TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






BTA Kompas - krajowa młodzieżówka w górę

Konsekwencje wywołane upadkiem biura podróży Sky Club pomagają budować rynek turystyki krajowej dla dzieci i młodzieży. BTA Kompas przeanalizowało sprzedaż na drugi wakacyjny turnus wypoczynkowy rozpoczynający się 13 lipca. W ostatnim tygodniu sprzedaż gdańskiego organizatora skoczyła w górę nawet o 140 proc. Wciąż najbardziej popularne są twórcze obozy artystyczne typu Interkamp, obozy aktywne i sportowe.


Choć w ogólnym obrazie upadek Sky Club jest smutną dla branży informacją, to ma ono też swoje pozytywne aspekty. Zamieszanie rynkowe i ewidentna strata zaufania do organizatorów turystyki wyjazdowej zaowocowała wzrostami sprzedaży w krajowej turystyce młodzieżowej. Poszkodowani klienci zmuszeni do rezygnacji z rodzinnych wakacji starają się zapewnić alternatywny wypoczynek chociażby swoim dzieciom - Faktycznie, w ostatnim tygodniu zanotowaliśmy nagły wzrost sprzedaży, nawet o 140 proc. w stosunku do analogicznego okresu w roku ubiegłym. - komentuje Kacper Domański, kierownik działu sprzedaży w BTA Kompas.

Tym samym potwierdza się stała reguła, że wszelkie kłopoty i wszelki kryzys na rynku touroperatorskiej turystyki wyjazdowej, buduje pozytywne wyniki dla rynku turystyki krajowej. Także młodzieżowej i dziecięcej. Tak było np. w kryzysowym roku 2009, kiedy nagłe zatrzymanie sprzedaży wyjazdów zagranicznych pozwoliło BTA Kompas zbudować wyniki wyższy o 27,5 proc. w stosunku do roku 2008.

W ostatnich dniach młodzież i rodzice młodszych dzieci chętniej niż zazwyczaj korzystają z zakupu ofert w promocjach, np. last minute. Organizatorzy spodziewali się tego, ze względu na chociażby doskonale układający się kalendarz wiosenny. Połączenie świat wielkanocnych z majówką skutkowało pierwszymi w tym roku wyjazdami rodzinnymi, które pochłonęły znaczne część budżetu wypoczynkowego.

Klienci pilnie poszukują miejsc na obozach twórczych, artystycznych i aktywnych. To one wciąż cieszą się największym powodzeniem w tym roku. Analiza sprzedażowa II turnusu wskazuje na większe niż w pierwszym turnusie rozproszenie tematyczne, stąd często niższe wartości poszczególnych grup tematycznych - Ogólne zainteresowanie wyjazdami ewidentnie wzrasta, jednak rozkłada się ono na szerszą niż w pierwszym turnusie grupę ofertową - podsumowuje Domański.

Niekwestionowanym liderem tematycznej stawki pozostają twórcze obozy artystyczne Interkamp. Zanotowały one ponad 4 proc. wzrost sprzedaży w porównaniu z pierwszym turnusem tego sezonu (I turnus - 34,4 proc.; II turnus - 38,8 proc.). a jednocześnie 1 proc. wzrost, rok do roku ( II turnus 2011 - 33,8 proc.; II turnus 2012 - 34,8 proc.). Jak widać młodzież wciąż chce rozwijać swoje pasje i fascynacje. Warto przypomnieć, że Interkampy przygotowywane przez BTA Kompas mają ponad 30 różnych profili tematycznych. Do najpopularniejszych w II turnusie tego sezonu należą: Rockowy - stwórz swój band (5,7 proc.), Fotograficzny (3,3 proc.), Filmowe i Wokalne (oba po 2,4 proc.).

Na drugim miejscu zestawienia ponownie notujemy obozy aktywne i przygodowe z takim samym jak w pierwszym turnusie wynikiem 16,8 pkt. proc. Rok do roku obozy te tracą jednak 1,2 pkt. proc. (II turnus 2011 - 18 proc.; II turnus 2012 - 16,8 proc.) na korzyść innych, mniejszych grup tematycznych. Na trzecim miejscu zestawienia - żeglarstwo. Przygodę i szkołę życia pod żaglami w drugim turnusie tego sezonu wybrało 13,6 proc. młodych klientów. W pierwszym turnusie było ich nieznacznie więcej, bo 14, 3 proc. Tu jednak notujemy skok w porównawczym obrazie, rok do roku, o 3,7 pkt. proc. Wszelkie sportowe formy letniego wypoczynku wybrało w II turnusie 10, 5 proc. klientów, zaś obozy militarne i fabularne (RPG) po 7,9 proc. kupujących.

Obozy i kolonie organizowane są przez cały sezon w stałych bazach dlatego statystyka środowiskowa pozostaje w kolejnych turnusach niemal niezmienna. Najchętniej wybieranym regionem są wciąż polskie lasy i jeziora, głównie Mazury - 40,8 proc. wyjazdów. Na drugim miejscu ponownie notujemy górskie okolice Wisły - 17,9 proc., a na trzecim Jury Krakowsko-Częstochowskiej - 15,2 proc. wyborów. Lojalność względem ofert BTA Kompas w II turnusie wyniosła 32,3 proc.

Gdańskie biuro od 14 lat specjalizujące się w turystyce młodzieżowej i rodzinnej. Na dwa miesiące przygotowało łącznie ponad 460 turnusów wypoczynkowych w 130 profilach tematycznych. Większość z nich trwa 12 dni. W czasie jednego wakacyjnego terminu w 9 miejscowościach Polski, na kilkunastu równoległych imprezach nad bezpieczeństwem i zabawą dzieci i młodzieży czuwa łącznie 350 osób, w tym aż 11 zakontraktowanych przez organizatora lekarzy.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
BTA Kompas Sky Club biuro podróży turystyka krajowa dzieci młodzież Interkamp obozy aktywne turystyka aktywna sprzedaż sezon touroperator turystyczny promocja turnus reguła kolonia obóz




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję