TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






LOT: coraz gorsza sytuacja firmy z powodu braku prezesa

Jak przedstawiają dane Urzędu Lotnictwa Cywilnego Polskie Linie Lotnicze LOT zaczynają tracić rynek, co może być wynikiem nierozstrzygniętej nadal sprawy ich prezesa. Aktualnie resort skarbu zażądał odwołania prezesa spółki powołanego przez radę nadzorczą.


- Konflikt naokoło LOT jest tak silny, że być może jedynym wyjściem jest spotkanie prezydium komisji skarbu z premierem i omówienie sprawy, wystudzenie emocji. LOT musi wyjść na prostą, w obecnej sytuacji to trudne - mówił w środę na posiedzeniu komisji skarbu Aleksander Grad, szef sejmowej komisji skarbu.

Ireneusz Dąbrowski, wiceminister skarbu, odpowiedzialny za spółkę, nie ukrywa, że nie popiera nowego prezesa. Ma zastrzeżenia, co do naruszenia prawa przez wybranego prezesa, a mianowicie niezłożeni oświadczenia lustracyjnego, to, że nie było go krótkiej liście kandydatów, z których rada nadzorcza LOT miała wybrać prezesa oraz że prowadził swą działalność gospodarczą w momencie wyboru na prezesa.

- Zawiesiłem działalność gospodarczą i w fundacji, w której byłem prezesem w momencie wyboru na szefa LOT. Już wcześniej oświadczałem, że nie współpracowałem ze służbami, gdy starałem się o pozwolenie na dostęp do tajemnicy państwowej - ripostował prezes Mazur.

- Jestem gotów do współpracy ze wszystkimi, żeby w spółce było lepiej. Ze wszystkimi właścicielami, bo przed nimi odpowiadam, związkami zawodowymi, bo to załoga. Mam referencje do zarządzania taką spółką, przedstawiłem je radzie nadzorczej - zapewniał kilkakrotnie prezes Mazur.

Jak na razie nie wiadomo jak będzie przyszłość LOT-u, ale widać, że brak prezesa oraz sytuacja związana z jego wyborem nie wpływają na korzyść linii. W 2006 r. samoloty LOT przewiozły o 200 tys. więcej pasażerów niż w 2005 r., ale udział największej polskiej linii w rynku przewozów pasażerskich wyraźnie zmalał z 43,8 do 33,5 proc. Wzrosty zanotowały natomiast linie niskokosztowe - głównie Ryanair i Wizz Air, których udziały w rynku są już kilkunastoprocentowe. Należące do LOT tanie linie Centralwings mają 7,5 proc. rynku. Łącznie LOT i Centralwings w 2005 r. przewiozły prawie połowę pasażerów odprawionych w portach krajowych, rok później już tylko 41 proc.- takie dane wynikają z raportów przedstawionych przez ULC.

Spór o prezesa LOT-u trwa już od 13 stycznia.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
LOT Polskie Linie Lotnicze prezes LOT spór konflikt Urząd Lotnictwa Cywilnego rada nadzorcza lotniska lublinek Centralwings sytuacja firmy w rynku trwa na




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję