Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds. rezerwacji w jęz. polskim
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
- B.P. ITAKA w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- NEKERA - Specjalista Wsparcia Sprzedaży
- Młodszy Specjalista ds. obsługi klienta
- Doradca klienta Biuro Podróży Itaka Kraków M1
- RAINBOW Doradca Klienta
- NEKERA - Flight Specialist
- NEKERA - Product Manager (Warszawa)
Z lotniska w Babimoście korzystają przede wszystkim urzędnicy
Właśnie mija rok od wznowienia połączenia Warszawa - Babimost. Dane dotyczące ilości pasażerów tego rejsu nie są zadawalające, jest ich podczas lotu przeciętnie siedmiu. Mimo to władze województwa chcą walczyć o lotnisko.
Z danych Urzędu Lotnictwa Cywilnego z ostatnich dziesięciu miesięcy wynika, iż z połączenia Warszawa - Babimost skorzystało około 6,2 tys. osób. Blisko 1,6 tysiąca pasażerów to urzędnicy. Wykonanych zostało 833 operacji, a w samolocie siedzi przeciętnie podczas lotu 7,5 osoby.
Urząd Marszałkowski w Zielonej Górze w każdym z rejsów rezerwuje 5 miejsc. Cena jednego biletu to 320 złotych. Rezerwacji dokonuje bez względu na fakt, jej wykorzystania.
Jak podaje "Gazeta" marszałek do października wydał blisko 1,3 miliona złotych na te bilety. Dwa bilety przeznaczone są także dla posłów i senatorów, które finansuje Kancelaria Sejmu i Senatu. 11 miejsc pozostaje do dyspozycji dla zwykłych pasażerów.
- Wtedy tak naprawdę tylko jeden albo dwa bilety LOT sprzedaje w promocyjnej, korzystnej dla klienta cenie. Reszta wychodzi bardzo drogo - komentuje Piotr Tykwiński, dyrektor Departamentu Gospodarki w Urzędzie Marszałkowskim.
W tej chwili najtańszy lot w jedną stronę kosztuje ok. 180 zł. Kiedy na przelot decydujemy się w ostatniej chwili, zapłacić trzeba aż 540 zł. - Nie ma czemu się dziwić, że za taką cenę ludzie nie chcą latać. To zbyt drogo - dodaje.
Najbardziej popularne są poranne loty do Warszawy i wieczorne kursy powrotne do Babimostu
Politycy są zgodni, co to tego, ze w przyszłym roku muszą także znaleźć się pieniądze na finansowanie tych lotów. - Nigdy i w żadnej sprawie nie było takiego konsensusu politycznego - zaznacza nowy wicemarszałek Sebastian Ciemnoczołowski.
W następnym roku w sfinansowaniu wykupu biletów ma pomóc Miasto Zielona Góra. Nowy prezydent miasta Janusz Kubiki nie chce blokować pieniędzy. - Jestem zainteresowany podtrzymaniem połączenia - zapewnia. Łącznie LOT może otrzymać 1,9 miliona złotych dofinansowania.
Oprócz kłopotów finansowych istnieje jeszcze inny problem, a mianowicie konflikt z Agencją Mienia Wojskowego, która nie zgadza się na sprzedaż ziemi. - Liczymy na zmianę ustawy o AMW. Nowe przepisy pozwolą przekazać ją nam bezpłatnie - wyjaśnia Tykwiński.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Za drogie bilety z Warszawy do Babimostu
[2007-02-07 13:49 217.110.23.*]
Brak informacji i fatalny dojazd robia swoje. Zakladajac cene biletu na poziomie 280 zl z dojazdem do Zielonej pasazerowie by sie znalezli z latwoscia. To polaczenie jest potrzebne.
Marcin odpowiedz »Tylko po co nam Babimost?
[2007-07-11 17:04 83.142.74.*]
To lotnisko i tak jest o wiele za daleko. Po pierwsze jest po drugiej stronie Odry, więc do sprawnego działania lotniska potrzeba dobrych warunków drogowych jak i wodnych (most może być nieprzejezdny w czasie powodzi). Tak więc Babimost jako lotnisko miasta Zielona Góra jest bezwartościowy. Aby lotnisko spełniało swoją rolę komunikacyjną dla miasta musi być dość blisko położone i dostępne dzięki komunikacji miejskiej - a więc w przypadku ZG na południe lub zachód od miasta i nie dalej niż 4-5 km od jego granic.
Za pieniądze, które przez 17 lat wydano na podtrzymanie Babimostu można by prawdopodobnie wybudować drugie betonowe lotnisko spełniające te warunki.
Poza tym po co połączenie z Warszawą? I tak większość mieszkańców miasta jeździ do Berlina, a to jest raptem tylko trzy razy dalej niż do Babimostu, aby stamtąd lecieć do dowolnego zakątku świata i to za najmniejsze możliwe pieniądze. Należałoby się raczej zastanowić czy nie sensowniejsze byłoby zrobienie linii szybkiej kolei do Berlina zamiast kombinować. odpowiedz »Tylko po co nam Babimost?
[2009-06-05 01:41 156.17.118.*]
kolego drogi czy zdajesz sobie sprawę ile kosztuje postawienie lotniska? i nie mowie tu o jakimś śmiesznym przylepie, to sa kwoty nie wyobrażane dla Ciebie i nie chodzi tu o pare milonów bo to jest wielkie nic!!!
pozdrawiam odpowiedz »Tylko po co nam Babimost?
[2009-06-05 01:44 156.17.118.*]
aa pozatym byłeś kiedyś za granicą? tam wiekszośc tanich przewoźników ląduje na lotniskach oddzielonych od głównego miasta o conajmniej 40km odpowiedz »
Dział badania rynku i analizy:
Turystyka z gorszą obsługą
Nocowanie.pl: Zimowy wypoczynek w Polsce przyciąga węgierskich
Dział prawo i podatki:
Koniec konfliktu Anex Tours i JoinUp! z
Starsze aktualności:
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Ankieta KE dla
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Kanada otwiera niebo dla samolotów z UE
W I kwartale Travelplanet.pl zwiększa sprzedaż o 191%
Kontrowersyjna reklama PKS nadal zachęca do wycieczek do Auschwitz w obie strony!
Ukraine 2008: Polska promowała się do turystów z Ukrainy
TripAdvisor: Warszawa najnudniejszym miastem Europy?
Balice zamknięte na 2,5 godziny z powodu ćwiczeń
Kraków: 8 lat więzienia grozi francuskim turystom za nieopłacenie pobytu w hotelu?
Moda na spotkania integracyjne z kursami gotowania
Region lubuski marnuje swój potencjał turystyczny?
Radomskie lotnisko przyjmie piłkarzy w czasie Euro 2012?
W ubiegłym roku Polacy wyjeżdżali częściej, ale na krócej
Franczyza - za droga dla polskich hoteli?