TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Turystyka w nowej Europie

1 maja, dzień w którym do zjednoczonej Europy przystąpi 10 kolejnych państw, będzie ważną datą również dla branży turystycznej. Podczas berlińskich targów turystycznych ITB 2004 odbyła się konferencja pt. "Nowa turystyka w nowej Europie". Dyrektor Departamentu Turystyki Komisji Europejskiej w Brukseli, dr Reinhard Klein uważa, że nowe państwa UE nie należą do najpopularniejszych destynacji turystycznych i nie zmieni tego także rozszerzenie Unii. "Wszystkie państwa przystępujące do UE doświadczą znaczącej dynamiki rozwoju" - stwierdził równocześnie. Prof. Travis z Wielkiej Brytanii, długoletni kolsuntant turystyczny specjalizujący się w państwach z Europy Środkowej i Wschodniej wskazał na liczne uprzedzenia dotychczasowych członków UE w stosunku do nowych państw członkowskich. Te powierzchowne wyobrażenia można pokonać popularyzując informacje o krajach wchodzących do Wspólnoty. Prof. Travis wskazał także na segment rynku osób dojrzałych z Zachodniej Europy, którzy chętnie spędzają chłodną porę roku na południu kontynentu. To najszybciej rozwijający się rynek. Osoby powyżej 50 roku życia wkrótce zapewne odkryją "nowe" wybrzeża śródziemnomorskie, przyjeżdżając np. do Słowenii.

Miroslav Roncak, dyrektor Czeskiego Ośrodka Turystyki w Berlinie w pierwszym roku członkostwa spodziewa się 10% przyrostu osobonoclegów. Członkostwo w UE powinno dać także Czechom rocznie ok. 9 tys. nowych stanowisk pracy w turystyce. W ciągu najbliższych 3 lat 13% Niemców planuje wyjazd na Węgry - wynika z analizy Reiseanalyse of the Forschungsgemeinschaft Urlaub und Reisen.
Aby sprostać oczekiwaniom zagranicznych gości nowi czlonkowie Unii muszą zadbać o dostępność infrastruktury turystycznej a także poprawić jakość jej usług. Ważne kierunki rozwoju branży turystycznej w nowej Europie to m.in. turystyka zdrowotna, wakacje aktywne, wakacje z przyrodą, turystyka biznesowa, wakacje z kulturą, agroturystyka. Konieczny jest marketing dobrze znanych produktów, należy także rozwijać turystykę na mniej znanych obszarach.
Nowi członkowie Unii Europejskiej są cenni dla branży również jako rynki źródłowe.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:
turystyka zdrowotna w UE biznesowa Europie w Unii Europejskiej europy




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję