Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds. rezerwacji w jęz. polskim
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
- B.P. ITAKA w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- NEKERA - Specjalista Wsparcia Sprzedaży
- Młodszy Specjalista ds. obsługi klienta
- Doradca klienta Biuro Podróży Itaka Kraków M1
- RAINBOW Doradca Klienta
- NEKERA - Flight Specialist
- NEKERA - Product Manager (Warszawa)
Łódź będzie badać oczekiwania turystów
Hotelarze i restauratorzy w Łodzi biją na alarm. Tego roku odnotowują nawet o połowę mniejszą liczbę gości niż w latach poprzednich. Wyjątkowo silny złoty sprawił, że branża turystyczna straciła główny atut przyciągający turystów - niskie ceny. A mimo zapewnień urzędników, niczym innym nie potrafi ich przyciągnąć - pisze Dziennik Łódzki.
Jak przyznaje Leszek Jagodziński, kierownik restauracji Rooster, w stosunku do ubiegłego roku firma ma o 40-50 procent mniej anglojęzycznych turystów. W latach ubiegłych miała nawet gości z Włoch na wózkach inwalidzkich, a w tym roku kierownik jeszcze ich nie widział.
Podobna sytuacja ma miejsce w najpopularniejszym łódzkim Muzeum Sztuki. Ubiegłego roku w lipcu udało się w nim sprzedać 999 biletów, a dla porównania, w lipcu tego roku, tylko 776. Oczywiście, pod tym względem, Łódź nie może się równać z Krakowem czy też z Rzymem, lecz turyści narzekają wcale nie na zabytki czy architekturę, ale na zlekceważenie ich potrzeb.
Anna, studentka z Krakowa, spędzająca wakacje w Łodzi i z mapą w ręku, zwiedza miasto nie może zrozumieć, dlaczego w środku sezonu główne atrakcje miasta są zamknięte. Chciała zajrzeć do Muzeum Kinematografii, ale obecnie nie wpuszczają turystów. W zeszłym tygodniu zamknięta była Palmiarnia. Jej zdaniem takie podejście do turystów jest po po prostu niedorzeczne.
A tymczasem, jakby w odpowiedzi władze Łodzi oraz województwa postanowiły turystów .... przebadać. Już w trakcie tego tygodnia ruszają pierwsze, kompleksowe badania turystyki w Łodzi. Ankieterzy będą obecni w Manufakturze, na Piotrkowskiej oraz w mniejszych miastach. Ma to na celu pomoc w przygotowaniu odpowiedniej oferty. Za rok, będzie jak znalazł.
Turyści, którzy decydują się na przyjazd do Łodzi nie narzekają najbardziej na nieciekawe zabytki, ale raczej na infrastrukturę, a ponadto słabą promocję.
Petra z Berlina i Irina z Monachium są oczarowane pałacem Herbsta, jednak nie mogą zrozumieć, dlaczego w obiekcie nie ma obecnej nawet małej kawiarenki dla gości. Jak tłumaczą, w Niemczech natychmiast by powstała i ktoś by mógł na tym zarobić.
Muzea, zamknięte w środku lata, nieskuteczna promocja i mocna złotówka skutecznie zniechęcają do Łodzi turystów. To spostrzeżenia, a także obliczenia hotelarzy oraz przewodników, bowiem brak jest tutaj nadal precyzyjniejszych danych. Ostatnie badania szacunkowe zostały przeprowadzone w 2005 roku. Jednak np. w odczuciu łódzkich restauratorów, tego roku jest znacznie gorzej niż w roku ubiegłym.
Pracownicy zatrudnieni w punkcie informacji turystycznej na łódzkim lotnisku, jeszcze nie zauważyli odpływu turystów, ale przyznają, że rzadko spotykają kogoś, kto chciałby zwiedzać Łódź. Jak mówi Miłosz Wika, rzecznik lotniska, mają dwie grupy gości z zagranicy, przede wszystkim z Wielkiej Brytanii. Pierwsza z nich to uczestnicy wieczorków kawalerskich, którzy postanowili świętować w Łodzi. Drugą stanowią osoby, które korzystają z lotniska, aby jechać dalej w Polskę.
Aby podjąć walkę o turystów, biuro promocji Urzędu Miasta Łodzi, Urząd Marszałkowski, a także Regionalna Organizacja Turystyczna podjęły decyzję o wspólnym przeprowadzeniu wielkich badań turystów w Łodzi. Będzie to pierwsza taka akcja w województwie. Kamila Szymczak, kierownik oddziału turystyki w biurze promocji UMŁ tłumaczy, że badanie ma na celu pomoc w dostosowaniu oferty turystycznej do potrzeb przyjezdnych.
Podczas pierwszego etapu badań zostanie przebadanych 2 tys. turystów w Łodzi i miastach województwa. Wyniki będą znane w grudniu, a w latach następnych badania mają być powtarzane. Jednak Jarosław Janowski nie jest przekonany, czy to pomoże. Tłumaczy, że będzie to pomocne, jeśli ankieterzy turyści dowiedzą się, jakie są w Łodzi zabytki.
Sam wolałby widzieć kompleksową akcję promocyjną, taką jaka została przeprowadzona na Dolnym Śląsku. Dodaje, że kiedy na Piotrkowskiej usłyszy język angielski, włoski i hiszpański, uzna, że promocja przyniosła należyte efekty. Tak więc jedyną szansą dla Łodzi są w chwili obecnej sami turyści, którzy mają szansę wypromowania Łodzi wśród swoich znajomych.
Nikt dokładnie nie wie, ilu turystów w przeciągu roku decyduje się na wizytę w Łodzi. Jednym z problemów jest definicja turysty, która została przyjęta przez Światową Organizację Turystyki. Zdaniem ŚOT turysta jest osobą, która przemieszcza się w celach, które nie są związane z zarobkiem i co najmniej jedną noc spędza w hotelu.
W 2007 roku w województwie łódzkim takich właśnie osób było 121.933, a w 2006 - 109.336, za to w 2005 tylko 96.366 Jednak takie ujęcie nie obejmuje osób, które przybyły do Łodzi np. na jednodniową wycieczkę szkolną, a przecież zwiedzają miasto podczas np. konferencji naukowych albo normalnej wizyty u znajomych. Badanie z roku 2006, które zostało przeprowadzone w Polsce na granicach, a także na lotniskach wskazało, że Łódź chciało wówczas odwiedzić 1 mln 300 tys. osób, a w tym 700 tys. osób z zagranicy. Jednak prawdopodobnie te szacunki są mocno zawyżone, a prawda jak zwykle leży gdzieś pośrodku.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Łódź: turyści będą ankietowani
[2008-09-01 15:48 193.238.18.*]
jezeli włodarze tego miasta od lat nie potrafia wykorzystac atutu centralnego położenia i chyba najbliżej położonego w Europie lotniska od centrum miasta to reszta jest tylko konsekwencją ..... a że Polacy kiepskom idzie zarabianie na turystach to widać nawet w Krakowie - kurze co to kiedys same złote jaja znosiła a dziś pieć hoteli w centrum wystawione na sprzedaż ## odpowiedz »
Dział gastronomia:
Przewodnik Michelin - więcej lokali z
Lepsza kondycja branży
Program inwestycji dla branży turystyka, horeca i
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Dział centra informacji i promocji:
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Dziwny konkurs na dyrektorów
Polacy na pierwszym miejscu wśród
Dział hotele, pensjonaty:
50 lecie marki ważnej dla światowego
Enoturystyka rozwija się w
Dział przewodnicy i piloci:
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Można składać oferty w Programie wsparcia
Piotr Borys odpowiedzialny za turystykę w
Które polskie, zimowe kierunki najpopularniejsze w
Dział biura turystyczne:
eSky reklamuje się, że taniej niż u
Enter Air chwali się wynikami za 2023
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Ceny wrześniowych wyjazdów rosną trochę
Niemiecki Dzień Turystyki bez
Najlepsze praktyki dotyczące spotkań medycznych. Raport ICCA i AC
Dział wydawnictwa:
MROT zachęca mieszkańców Mazowsza do poznawania własnych
Powstanie katalog ofert incentive z
Spragnieni Podróży - fragment
ETC publikuje wskazówki jak uczynić turystykę bardziej
Starsze aktualności:
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Ankieta KE dla
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Singapur - światowym ośrodkiem nowoczesnej medycyny?
Lotnisko we Wrocławiu nie będzie mogło być rozbudowane?
Krzysztof Wojtkowiak nowym prezesem bydgoskiego portu lotniczego
Lotnisko w New Delhi nareszcie bezpieczniejsze?
Polskie Linie Kolejowe ogłoszą przetarg na tory koło Okęcia
Pałac Kultury wpisany do rejestru zabytków
Które biuro podróży zbankrutuje jako następne?
UEFA chwali Lwów za przygotowywanie hoteli do Euro 2012
Trzecia filia Ermitażu w Ferrarze
Turyści nie przyjadą nad Jezioro Goczałkowickie?
Kanada: ochrona lotniska zabiła polskiego turystę