Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Pilot wycieczek rowerowych
- REZYDENT TURYSTYCZNY REGO-BIS - SEZON 2024
- Animator Czasu Wolnego - Bułgaria
- KIEROWNIK DZIAŁU REZERWACJI
- PRACOWNIK DZIAŁU CALL CENTER
- Pilot na Węgry
- Project Manager (Katowice)
- Specjalista ds. rezerwacji w jęz. polskim
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
Touroperatorzy dołożą klientom do biletu
Agenci i touroperatorzy krytycznie przyjmują nagłą podwyżkę opłat lotniskowych w Hiszpanii od 1 lipca, wprowadzoną bez konsultacji ani uprzedzenia. Podwyżka opłat obowiązuje również bilety wystawione wcześniej na wyloty 1 lipca lub późniejsze.
Budżet hiszpański na 2012 r., przyjęty 29 czerwca, zakłada wzrost opłat lotniskowych średnio o 18,9%, z niemal podwojoną opłatą na lotniskach w Madrycie (Barajas) i w Barcelonie. Opłaty za pasażera za przeloty miedzy Madrytem i Europejską Strefą Ekonomiczną wzrosną z 6,95 do 14,44€, natomiast na lotnisku El Prat w Barcelonie z 6,12 do 13,44€.
Podwyżki opłat weszły w życie nazajutrz od opublikowania budżetu 1 lipca, mimo protestów branży turystycznej, europejskich agentów i touroperatorów. Podwyżka obejmuje bilety z wylotami 1 lipca i późniejszymi, także te uprzednio wystawione przez agentów i touroperatorów na przeloty w ramach pakietów turystycznych.
Część linii lotniczych obciąży dodatkowymi kosztami pasażerów, jednak touroperatorzy nie mogą tego zrobić. Według europejskich przepisów dot. wycieczek lotniczych możliwe jest podwyższenie ceny oferty z uwagi na zmiany w podatkach i opłatach dodatkowych po podpisaniu umowy, ale tylko do 20 dni przed wylotem. Dlatego wszystkie dodatkowe koszty wylotów po 1 lipca będą musieli pokryć touroperatorzy, zmniejszając jeszcze bardziej i tak niewielki margines zysku.
Agenci i touroperatorzy zaapelowali do władz hiszpańskich o przesunięcie wprowadzenia podwyżek poza szczyt sezonu letniego. Nie powinny one obowiązywać przynajmniej biletów wcześniej wystawionych, ze względu na ogromne trudności techniczne i finansowe związane z pozyskaniem opłat od klientów. Turystom z kolei trudno zrozumieć, dlaczego muszą dopłacać do kupionego już biletu.
ECTAA reprezentując touroperatorów, jak i agentów, zgłosiła zastrzeżenia do wprowadzenia podwyżek przy zupełnym pominięciu europejskich przepisów dot. opłat lotniskowych2. Wymagają one uprzedniej prezentacji propozycji podwyżek na 4 miesiące przed ich wprowadzeniem i ogłoszenie decyzji nie później niż 2 miesiące przed wejściem w życie. Sposób wprowadzenia podwyżek opłat w Hiszpanii stoi w jawnej sprzeczności z europejską legislacją, co było podnoszone przez ECTAA w rozmowach z władzami Hiszpanii oraz Komisją Europejską.
Prezydent ECTAA, Boris Zgomba, powiedział: "To niespodziewany cios w branżę turystyczną, a w szczególności w touroperatorów, nie będących w stanie odzyskać dodatkowych kosztów od klientów. Niezrozumiały jest bezwzględny sposób wprowadzenia podwyżek, z lekceważeniem branży i turystów, którzy są klientami lotnisk".
Prezes PIT Paweł Niewiadomski dodaje: "Rozumiemy, że władze hiszpańskie szukają środków na zmniejszenie deficytu budżetowego. Szkoda jednak, że odbywa się to kosztem biur podróży".
ECTAA i PIT wyrażają nadzieję, że problem będzie szczegółowo rozpatrzony przez odpowiednie władze europejskie zajmujące się przepisami dot. opłat lotniskowych i ciągle mają nadzieję na przesunięcie terminu obowiązywania nowych przepisów.
Źródło: PIT
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Podwyżka opłat lotniskowych w Hiszpanii wchodzi w życie
[2012-07-06 14:10 80.52.226.*]
zapraszamy na Mazury - tu nie ma opłat lotniskowych! odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
ECTAA wybrała preferowany kierunek podróży na 2025
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
Promocja Polski podczas 75-lecia słynnych ogrodów
eSky reklamuje się, że taniej niż u
Dział centra informacji i promocji:
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Dziwny konkurs na dyrektorów
Polacy na pierwszym miejscu wśród
Starsze aktualności:
Komisja Europejska przedłużyła możliwość pomocy dla małych portów
Oburzenie na ceny biletu na Wawel, ale czy
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Ankieta KE dla
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
300 euro dla klienta WIZZ Discount Club
Dla Polaków liczą się promocje
Zakażą e-papierosów w restauracjach?
Aparthotele w polskiej bazie noclegowej
BTA Kompas: pokaż nam swoją pasję
Zdezorientowani pasażerowie czekają na loty