TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Polski nie stać na promocję Polski przez ludzi przypadkowych i niekompetentnych

W Pulsie Biznesu z 27 grudnia 2006 roku Maciej Grelowski, przewodniczący Rady Głównej Business Centre Club wyraził swoje zdanie na temat planowanej likwidacji Polskiej Organizacji Turystycznej. Podkreśla, że ludzie z organizacji turystycznych się temu sprzeciwiają, obawiając się zepchnięcia promocji turystyki na drugi plan. Jednak on uważa, że wspólna promocja kraju pozwoli na lepsze zaprezentowanie się na świecie.


Grelowski wyznał - Pozwalam sobie wyrazić inne stanowisko, wynikające z doświadczenia długoletniej pracy w turystyce. Nie jesteśmy zadowoleni z kreacji wizerunku Polski w świecie. Wszyscy są zgodni, że brakuje pieniędzy. A to środowisko turystyczne głosi upadek branży, a to ludzie kultury alarmują, że zagrożona jest promocja polskiej sztuki itd. Każdy ma jakiś interes... Myślę, że największym są stanowiska, przywileje i splendor. Polski nie stać na utrzymanie branżowego podziału promocji, bo zajmują się tym ludzie przypadkowi i niekompetentni. Administrowanie takim systemem kosztuje krocie, a rezultaty są mizerne. Stale zaś brakuje pieniędzy na promocję Polski.

Turystyka zdaniem Grelowskiego zaliczana jest do dziedzin "mało poważnych". W podziale łupów zaspokaja ona apetyty ogonów partyjnych. Efektem takiego działania jest niezmienny wizerunek Polski, której symbolami pozostają koń, wódka i Chopin, a całkiem udane pojedyncze działania nie są w stanie tego nie zmienić. Żenująca była próba budowy na tym zabawnym geście całej strategii promocji Polski. Wykorzystanie wyborów Miss World do kształtowania wizerunku Polski okazało się zdaniem Grelowskiego totalnym niewypałem - przeniosło Polskę daleko od Europy, pozostawiając w kieszeniach organizatorów spore środki.

W dalszej części wypowiedzi, Grelowski pisze, iż polska turystyka jest obecnie prywatna. Podkreśla, iż nie ma powodu, by podatnik wspomagał prywatnego, często zagranicznego właściciela. - Dla branży najistotniejszy jest wizerunek Polski — kraju wysokiej kultury, dynamicznej gospodarki i atrakcji turystycznych. Propozycja resortu gospodarki to krok w dobrym kierunku, wydaje się jednak zbyt mały - dodaje.

Jego zdaniem pozostawienie POTu i oddanie mu promocji polskiej turystyki jest nieracjonalne i szkodliwe. I prowadzi tylko do zachowawczej obrony stref wpływu i stanowisk.






Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Maciej Grelowski likwidacja POT Polska Organizacja Turystyczna BCC promocja wizerunek Polski opinie promocja Polski w rękach POT stanowiska strefy wpływu


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję