TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Jedzenie na wynos coraz popularniejsze

Przynoszenie jedzenia do pracy w plastikowych pudełkach odchodzi do lamusa. Polacy coraz chętniej zamawiają posiłki do firmy, także przez internet. Najczęściej jemy na wynos kuchnię azjatycką, włoską i polską.


Według raportu Gemius i E-Commerce Polska 2013 r. Polacy coraz częściej zamawiają gotowe dania w sieci. Restauracje oraz portale pośredniczące przy zamawianiu posiłków odnotowują duży wzrost zainteresowania ze strony internautów.

"Polacy nauczyli się już jeść na zewnątrz, nauczyli się zamawiać" - mówi Agencji Informacyjnej Newseria Piotr Łagowski, dyrektor zarządzający w Foodpanda Polska."Mniej więcej około 12,5-16 proc. wszystkich zamówień jest dokonywanych w Polsce poprzez aplikacje mobilne, globalnie jest to już nawet 20 proc. Uważam, że w ciągu trzech lat będzie to ponad 60 proc."

Przy zamawianiu przez internet cenimy sobie oszczędność czasu, dostępność szczegółowych informacji o produkcie, duży wybór i wygodę. Najczęściej Polacy zamawiają jedzenie między godziną 12 a 15, a także między 18 a 20.

Wbrew pozorom najchętniej zamawiamy nie pizzę, lecz potrawy kuchni azjatyckiej, której dotyczy 27 proc. zamówień w serwisie Foodpanda.pl. Kuchnia włoska, a więc głównie pizza jest na drugim miejscu - 26 proc. zamówień. Polscy klienci lubią także rodzimą kuchnię - stanowi 22 proc. zamówień. Coraz popularniejsze są też burgery.

"Łączna kwota jaką zostawiają klienci zależy od tego, ile osób chce zamówić posiłek" - mówi Łagowski. "Zazwyczaj są to dwie osoby, a średnia cena wynosi około 40 zł. Tyle zazwyczaj kosztują dwa lunche. Jeśli zaś zamawiają burgery, to średni koszyk jest na poziomie 80 złotych" - dodaje dyrektor Foodpanda.pl.

Decyzja o tym, co zamawiamy, najczęściej podejmowana jest w spontanicznie.

"Gdy już mamy przed sobą listę restauracji, wybieramy tę, na którą mamy ochotę w danym momencie, a nie w momencie, w którym zaczynaliśmy poszukiwania" - zauważa Łagowski. "Normalne jest, że ktoś, kto wpisuje w wyszukiwarkę słowo "kuchnia chińska" czy "kuchnia wietnamska", ostatecznie decyduje się na polskie potrawy. Albo, że osoba, która wpisuje hasło "sushi", wybiera w końcu burgera."




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
kuchnia polska azjatycka włoska Foodpanda Polska gotowe dania lunch Piotr Łagowski




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję