Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
- B.P. ITAKA w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- NEKERA - Specjalista Wsparcia Sprzedaży
- Młodszy Specjalista ds. obsługi klienta
- Doradca klienta Biuro Podróży Itaka Kraków M1
- RAINBOW Doradca Klienta
- NEKERA - Flight Specialist
- NEKERA - Product Manager (Warszawa)
- pilot Wiedeń : 31.05-01.06.2024
Jedzenie na wynos coraz popularniejsze
Przynoszenie jedzenia do pracy w plastikowych pudełkach odchodzi do lamusa. Polacy coraz chętniej zamawiają posiłki do firmy, także przez internet. Najczęściej jemy na wynos kuchnię azjatycką, włoską i polską.
Według raportu Gemius i E-Commerce Polska 2013 r. Polacy coraz częściej zamawiają gotowe dania w sieci. Restauracje oraz portale pośredniczące przy zamawianiu posiłków odnotowują duży wzrost zainteresowania ze strony internautów.
"Polacy nauczyli się już jeść na zewnątrz, nauczyli się zamawiać" - mówi Agencji Informacyjnej Newseria Piotr Łagowski, dyrektor zarządzający w Foodpanda Polska."Mniej więcej około 12,5-16 proc. wszystkich zamówień jest dokonywanych w Polsce poprzez aplikacje mobilne, globalnie jest to już nawet 20 proc. Uważam, że w ciągu trzech lat będzie to ponad 60 proc."
Przy zamawianiu przez internet cenimy sobie oszczędność czasu, dostępność szczegółowych informacji o produkcie, duży wybór i wygodę. Najczęściej Polacy zamawiają jedzenie między godziną 12 a 15, a także między 18 a 20.
Wbrew pozorom najchętniej zamawiamy nie pizzę, lecz potrawy kuchni azjatyckiej, której dotyczy 27 proc. zamówień w serwisie Foodpanda.pl. Kuchnia włoska, a więc głównie pizza jest na drugim miejscu - 26 proc. zamówień. Polscy klienci lubią także rodzimą kuchnię - stanowi 22 proc. zamówień. Coraz popularniejsze są też burgery.
"Łączna kwota jaką zostawiają klienci zależy od tego, ile osób chce zamówić posiłek" - mówi Łagowski. "Zazwyczaj są to dwie osoby, a średnia cena wynosi około 40 zł. Tyle zazwyczaj kosztują dwa lunche. Jeśli zaś zamawiają burgery, to średni koszyk jest na poziomie 80 złotych" - dodaje dyrektor Foodpanda.pl.
Decyzja o tym, co zamawiamy, najczęściej podejmowana jest w spontanicznie.
"Gdy już mamy przed sobą listę restauracji, wybieramy tę, na którą mamy ochotę w danym momencie, a nie w momencie, w którym zaczynaliśmy poszukiwania" - zauważa Łagowski. "Normalne jest, że ktoś, kto wpisuje w wyszukiwarkę słowo "kuchnia chińska" czy "kuchnia wietnamska", ostatecznie decyduje się na polskie potrawy. Albo, że osoba, która wpisuje hasło "sushi", wybiera w końcu burgera."
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Przewodnik Michelin - więcej lokali z
Lepsza kondycja branży
Program inwestycji dla branży turystyka, horeca i
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Dział badania rynku i analizy:
Turystyka z gorszą obsługą
Nocowanie.pl: Zimowy wypoczynek w Polsce przyciąga węgierskich
Starsze aktualności:
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Trzy noce w cenie dwóch w hotelach grupy Accor
Spotkanie unijnych ministrów transportu
Polski przewoźnik zawiesza wybrane połączenia
Maleje popularność last-minute?
Pomorze postawi na turystykę kulinarną?
Lotnisko: Wizz Air zerwał umowę
Geovita rozpoczęła kampanię promocyjną
Costa Coffee i coffeeheaven ruszają z zimową kampanią
Nowe pomysły Sopotu na zdobycie zainteresowania turystów
Przewoźnicy jesienią w Modlinie?