Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds. turystyki / Ole Travel Wrocław
- Specjalista ds.sprzedaży turystyki Aktywnej-...
- Pilot - Włochy
- Doradca Klienta
- Specjalista ds. turystyki - Salon firmowy Coral...
- Pilot wycieczki do Trójmiasta 16 - 18.06.2025
- Pilot do Saksonii 19-22.06.2025
- Biuro podróży zatrudni do salonu sprzedaży...
- Specjalista ds. turystyki przyjazdowej
- Pilotaż Ryga, Tallin, Sztokholm, Helsinki,


Więksi przewoźnicy zjadają mniejszych?
Kryzys jaki pojawił się na rynku lotniczym powoduje, że coraz częściej, że duże linie lotnicze zjadają mniejsze. Lufthansa niedawno zakupiła udziały w Brussels Airlines, mało tego krążą również plotki, że Niemcy mają przejąć też skandynawski SAS. Na sprzedaż zostały wystawione Austrian Airlines oraz włoska Alitalia.
W szczególności, za drapieżną na rynku lotniczym uznana jest niemiecka Lufthansa, które w poniedziałek ogłosiła, że kupiła 45 proc. udziałów w SN Airholding, który jest właścicielem linii Brusseels Airlines za 65 mln euro.
W ciężkim dla przewoźników okresie ucierpiały szczególnie mniejsze linie lotnicze. W chwili obecnej, co prawda paliwo jest powoli tanieje, jednak nie uratuje to finansów niektórych przewoźników.
Jak powiedział Gazecie Brian Pearce, główny ekonomista Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych (IATA), średnia cena paliwa w roku ubiegłym sięgała 73 dol. za baryłkę, a w roku 2008 będzie to ok. 113 dol. W wyniku zmian ceny linie lotnicze mogą stracić nawet 5,2 mld dol..
Fakt, że gospodarki dużych krajów Unii Europejskiej (przede wszystkim Niemiec, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii i Włoch) znajdują się już na skraju recesji, nie poprawia sytuacji firm. Takie gospodarcze spowolnienie jest uzasadnione mniejszą ilością pasażerów chętnych do podróżowania samolotem.
Linie lotnicze podejmują liczne próby, aby wyjść z opresji, tną nieopłacalne połączenia, ograniczają ilość pracowników, pozbywają się niepotrzebnych maszyn oraz podwyższają ponadto ceny biletów lotniczych.
Niestety dla niektórych przewoźników na ratunek jest już za późno. Od początku tego roku kilkadziesiąt linii lotniczych splajtowało. Ostatnio była to hiszpańska czarterowa Futura, czy też należąca do brytyjskiego touroperatora, XL Airlines. Willy Walsh, prezes British Airways ostrzega, że do końca roku może zbankrutować jeszcze ok. 30 europejskich przewoźników.
Ale są także takie firmy, które na kryzysie mogą zarobić. Mowa o tych najpotężniejszych, którzy wykorzystują nadarzające się okazje do pożarci słabszych konkurentów. Fuzje oraz przejęcie są łatwiejsze, jak tłumaczy Pearce, ponieważ w Europie przepisy są bardziej liberalne niż w innych partiach świata.
Niemiecka Lufthansa może dokupić resztę udziałów SN Airholding w 2011 r. za cenę nie wyższą niż 250 mln euro. Inwestora poszukuje także Austrian Airlines. Gazeta "Wiener Zeitung" podała we wtorek, że na krótkiej liście firm, które są uwzględniane jako potencjalni inwestorzy pozostała właśnie Lufthansa i jej największy europejski konkurent - Air France-KLM. oraz rosyjskie linie S7 Airlines.
Na sprzedaż jest wystawiona także, znajdująca się w fatalnej sytuacji, włoska Alitalia. Linia już pod koniec sierpnia wystąpiła o ochronę przed wierzycielami, ponieważ grozi jej bankructwo. W chwili obecnej trwają rozmowy ostatniej szansy na temat przejęcia linii przez grupę włoskich inwestorów, jednak na przeszkodzie stoją związki zawodowe, które boją się zwolnień.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Enter Air prowadzi czarną
eSky zachęca do wcześniejszych
Jak sobie ułatwić komunikację z
Polska na Maderze 4-tym rynkiem
Konferencja Nowe Trendy w Turystyce już za 10
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
W USA doceniają ofertę kulinarną
Powstaje wielka grupa serwisów
TSUE: Włoskie regulacje dot. Airbnb, czy Expedii niezgodne z prawem
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Dział badania rynku i analizy:
ETC: Turystyka wykazała się
WTTC: Turyści mówią o zrównoważonej turystyce, ale co
Dział centra informacji i promocji:
Polska na Maderze 4-tym rynkiem
Konferencja Nowe Trendy w Turystyce już za 10
Jak Kraków przepalał
Bon turystyczny powróci, ale dla
Kraków zaprasza na
Dział przewodnicy i piloci:
ECTAA: Projekt reformy dyrektywy turystycznej oderwany od
Powstanie centrum koordynacji EuroVelo w
MSiT chce 10 strategii dla
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Dział prawo i podatki:
Karta pokładowa może wystarczyć do wykazania potwierdzonej rezerwacji na
Można ubiegać się o autoryzację wjazdu do Wielkiej
Unijna weryfikacja podróżnych coraz
ECTAA: Projekt reformy dyrektywy turystycznej oderwany od
Starsze aktualności:
Polska destynacją dla
Decyzja o pomocy dla Condora
ITAKA kończy współpracę z największym
Odczuwalny wzrost cen na
Igrzyska stworzą dodatkowy rynek najmu
KE wydaje zgodę na dofinansowanie narodowego
Jak można wykorzystać sztuczną inteligencję w
ECTAA wybrała preferowany kierunek podróży na 2025
eSky reklamuje się, że taniej niż u
Przewodnik Michelin - więcej lokali z
Majówka rozpoczęta - czy sprawdzą się
Air France-KLM planuje redukcję 1000-1200 etatów
Turysto ubezpiecz się na wakacje
Da się przemycić ładunki wybuchowe
Norwegia: Odnaleziono ciało zaginionej 13-letniej polskiej turystki
Petycje przeciwko zabijaniu psów w Chinach i Korei Pd.
Euro 2012: łódzkie lotnisko będzie zapasowym portem dla Poznania i Warszawy
Słowenia od stycznia 2007 r. wprowadza euro!
Nowe przejście graniczne na Ukrainę
20 do 22 września 2007: targi TT Warsaw
Nietypowe wyprawy Polaków - egzotyka, psychologia, medytacje, eskapady, latino i pielgrzymki
Poznań za pół ceny już niedługo