TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Co turyści kupowali w styczniu?

Styczeń przyniósł wysokie wzrosty sprzedaży wycieczek zorganizowanych i pokazał, że Polacy coraz chętniej rezerwują wakacje z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem - tak wynika ze statystyk portali Wakacje.pl i Easygo.


Przedstawiciele właściciela obu marek, spółki Enovatis, poinformowali o zanotowaniu wzrostu liczby rezerwacji wyjazdów zagranicznych w styczniu br. na poziomie 81 proc. Obroty ze sprzedaży wycieczek wzrosły o 89,7 proc. - to wypadkowa nie tylko zwiększonej sprzedaży, ale również wzrostu wysokości ceny za rezerwację średnio o 268 złotych w porównaniu ze styczniem ubiegłego roku. Większość wycieczek sprzedanych w Wakacje.pl w styczniu to oferty na lato 2014. Stanowiły one 69 proc. udziału w sprzedaży całkowitej, osiągając wzrost na poziomie 118 proc. rok do roku.

W styczniu pozycję lidera sprzedaży utrzymał Egipt z udziałem 23,8 proc. sprzedaży, na drugim miejscu znalazła się Grecja (20 proc.), tuż za jej plecami Turcja, której w udziale przypadło 14,3 proc. rezerwacji. Wśród najpopularniejszych kierunków dalej znalazły się kolejno: Hiszpania (8,8 proc.), Bułgaria (5,9 proc.), Tunezja (4,5 proc.), Włochy (3,8 proc.), Maroko (2,9 proc.), Chorwacja (2,6 proc.) i Cypr (1,2 proc.).





Styczeń nie wyłonił zdecydowanego lidera wśród popularnych kierunków, pierwsza trójka uzyskała zbliżony, kilkuprocentowy udział w sprzedaży: Hurghada - 7,7 proc., Riwiera Turecka - 7,3 proc., Sharm El Sheikh - 6,5 proc. Na czwartej pozycji uplasowała się Kreta (5,8 proc.), Burgas (3,3 proc.), Turcja Egejska (3,3 proc.), Marsa El Alam (2,6 proc.), Zakynthos (2,3 proc.), Rodos (2,3 proc.) i Korfu (1,9 proc.).

W styczniu najczęściej kupowały wakacje pary (52,3 proc. rezerwacji), 15,8 proc. to rezerwacje dla pary z jednym dzieckiem, 10,3 proc. dla pary z dwójką dzieci. 5 proc. stanowiły rezerwacje dla grup 3-osobowych, niewiele mniej dla singli - 4,6 proc.





Największą popularnością cieszyły się oferty z All Inclusive (59,2 proc.), dużo mniej popularne okazały się oferty z dwoma posiłkami dziennie (14,7 proc.), a z wyżywieniem wg programu to zaledwie 2,8 proc. rezerwacji. 2,2 proc. rezerwacji to wycieczki ze śniadaniem, a 2 proc. to oferty z opcją wyżywienia Ultra All Inclusive.

W styczniowej sprzedaży dominowały wycieczki samolotowe (77,6 proc.), mniejszą część stanowiły wycieczki z dojazdem własnym (5,6 proc.) oraz autokarowe (3 proc.). 13,8 proc. rezerwacji otrzymały w systemie status "nieoznaczone".

Z danych rezerwacyjnych Wakacje.pl i EasyGo wynika, że polscy turyści chcą wypoczywać w hotelach o wysokim standardzie. 47,7 proc. rezerwacji dotyczyło ofert z zakwaterowaniem w hotelu 4-gwiazdkowym, 27 proc. w hotelu 5-gwiazdkowym. 22,3 proc. to rezerwacje obiektu z 3 gwiazdkami, 2 gwiazdki to zaledwie 3 proc. rezerwacji styczniowych.

W styczniu dominowała sprzedaż oferty na lato - oferty first minute stanowiły 69 proc. sprzedanych wycieczek. Rezerwacje z wyjazdem w styczniu to 20,2 proc. całości sprzedaży, 14,9 proc. to wyjazdy w lutym.

Średnia wartość rezerwacji wyniosła 6336 PLN, co w porównaniu ze styczniem ubiegłego roku daje wzrost o 268 PLN. W przeliczeniu na osobę wzrost ten wynosił 77 PLN (2440 PLN/os. w 2014 roku vs 2363 PLN w 2013 roku).







Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
wyjazdy turystyczne wakacje.pl easygo enovatis wzrost sprzedaży Egipt Grecja Hiszpania




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję