TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Itaka ubezpiecza się

Biuro podróży Itaka poinformowało o wykupieniu nowej gwarancji ubezpieczeniowej, która opiewa na niemal 150,67 mln zł. Dostawcą ochrony jest ERV.


150 669 827,70 PLN wynosi Gwarancja Ubezpieczeniowa Biura Podróży ITAKA, która obowiązywać będzie od 16.09.2012 roku do 15.09. 2013 roku. Gwarancja, podobnie jak dotychczasowe, wystawiona została przez Europäische Reiseversicherung AG (ERV AG), wiodącego ubezpieczyciela biur podróży.

Kwota ta jest wyższa o ok. 25 mln złotych od kwoty gwarancji na sezon 2011/2012, co świadczy o osiągnięciu przez Itakę lepszych wyników niż w analogicznym czasie w ubiegłym roku (kwota gwarancji, zgodnie z wymogami znowelizowanej ustawy o Usługach Turystycznych z dnia 29 sierpnia 1997 r. zależy od obrotu).

Przedmiotem gwarancji jest:
• pokrycie kosztów powrotu klientów do kraju, w wypadku, gdy organizator turystyki wbrew obowiązkowi nie zapewni tego powrotu,
• pokrycie zwrotu wpłat wniesionych przez klientów, w wypadku, gdy z przyczyn dotyczących organizatora turystyki, impreza turystyczna nie zostanie zrealizowana,
• pokrycie zwrotu części wpłat wniesionych przez klientów za część imprezy turystycznej, która nie zostanie zrealizowana z przyczyn dotyczących organizatora turystyki.

Do 15.09.2012 roku obowiązuje gwarancja na kwotę 125 783 705,21 PLN.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Itaka biuro podróży touroperator gwarancja nowa gwarancja ubezpieczenie ERV Europäische Reiseversicherung AG kwota ustawa o usługach turystycznych nowelizacja koszty pokrycie kosztów


Komentarze:

    • Nowa, wyższa gwarancja Itaki 

      [2012-07-30 09:38 89.234.218.*]

      A do połowy września to mogą sobie upaść i zostawić klientów na lodzie. Po co zwiekszone gwarancje, po szczycie sezonu turystycznego. Zagłoba też obiecywał Inflanty.   odpowiedz »

      • Nowa, wyższa gwarancja Itaki 

        [2012-07-30 09:51 31.178.126.*]

        Skoro wykupili większą gwarancję, to znaczy, że mają pieniądze, że ich na to stać. Postaraj się myśleć logicznie.   odpowiedz »

        • Nowa, wyższa gwarancja Itaki 

          [2012-07-30 10:10 83.20.201.*]

          Skoro wykupili dodatkowe ubezpieczenie to znaczy, że się czegoś boją.   odpowiedz »

          • Nowa, wyższa gwarancja Itaki 

            [2012-07-30 11:24 95.48.153.*]

            Nie wykupili dodatkowej! Niczego się nie boją! Kończy im się stara - ustawa mówi - chcesz touroperatorować - masz obroty musisz mieć gwarancję. Koniec kropka.
            Kto tu się wypowiada? Czy ludzi, którzy podpiszczają czy po prostu debile?   odpowiedz »

            • Nowa, wyższa gwarancja Itaki 

              [2012-07-30 14:08 89.234.218.*]

              Oznacza to , że jedynie spełnili swój psi obowiązek. A obroty... Zobaczymy, czy wszyscy klienci wrócą w terminie. Poza tym co to za głupi system. Płacić ubezpieczenie za przyszłych klientów a nie za obecnych?   odpowiedz »

              • Nowa, wyższa gwarancja Itaki 

                [2012-07-30 20:28 194.169.228.*]

                za obecnych już zapłacili w zeszłym roku   odpowiedz »

                • Nowa, wyższa gwarancja Itaki 

                  [2012-07-31 08:38 89.234.218.*]

                  Jak będę planował kupno drugiego samochodu, to przez rok posiadając dwa będę płacił OC za jeden. Potem kupię jeszcz pięć samochodów i przez rok będę płacił OC za dwa. Potem codziennie będę powodował kolejno wszystkimi siedmioma karambole. Czy ubezpieczyciel pokryje szkody spowodowane przez dwa auta, czy przez siedem?
                  Myslę, że dlatego mamy tylu wystawionych do wiatru klientów biur podróży. Ubezpieczony powinien być obecny klient (i jego wakacje) a nie zeszłoroczny.   odpowiedz »

                  • Nowa, wyższa gwarancja Itaki 

                    [2012-07-31 09:18 95.48.153.*]

                    No ale to już kwestia prawa. Słuszna uwaga, jak najbardziej. Pytanie tylko który ubezpieczyciel zgodzi się na takie ubezpieczanie - musi mieć wgląd w każdy kontrakt, w każdą umowę itp.. No ale to już nie nasza sprawa. Ja jestem za ubezpieczeniem od bankructwa do każdej rezerwacji - nawet w cenie 100 zł. Jeśli za 100 zł mam spokojnie spędzać wakacje z rodziną - nie ma problemu. Taką kwotę jestem w stanie dopłacić do osoby i mieć święty spokój.
                    Pozdro i proszę o to lobbować   odpowiedz »

                    • Nowa, wyższa gwarancja Itaki 

                      [2012-07-31 12:31 83.238.170.*]

                      Takiego ryzyka nie ubezpieczy się nigdzie za taką stawkę od klienta. Biura muszą mieć własny kapitał, który pozwoli na np. ponowne wyczarterowanie samolotów gdy coś się wydarzy kontrahentowi u którego kupiły miejsca. Ubezpieczyciel musiałby szacować ryzyka dla całej imprezy, z zamknięciem hotelu włącznie. Składka - pewnie 60% wartości zakupionych usług...   odpowiedz »

                      • Nowa, wyższa gwarancja Itaki 

                        [2012-07-31 17:50 79.173.49.*]

                        Indywidualnie dla klienta.. tak.. ale ja mówie, żeby to było w pakiecie.. Załatwiane przez organizatora i sprzedawane do rezerwacji.. wtedy tak duże przy takiej masówie już nikt by nie chciał. Po jednym sezonie z np Itaką ubezpieczyciel po 100 zł od każdego klienta z takiego tutułu miałby już tyle kasy, że byłby w stanie gwarantować co chcesz i jak chcesz.. (no chyba, że nie pójdzie ten jeden sezon).. :)
                        Ale - jak mówiłem - nie nasz to problem tylko ubezpieczyciela i TO   odpowiedz »

          • Nowa, wyższa gwarancja Itaki 

            [2012-07-30 11:36 84.38.26.*]

            pracujesz w spozywczaku chyba. Kwota gwarancji zalezy od obrotow. Wieksze ubezp, lepszy poprzedni sezon   odpowiedz »

            • Nowa, wyższa gwarancja Itaki 

              [2012-07-30 21:19 31.61.129.*]

              Ty durniu!!!Co zlego w pracy w spozywczaku?To mialo byc smieszne,czy niby chciales kogos ponizyc a osmieszyles siebie.Ty za to nigdzie chyba nie pracujesz i masz czas na bzdety.Zastanow sie glupku i sie nie madrzyj!!!Obrazaj sobie swoja matke,jesli masz!!!!   odpowiedz »

          • Nowa, wyższa gwarancja Itaki 

            [2012-07-30 11:42 83.29.33.*]

            Twoja wiedza u usługach turystycznych jest tragiczna skoro nie wiesz podstawowych informacji na temat gwarancji ubezpieczeniowej   odpowiedz »

            • Nowa, wyższa gwarancja Itaki 

              [2012-07-30 13:29 78.8.22.*]

              Sky Club też podniósł sobie gwarancje swego czasu :)   odpowiedz »

              • Nowa, wyższa gwarancja Itaki 

                [2012-07-30 14:03 89.234.218.*]

                Mała firma, małe obroty, niska kwota gwarancji. Duża firma, duże obroty, duża kwota gwarancji. Dużo klientów na lodzie. SKY Club też był (chyba) ubezpieczony i jak widać niczego to nie gwarantowało. Ta informacja o zwiekszeniu kwoty ubezpieczenia to bełkot, który nic nie znaczy. Poza tym jest to ubezpieczenie pokrywające ewakuację turystów wpuszczonych w maliny. Ubezpieczenie powinno być od nieudolności turoperatora. Klient nie powinien nawet poczuć jego bankructwa. Powinien wrócić zadowolony do kraju, pójść podziękować za udane wakacje w biurze podróży i zobaczyć ze zdziwieniem zamknięte drzwi lub inny szyld . A nie p.....e gwarancje. Klientom Sky Clubu, Alba Travel, Atena Travel i tego czwartego, którego nazwy nie pamiętam ( "bierzforsęiwnogi travel"?) na pewno ulzyło wiedząc, że ich biuro podrózy ma gwarancje.   odpowiedz »

                • Nowa, wyższa gwarancja Itaki 

                  [2012-07-30 14:29 80.48.185.*]

                  Mam pytanie, dlaczego klienci biur turystycznych maja być w jakiś bardziej szczególny sposób chronieni od innych branż w zakresie świadczenia usług. Przecież to paranoja. Biuro naciągnęło klienta (tów) mogą iść do sądu. Mnie naciągną serwis samochodowy autoryzowany na wymianę jednej części za 1300zł a powinien wymienić 10cm rurki gumowej, którą przegryzła kuna, za 5 zł. Inny warsztat chciał mnie wsadzić na naprawę skrzyni biegów automatycznej za 8000zł a trzeba było dolać 1,5l oleju do skrzyni. Takich przypadków na co dzień w motoryzacji jest multum i nikt nie każe właścicielom serwisów ubezpieczać się na ciężkie tysiące. Po prostu raz się sparzyłem już więcej tam nie pojadę i jeszcze ostrzegę innych. To samo z biurami. Słabe biuro idę do drugiego. U nas pojęcie dobre biuro to takie, które sprzedaje ofertę wartą 2700zł za 1050zł. Urząd Marszałkowski, rozumiem, powinien zorganizować powrót turystów oszukanych przez biuro ale za pieniądze pochodzące z od ubezpieczyciela lub oszukanego turysty a nie pochodzących z moich podatków. Owszem może skredytować ale nie zafundować. Przecież turyści oszukani nie wydali ostatnich pieniędzy na wyjazd do Egiptu. Jeśli tak to trzeba zostać w Egipcie, zawsze trzeba mieć wariant "c" w zanadrzu. Są ważniejsze wydatki z pochodzących z moich podatków niż reperowanie dziur po nieuczciwych przedsiębiorcach. Roszczenia trzeba złożyć w sądzie.
                  H3*   odpowiedz »

                  • Nowa, wyższa gwarancja Itaki 

                    [2012-07-30 14:38 83.24.50.*]

                    W sumie racja   odpowiedz »

                  • Nowa, wyższa gwarancja Itaki 

                    [2012-07-30 15:07 89.234.218.*]

                    Po co się sądzić ?trzeba kupowac wakacje w biurach solidnych takich jak np TUI. I Ecco Holiday. Przeczytajcie ostatnie wieści. Szkoda tylko, że ubezpieczyli się w SKOK-u.   odpowiedz »

                    • Nowa, wyższa gwarancja Itaki 

                      [2012-07-30 16:28 79.173.49.*]

                      TUI.. :) Ecco.. Skok.. :)
                      Tak - tu kupuj wycieczki - a no i w żabce - bo zapomniałem, że tam można było ostatnio kupić Ecco! Właściciel Ecco - Skok ubezpiecza Ecco i jeszcze sprawdza kondycję finansową firmy - paranoja. Ty ładnie wszystko łykasz - gratuluję dobrego samopoczucia!   odpowiedz »

                      • Nowa, wyższa gwarancja Itaki 

                        [2012-07-30 17:45 89.234.218.*]

                        Powiało optymizmem. Wynika z tego, że kazdy klient biura podrózy wcześniej, czy później zostanie zrobiony w jelenia.Kkwestia czasu. Może moja dotychczasowa opinia, że nieuczciwi to wyjątek jest wyrazem naiwności.   odpowiedz »

                        • Nowa, wyższa gwarancja Itaki 

                          [2012-07-30 19:55 79.173.49.*]

                          nieee no bez znowu przesady!
                          Tak myśleć nie można. W bułce też znajdziesz mysie odchody.. ale nie można tak o wszystkim myśleć. Używany samochód też kupisz z ukrytymi wadami.. tak to już jest.
                          Nie ma się co martwić. Trzeba żyć i cieszyć się chwilą. Nie ma strachu. Co się może stać jak biuro zbankrutuje.. trochę przygód tylko dodatkowych i tyle :)   odpowiedz »

                        • Nowa, wyższa gwarancja Itaki 

                          [2012-07-31 12:20 95.49.66.*]

                          pozostaje organizować na własną rękę, wyjścia nie widzę.   odpowiedz »

          • Nowa, wyższa gwarancja Itaki 

            [2012-07-30 14:08 80.48.185.*]

            Nie koniecznie muszą się bać. Mogą chcieć pokazać klientom, że nawet gdyby miało się coś stać to klient będzie odpowiedni zabezpieczony. Mają okazje pokazać, że są wiarogodni, lepsi od innych. O to w tym biznesie chodzi. To zdrowa konkurencja. Przecież mogli kwotę podwyższenia opłat skonsumować. Brawo Itaka. Jestem zwolennikiem czystości w interesach a nie zwiększaniem kosztów prowadzenia działalności, które odbiją się w konsekwencji na cenie produktu, ale wobec ostatnich przekrętów????
            H3*   odpowiedz »

      • Nowa, wyższa gwarancja Itaki 

        [2012-07-30 10:23 83.10.254.*]

        Prezentujesz tok myślenia laika. KAŻDE biuro musi mieć taką gwarancję ponieważ bez niej nie ma prawa działać, tak więc Itaka teraz też jest ubezpieczona na prawie 130mln. Skoro kolejne ubezpieczenie jest wyższe oznacza to tylko tyle że w sezonie 2011/12 mieli jeszcze lepsze obroty bo na tej podstawie jest ustalana kwota gwarancji ubezpieczeniowej. Poczytaj sobie ustawę o turystyce a potem z sensem zacznij wypisywać swoje wypociny.   odpowiedz »

    • Nowa, wyższa gwarancja Itaki 

      [2012-07-30 10:15 83.0.175.*]

      Wrzesien się zbliża czas wykupienia gwarancji ubrzpieczeniowych. Żadna łaska ITAKA chcesz sprzedawac musisz wykupić OC turystyczne. A ten co stara się logicznie myślec to najczęściej na 4 łapy i klapa. Logika u POLAKÓW to bardzo wysko stoji. I BANKRUT i po logicznym myśleniu.   odpowiedz »

      • Nowa, wyższa gwarancja Itaki 

        [2012-07-30 14:09 83.19.133.*]

        przepraszam, ale nic nie zrozumiałam z tej wypowiedzi.   odpowiedz »

      • Nowa, wyższa gwarancja Itaki 

        [2012-07-30 14:36 83.24.50.*]

        stoji ??? wtf ocotuchodzi...   odpowiedz »

    • Nowa, wyższa gwarancja Itaki 

      [2012-07-30 10:18 89.76.79.*]

      dziwny ruch z strony Itaki - zapala mi się czerwona lampka   odpowiedz »

      • Nowa, wyższa gwarancja Itaki 

        [2012-07-30 11:23 212.180.164.*]

        co za tępak ^^   odpowiedz »

    • Itaka ubezpiecza się 

      [2012-07-30 11:34 178.73.16.*]

      nam sie juz dawno ta lampka zapalila :(
      we ostatnim raporcie nie ma wczorajszych sprzedazy a oni maila wysylaja zeby im placic za to co wieczorem sprzedane bo inaczej system odlacza   odpowiedz »

      • Itaka ubezpiecza się 

        [2012-07-30 12:19 83.24.50.*]

        A jak się teraz u Was w biurach sprzedaje Itaka lepiej czy gorzej (po podniesieniu cen)?   odpowiedz »

        • Itaka ubezpiecza się 

          [2012-07-30 12:25 83.20.201.*]

          Ludzie boja się kupowac Itake.   odpowiedz »

          • Itaka ubezpiecza się 

            [2012-08-07 14:06 83.24.36.*]

            Ale kupują czy nie?   odpowiedz »

    • Nowa, wyższa gwarancja Itaki 

      [2012-07-30 12:15 83.9.184.*]

      Ubezpieczyciel a przede wszystkim rozporządzenie do ustawy mówi o wysokości gwarancji jaka jest wymagana na kolejny rok działalności. Wydaje się , że na tym forum wypowiadają się osoby z branży tym bardziej jest przykro to czytać. Niekiedy na dodatek te osoby mają coś do powiedzenia w urzędach w których pracują. Marzy mi się, żeby utworzyło się ministerstwo turystyki zupełnie oddzielne i pracowali tam praktycy znający się na rzeczy.
      Teresa Kacperska Biuro Podróży TERTUR   odpowiedz »

    • Nowa, wyższa gwarancja Itaki 

      [2012-07-30 12:46 83.20.201.*]

      A ile to wychodzi na każdego klienta? Liczyłem, ze tak około 300,- pln, to malutko..   odpowiedz »

      • Nowa, wyższa gwarancja Itaki 

        [2012-07-30 13:29 77.253.207.*]

        Nie patrz na średnią tylko na to , że w Itace 40 dni przed wylotem muszą mieć kasę za wycieczkę,w innych biurach 21 lub 30 dni przed wylotem , np tak jak w SKY pościągali kasę do miesiąc przed wylotem plus to co mieli kupione do ostatniego dnia, w lipcu leci najwięcej ludzi bo wszyscy czekają na wakacje - wystarczy znać ilość ludzi lecących do polisy i wiesz czy ludzie dostaną czy nie kasę. Jak ubezpieczalnia liczy do całości klientów jakiś procent a lipiec i sierpień to najwięcej sprzedaży więc nie ma szans, że klienci dostaną swoje pioeniądze.   odpowiedz »

      • Nowa, wyższa gwarancja Itaki 

        [2012-07-30 16:23 79.173.49.*]

        To źle liczyłeś. Nie wszyscy Klienci są w tym samym czasie na wakacjach i nie wszyscy Klienci w tym samym czasie mają wpłaty w wysokości 100%.   odpowiedz »

    • Itaka ubezpiecza się 

      [2012-07-30 14:05 83.30.7.*]

      Pytanie tylko dlaczego już wykupili nową gwarancje?...mogli poczekać do września..wiekszość klientów wraca niezadowolona składają reklamacje,prośba częsci klientów,,poproszę ofertę ale nie z Itaki"...obsługa rezydentów nie uległa poprawie   odpowiedz »

    • Itaka ubezpiecza się 

      [2012-07-30 14:22 95.48.153.*]

      Zastanawiam się dlaczego tak głośno szczeka się tu na Itakę.
      Oj.. ale chyba już wiem! To po prostu największy TO w Polsce. Sprzedaje najwięcej wycieczek, wyjeżdża z nim najwięcej lidzi i w związku z tym ilczba niezadowolonych malkontentów także jest największa. Głowę sobie dam uciąć, że % udział niezadowolonych klientów Itaki w stosunku do ich zadowolonych klientów jest na poziomie średniej krajowej.. albo nawet lepszy.
      Szczekajcie na Itakę. A co! Taka nasza już polska natura.
      Ale pamiętaj agencie - nie sprzedawaj Itaki! :) Oj nie! Tylko wszystkie te inne super biura. Może jak przyjdzie czargeback to ściągać będą wtedy z Twojego konta, a nie z gwarancji.. bo i tak kasy nie starczy dla wszystkich.
      Pozdrawiam i życzę więcej dobrego samopoczucia i dużo wiary we własne przekonania. To jest najważniejsze! Wierzyć w to, że jest się najmądrzejszym!   odpowiedz »

      • Itaka ubezpiecza się 

        [2012-07-30 14:42 83.24.50.*]

        te wszystkie inne super biura też trochę strach sprzedawać a ponieważ itaka ma najwięcej klientów to i strach większy   odpowiedz »

        • Itaka ubezpiecza się 

          [2012-07-30 16:30 79.173.49.*]

          ano.. chyba czas zamykać biznes i uciekać do pracy przy warzywach w Holandii..   odpowiedz »

          • Itaka ubezpiecza się 

            [2012-07-30 16:37 83.24.50.*]

            może nie być to takie głupie :) Boję się, że dopiero jesień nam pokaże...   odpowiedz »

      • Itaka ubezpiecza się 

        [2012-07-30 17:30 83.8.253.*]

        a co pracujesz w Itace, że serce boli, bo wszyscy jada jak po równi pochyłej. Triada też tak się stawiała i też mówiła że super i podawała ilu to klientów obsłużyła. Niestety nie liczy się ilość a jakość a z nią jest nie najlepiej jak na takie biuro. Klienci się skarżą, albo nie chcą z Itaką, bo to niestety oszuści. Jak kupuje się imprezę to na umowie nie ma rozbicia na czynniki pierwsze i ile one kosztują, natomiast jak się reklamuje to wówczas dostaje się taką rozpiskę i tylko w części ewentualnie dostaje się zwrot, a że wakacje miał klient do du... to nikogo nie interesuje. TAKA JEST WŁAŚNIE ITAKA.   odpowiedz »

        • Itaka ubezpiecza się 

          [2012-07-30 17:58 79.173.49.*]

          nie pracuję. Tylko się dziwie. Moi Klienci są zadowoleni. Zdecydowanie więcej klientów mam niezadowolonych z innych biur niż z itaki.. dlatego się dziwię.   odpowiedz »

          • Itaka ubezpiecza się 

            [2012-07-31 12:18 95.49.66.*]

            Zadowolonei sa ci klienci którzy maja taki hotel jaki mieli polazany w katalogu, loty bez opóźnień, pokoje zgodne z opisem i brak ukrytych kosztów. Widać Itaka tutaj rzadko zawodzi, i tyle.   odpowiedz »

            • Itaka ubezpiecza się 

              [2012-07-31 18:35 83.9.157.*]

              Dobrze, że coraz częściej się Ci zadowoleni wypowiadają. Na FB Itaki są zawsze informacje. A infolinia działa bez zarzutów.   odpowiedz »

        • Itaka ubezpiecza się 

          [2012-07-31 12:27 95.49.66.*]

          Itaka czy inne biuro, każde w którym gdzieś coś nie wypali robi tylko tyle co musi - jak sie ma farta i sie trafi na fajnego rezydenta to jeszcze jakos lepiej moga przejsc wszytskie problemy...ale chyba nikt nie liczy na to ze takie biuro podrozy w przypadku upadłości/niewypaly czy innego problemu pokusi sie o dopieszczanie klientow nowymi wycieczkami na swoj koszt moze jeszcze?płacą ile musza i po ptokach.   odpowiedz »

    • Nowa, wyższa gwarancja Itaki 

      [2012-07-31 01:22 89.171.250.*]

      ja sprzedaje Itake, Rainbowa, Grecosa, Sun&Funa i Wezyra i na tym koniec   odpowiedz »

    • Itaka ubezpiecza się 

      [2012-07-31 11:08 83.24.34.*]

      Ludzie przecież suma gwarancyjna nie musi mieć nic wspólnego z tym ile dany touroperator ma aktualnie w kasie pieniędzy a ubezpieczyć się przecież musi.
      I OLT glebnęło można się było spodziewać od paru dni - pytanie czy ci co mieli wykupione u nich czartery wycofają chociaż część pieniędzy (chodzi mi o biura)?   odpowiedz »

      • Itaka ubezpiecza się 

        [2012-08-07 15:50 79.184.53.*]

        SUMA GWARANCYJNA nie ma nic wspólnego z tym ile masz w kasie tylko ile masz na papierze. A nikt raczej nie zawyża przychodów ( szybciej odwrotnie ha) żeby zapłacić większą kaucję od wyższej gwarancji. jak się nie znasz to nie pisz ! A Itaka jużma nową i to się liczy - napewno zostanie na rynku.   odpowiedz »

        • Itaka ubezpiecza się 

          [2012-08-07 16:01 83.24.36.*]

          Znawca się odezwał   odpowiedz »

        • Itaka ubezpiecza się 

          [2012-08-07 16:04 83.24.36.*]

          I na pewno jest tak jak piszesz o mistrzu   odpowiedz »





Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję