TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Okęcie - Terminal 2 czeka na pozytywną opinię straży pożarnej

Prawdopodobnie w ciągu kilku tygodni Terminal 2 na warszawskim Okęciu zostanie oddany do użytku. Obiekt oczekuje na zgodę straży pożarnej.


Terminal 2 cały czas oczekuje na pozytywną opinię strażaków. Krzysztof Woźnicki, inżynier kontraktu poinformował, że budynek może zostać oddany jeszcze w lipcu tego roku.

Termin oddania terminala był przekładany już kilkakrotnie, między innymi z listopada 2005 roku na kwiecień 2006 roku, a następnie na koniec 2006 roku.

Pozytywna opinia straży jest niezbędna, aby wojewódzki inspektor nadzoru budowlanego zgodził się na otwarcie budynku.

Według Krzysztofa Kozioła, rzecznika prasowego wykonawcy, czyli konsorcjum Budimex- Ferrovial-Estudio straż pożarna po próbach, które przeprowadziła w ubiegłym tygodniu sformułowała pewne zastrzeżenia. Kozioł podkreśla, że są one głównie natury formalnej. Strażacy zaznaczyli, że wykonawca zastosował rozwiązania, które odbiegają od projektu budowlanego. Jednak Kozioł uważa, że są one równoważne z tymi przewidzianymi w projekcie oraz zgodne z przepisami budowlanymi.

Kozioł przyznał, że potwierdził to w swoim orzeczeniu resort budownictwa oraz eksperci z Politechniki Warszawskiej.

Artur Burak, rzecznik prasowy przedsiębiorstwa Porty Lotnicze na konferencji w czerwcu zaznaczył, że po 30 kwietnia PPL poinformowały wykonawcę, że będą naliczać kary umowne w wysokości około 74 tys. USD za każdy dzień zwłoki. Jednak Kozioł powiedział, że konsorcjum nie zgadza się na płacenie kar i jeżeli do tego dojdzie, wówczas skieruje sprawę do sądu.

Kozioł dodał - Konsorcjum rozpoczęło już procedurę związaną z określeniem odpowiedzialności PPL za opóźnienie w budowie terminala.

Teraz w Terminalu 2 działa hala przylotów, a ma zostać uruchomione: 11 restauracji i 14 sklepów, w tym pijalnia czekolady i sklep z zabawkami. Z samego wynajmu powierzchni komercyjnych PPL zamierza uzyskać przez 10 lat 600 mln zł.

Przetarg na budowę terminala wygrało w 2002 roku konsorcjum Ferrovial Agroman, Budimex SA i Estudio Lamela. Wówczas kontrakt opiewał na prawie 200 mln USD. Kamień węgielny został wmurowany w maju 2004 roku.

W lutym ubiegłego roku przedstawiciele PPL poinformowali posłów z sejmowej Komisji Infrastruktury, że do końca maja 2006 roku do użytku zostanie oddana część Terminala 2, natomiast cała inwestycja będzie zakończona w połowie 2007 roku.

W sierpniu terminy uległy zmianie. Oddanie hali przylotów przesunięto na listopad 2006 roku i ten termin został dotrzymany, pozostała część budynku terminala łącznie z Pirsem Północnym miała być gotowa w kwietniu 2007 roku, a Pirs Centralny i Południowy mają zostać oddane w listopadzie tego roku.

Już teraz wiadomo, że wartość kontraktu przekroczy 240 mln USD.

Dzięki nowemu terminalowi, przepustowość warszawskiego lotniska się powiększy. Będzie ono mogło obsłużyć 12 mln pasażerów rocznie. W 2005 roku z Terminala 1 skorzystało 7,1 mln osób, pomimo, ze przeznaczony jest na 3,5 mln.

Nowy terminal będzie mieć 110 tys. metrów kwadratowych, czyli ponad dwa razy więcej niż Terminal 1.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Terminal 2 Okęcie Warszawa lotnisko straż pożarna Krzysztof Woźnicki opinia zgoda Krzysztof Kozioł Artur Burak hala przylotów Budimex Terminal 1 okecie w warszawie na opinie straz




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję