałowej na koniec roku wyniosą około 440 mln zł.

Na osiągnięcie założonych wyników niewątpliwy wpływ będą miały następujące czynniki: stabilizacja sytuacji gospodarczej w Grecji, we Włoszech i Hiszpanii, stabilizacja kursów na rynku walutowym, stabilizacja sytuacji polityczno-społecznej w krajach Afryki Północnej, obniżenie bieżących kosztów funkcjonowania Grupy Kapitałowej oraz wyniki sprzedaży ofert Lato 2012.

Siódmego listopada 2011 roku touroperator rozpoczął sprzedaż oferty na lato 2012. Na dzień 21 listopada odnotowano sprzedaż na poziomie 3900 osób. Do 16 grudnia obowiązują rabaty nawet do 26 procent oraz szereg bonusów i gwarancji dodatkowych.

Rainbow Tours jako spółka notowana na GPW w Warszawie ma liczne obowiązki sprawozdawcze, a wszelkie jej wyniki kwartalne i roczne są dostępne publicznie i są poddawane weryfikacji.



   
                    Wersja do druku

Komentarze


(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:


Komentarze:

Rainbow Tours w 2011 roku [2011-12-17 18:40 193.200.82.*]
Trochę zaciemniony ten obraz przychodów grupy, ponieważ abc spółka sprzedaje agencyjnie rainbow, więc jak cała sprzedaż pójdzie przez spółką abc, to mimo żadnego faktycznego wzrostu, obrót grupy kapitałowej podwoi się. Dlatego wynikający mniejszy zysk sugeruje, że stworzenie takiej grupy kapitałowej kaskadowej - organizatora i strategicznego agenta umożliwia zaciemnienie obrazu faktycznego wzrostu spółki. Natomiast zła sytuacja polityczna w Egipcie i Tunezji sugeruje, że spółka zależna Bee Free nie przyniosła zamierzonego skutku. Dalsze powiększanie ilości własnych oddziałów znacznie zwiększa koszty, natomiast przy kryzysowym rynku i zmniejszającej się ilości Klientów jest to duże zagrożenie, ponieważ każdy oddział generuje średnie koszty miesięczne około 20tys, więc 60 punktów to bagatela 1,2 mln. Za kwotę 1,2 mln można utrzymać na najwyższym poziomie sieć agencyjną na własnym rozrachunku. Przy obrocie realnym 300 mln, zakładając, że oddziały generują około 100 mln obrotu, dając z tego 8% agentom, koszty utrzymania sieci wyniosą 8 mln. Więc własne punkty generując koszty 14,4 mln rocznie, zjadają zysk 6,4 mln. Własna sieć może jest bardziej lojalna w sprzedaży, ale przypuszczam, ze zewnętrzne biura agencyjna mające umowę lojalnościową równie dobrze i skutecznie zwiększałyby przychody spółki. Jednocześnie otwieranie własnych oddziałów negatywnie wpływa na promocję lokalnych agentów produktu, więc ogólnie sprzedaż rośnie pozornie, dzięki własnym biurom. Powodem otwierania własnych biur jest pozorna wycena podmiotu, ponieważ w momencie kryzysowym, jak to ma miejsce w przypadku Thomas Cooka zła sytuacja powoduje wycięcie własnych punktów i brak możliwości szybkiej odbudowy sprzedaży agencyjnej. Ponadto, który agent w momencie spadku organizatora zaangażuje się w rozwój spółki, która lokalnie konkurowała wcześniej i odbierała agentom lokalnym przychody ? odpowiedz »

Rainbow Tours w 2011 roku [2011-12-20 15:33 178.73.50.*]
Umiesz liczyć, licz na siebie!
a nie na jakieś agencyjki. Po co płacić prowizję innym, jak może zostać w firmie.
odpowiedz »





Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Szczegóły w regulaminie.
OK, zamknij