TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Z Berlina do Sztokholmu pociągiem?

W Szwecji i Niemczech powstaje koncepcja podmorskiego tunelu kolejowego. Konstrukcja o długości 100 kilometrów ma połączyć brzegi obu krajów. Tunel powstaje dla szybkiej kolei łączącej Sztokholm z Berlinem.


Prace nad projektem prowadzą specjaliści z firmy Skanska. Koszt budowy tunelu jest szacowany na 12 miliardów euro.

Seikan to dotychczas najdłuższy na świecie podmorski tunel kolejowy. Łączy japońskie wyspy Honsiu i Hokkaido oraz miasta: Tokio, Kobe, Nagasaki, Kioto, Osakę, Sapporo. Jego długość wynosi 50 kilometrów.

Zainteresowani partycypowaniem w projekcie są także Norwegowie, którzy postulują za utworzeniem wewnątrzkontynentalnej linii kolejowej łączącej Oslo, Göteborg, Sztokholm, Kopenhagę, Monachium, Berlin, Pragę i Wenecję. Koszt budowy miałby być podzielony między wszystkie zainteresowane kraje. Jeżeli uda się doprowadzić do finalizacji tego śmiałego projektu nie obejdzie się bez prywatnego kapitału.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
projekt pomysł kolej Sztokholm Berlin tunel morze Bałtyk Skanska szybka kolej współpraca międzynarodowa kolej transkontynentalna koncepcja specjalista budownictwo inwestycja finanse finanse publiczne kapitał prywatny koszt kooperacja konsorcjum


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję