TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Czego poszukują krajowi turyści?

Idealne wczasy dla krajowych turystów oznaczają zaplanowany wcześniej, wakacyjny wyjazd do umiarkowanie popularnego miejsca - tak wynika z badania krajowego rynku turystycznego przeprowadzonego na zlecenie Polskiej Organizacji Turystycznej.


Biorąc pod uwagę oczekiwania wobec wyjazdu,strategie planowania wyjazdu a także podejmowane formy aktywności w jego trakcie, autorzy raportu wyróżnili 4 segmenty prezentujące odmienne postawy turystyczne:


  1. Poszukiwacze relaksu (45%),
  2. Rodzinni wczasowicze (25%),
  3. Odkrywcy (19%),
  4. Turyści all inclusive (11%)






Oczekiwania względem wyjazdu turystycznego . Blisko 7 na 10 respondentów wyjeżdża chcąc przede wszystkim oderwać się od obowiązków i codzienności (50% wskazań) lub po to, aby odzyskać energię/zrelaksować się/wypocząć (46%, a 56% w segmencie Poszukiwaczy relaksu).

Niespełna 1/3 turystów pragnie spędzić więcej czasu z najbliższymi osobami podczas urlopu (29% wskazań, a 37% w segmencie Rodzinnych wczasowiczów). 28% pytanych deklaruje chęć doświadczenia czegoś nowego i ekscytującego (58% wskazań w segmencie Odkrywców). Oprócz tego, 17% wskazuje na chęć realizowania swoich pasji i hobby (28% wskazań w segmencie Odkrywców), 13% pragnie przeżyć najlepsze możliwe wakacje (18% w segmencie Turystów all inclusive), a zaledwie 9% chce poprawić stan swojego zdrowia (28% w segmencie Turystów all inclusive).





Wyniki zleconego przez POT badania wskazują, że krajowi turyści poszukują inspiracji w zakresie wyjazdów turystycznych, sięgając najczęściej do dwóch źródeł: internet (76%, wysoki odsetek wskazań może poniekąd wynikać z przyjętej techniki badania), korzystają też z opinii najbliższego otoczenia (63%). Turyści z segmentu Odkrywców, częściej niż pozostali, sięgają do przewodników turystycznych (37% vs. 24% Poszukiwacze relaksu, 24% Rodzinni wczasowicze i 25% Turyści all inclusive).

Biuro podróży (21%) i prasa turystyczna (13%) są rzadko wskazywane jako źródła inspiracji wśród ogółu. Znajdują jednak sympatyków w segmencie Turystów all inclusive (odpowiednio 31% i 28%).

Turyści z wyprzedzeniem planują budżet na wyjazdy turystyczne. Strategie kumulacji finansów przeplatają się. Wyraźnie obserwowalną tendencją jest odkładanie środków na długo przed terminem wyjazdu. 6 na 10 pytanych sięga także po zewnętrzne źródła finansowania tj. po kredyt lub pożyczkę. Jedynie 9% pytanych deklaruje możliwość sfinansowania całego wyjazdu, bez konieczności wcześniejszego odkładania ani pożyczania pieniędzy.

Krajowi turyści najczęściej wybierają się na jednodniowe wyjazdy turystyczne, bez noclegu (35% wyjeżdża częściej niż kilka razy w roku). 6 na 10 pytanych kilka razy w roku wybiera się na wyjazdy z 1-3 noclegami (61%). Dłuższe wyjazdy, z przynajmniej 4-ema noclegami, mają miejsce raz do roku lub rzadziej (55%). Wyjazdy turystyczne mają miejsce w ciepłych porach roku - zwykle latem (95%). Wiosną wyjeżdża o 1/3 mniej pytanych (61%). Mniej więcej 2/3 turystów, w ciągu ostatnich 24 miesięcy, wyjeżdżało w chłodnym okresie (zimą lub jesienią).

Z raportem przygotowanym na zlecenie POT przez PBS można zapoznać się poniżej.

Możesz także pobrać plik: turinfo_20140807_badanie-krajowego-rynku-turystycznego-30-07-2014.pdf




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
badanie turyści krajowi polska organizacja turystyczna pbs all inclusive prasa turystyczna biuro podróży




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję