TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Samoobsługa na Lotnisku Chopina

Pasażerowie LOT-u mogą korzystać z ośmiu stanowisk umiejscowionych przy tradycyjnych stanowiskach odpraw polskiego przewoźnika w strefie C lotniska. Kolejne osiem kiosków self check-in znajduje się w sąsiedztwie, w strefie D lotniska.


Nowo udostępnione stanowiska są wyposażone m.in. w funkcję automatycznego czytnika paszportów oraz kart lojalnościowych i kredytowych. Pozwala to znacznie przyspieszyć proces odprawy biletowo-bagażowej i uniknąć kolejek do stanowisk odpraw.

Dodatkowo, pasażerowie LOT-u mają do dyspozycji także sześć funkcjonujących kiosków należących do lotniska Chopina w Warszawie, gdzie znajduje się aplikacja do odprawy podróżnych polskiego przewoźnika.

Wierzymy, że nowe stanowiska self check-in na warszawskim lotnisku, które jest przecież naszym hub'em, realnie przyspieszą odprawę pasażerów. Dzięki temu podróż LOT-em będzie jeszcze bardziej komfortowa, już od samego początku pojawianie się podróżnego w porcie lotniczym - mówi Leszek Chorzewski, rzecznik prasowy PLL LOT S.A.

Pasażerowie PLL LOT mogą również korzystać z samoobsługowych stanowisk odprawy check-in nie tylko w Warszawie, ale również w innych portach lotniczych, w których znajdują się kioski self check-in należące do innych przewoźników bądź samego lotniska.

16 nowych samodzielnych stanowisk odpraw to kolejne działanie LOT-u z myślą o podróżnych, w kierunku podwyższania standardu usług linii. Do tej pory przewoźnik wprowadził m.in. krótszy minimalny czas transferu na lotnisku Chopina, znacznie skrócony czas oczekiwania na odbiór bagażu, a także coraz więcej jest samolotów podstawianych do "rękawów" w porcie.

Nowe kioski stanowią uzupełnienie systemu dotychczas wykorzystywanych kiosków starszej generacji. Łącznie pasażerowie mają na Lotnisku Chopina do dyspozycji aż 23 kioski samoobsługowe. Wszystkie są własnością portu i zostały zakupione pod kątem obecnych wymogów przewoźników lotniczych oraz światowych trendów w dziedzinie technologii odpraw pasażerskich.

Wszystkie nowe stanowiska wyposażone są w czytniki kart, skanery kodów kreskowych i dokumentów. Pasażer może w łatwy i szybki sposób dokonać w nich odprawy biletowej, wydrukować kartę pokładową, a nawet dokonać wstępnej odprawy bagażu i wydrukować wywieszkę bagażową (obecnie tylko jeden z przewoźników udostępnia taką możliwość).

Z kartą pokładową pasażer może udać się bezpośrednio do kontroli bezpieczeństwa, a następnie do samolotu. Pasażer podróżujący z bagażem rejestrowanym, po odprawie w kiosku samoobsługowym może nadać swój bagaż w dedykowanym stanowisku drop-off.

- Wprowadzając kolejne samoobsługowe stanowiska check-in i wyposażając je w drukarki wywieszek bagażowych, podążamy za najnowszymi rozwiązaniami stosowanymi na lotniskach zagranicznych, które ułatwiają i przyśpieszają obsługę pasażerów - mówi Michał Hofman, szef Służby Obsługi Pasażerów w warszawskim porcie lotniczym.

W pierwszej kolejności kioski zostały udostępnione dla pasażerów siedmiu linii lotniczych: LOT-u, Lufthansy, Austran Airlines, Turkish Airlines, Finnair, Air France i KLM. W niedalekiej przyszłości podobna usługa uruchomiona zostanie również dla pasażerów British Airways i Aeroflotu. Pozostali przewoźnicy będą dołączać w kolejnych miesiącach.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
LOT linie lotnicze self check-in wyposażone Lotnisko Chopina w Warszawie Warszawa hub pasażerowie przewoźnik rzecznik prasowy Leszek Chorzewski port lotniczy samolot PLL LOT odprawa lotnisko odprawa pasażerska




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję