TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Krakowskie lotnisko będzie mieć nowy pas startowy

W dniu 23 maja br. doszło do spotkania władz krakowskiego lotniska, na którym zatwierdzony został plan inwestycyjny portu do 2023 roku. Priorytetem na najbliższe lata będzie wybudowanie nowego pasa startowego i infrastruktury mu towarzyszącej.


Czy nowy pas startowy to konieczność?

"Oczywiście. On musi powstać. Ten pas jest za krótki. Jego stan techniczny też nie jest najlepszy. On jest bezpieczny, ale wymaga pielęgnacji. Jego długość nie pozwala na lądowanie samolotów szerokokadłubowych. Rozwój lotniska jest przez to ograniczony. Przypomnę, że aktualnie budowana infrastruktura wokół lotniska pozwala przyjąć ruch na poziomie 8,5 miliona pasażerów. Warunkiem jest jednak nowy pas" - mówi Jacek Krupa - marszałek województwa małopolskiego.

Radosław Włoszek prezes Kraków Airport powiedział, iż remont obecnego pasa startowego nie wchodzi w grę. Zastosowanie tego typu rozwiązania wiązałby się z koniecznością zamknięcia lotniska na rok.

"Do analiz środowiskowych zostały przedstawione dwa warianty nowej drogi startowej: wariant północny proponowany przez Kraków Airport oraz wariant centralny - alternatywny pod względem oddziaływania inwestycji na środowisko" - powiedział Ireneusz Kołodziej, menedżer firmy projektowej Arup.

"Wariant północny, rekomendowany przez spółkę, jest nieznaczną modyfikacją położenia obecnej drogi startowej i zakłada niecałe cztery stopnie odchylenia względem obecnego przebiegu drogi startowej" - dodał Radosław Włoszek.

Władze portu lotniczego w najbliższych miesiącach planują organizację spotkań informacyjnych i konsultacji społecznych z mieszkańcami. Konsultacje będą się odbywać do końca 2017 roku. Według planów, pozwolenie na budowę pasa startowego zostanie wydane po 2019 roku. Realny termin oddania inwestycji to rok 2021.

Nowa droga startowa lotniska w Balicach będzie mieć 2800 metrów długości i 60 metrów szerokości. Takie parametry pozwolą na wykonywanie lotów transatlantyckich przez samoloty LOT Boeing 787 Dreamliner do m.in. Chicago, Nowego Jorku czy Toronto. Inwestycja pochłonie kowtę 250 mln złotych. Środki będą pochodzić z funduszy spółki, która zarządza lotniskiem.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:
linie lotnicze lotniska kraków airport nowy pas startowy infrastruktura konsultacje plany inwestycyjne




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję