Kraków: krytyczne opinie o stoisku po ITB w Berlinie
Po prezentacji miast na ITB w Berlinie, z krytycznymi opiniami spotkał się Kraków. Samo wynajęcie powierzchni kosztuje zazwyczaj około 30 tys. zł, więc te polskie miasta, które stać na ekspozycję, zazwyczaj starają się uatrakcyjnić stoiska. Na tle wszystkich innych Kraków wypadł blado.
Jedyną atrakcją krakowskiego stoiska był słynny joystick, za pomocą którego turyści mogą wirtualnie zwiedzić miasto. Jak podkreślali zwiedzający targi, sam pomysł był dobry, ale ludzie niezorientowani w temacie widzieli tylko ekran. Pikanterii sprawie dodaje fakt, że Kraków otrzymał w Berlinie nagrodę Polskiej Organizacji Turystycznej za promocję miasta w Niemczech w 2007 r. Inne miasta za porównywalne kwoty (Kraków wydał 70 tys. zł) przygotowały o wiele więcej atrakcji, by przyciągnąć turystów. Poznań i Toruń postawiły na postacie historyczne (polscy królowie, Kopernik). Za około 100 tys. zł zaprezentowała się Łódź. W specjalnie zaprojektowanym "mieszkaniu" stał odziany w trykot Kapitan Kultura, przy nim - łódzka Miss Polonia (stroje uszyła im łódzka projektantka Agata Wojtkiewicz). Rozdawali oni specjalnie zaprojektowane komiksy o mieście, zwiedzający mogli pozować z nimi do zdjęć. Na ekranie można było obejrzeć nagrodzony w Berlinie film o mieście. - Chcieliśmy w spójny sposób wypromować to, co u nas najlepsze - modę, film, design i komiks - podkreśla Justyna Jedlińska, dyrektor biura promocji Urzędu Miasta Łodzi. Dodaje, że miasto miało w Berlinie także tradycyjne stoisko informacyjne z urzędniczkami za ladą.
Łódź stara się być Europejską Stolicą Kultury w 2016 r. Kraków był już nią w 2000 r. Czy to znaczy, że nie warto już stawiać na promocję? - Przebieranki to jarmarczna forma. A hostessy wszędzie są takie same i bardziej zwracają uwagę na siebie niż na promowane miasto. Poza tym nie mają kompetencji urzędniczek - tłumaczy Artur Żyrkowski z biura promocji krakowskiego magistratu. Podkreśla, że Kraków postawił na nowoczesność. - Gracze joysticka wygrywali wycieczki do Krakowa, poznając przy tej okazji miasto. To było lepsze niż częstowanie kogoś np. winem - twierdzi Żyrkowski.
Nie zgadzają się z nim jednak specjaliści z branży. - Joystick jest dobry, ale bez oprawy i tak nie przyciąga publiki - mówi Jerzy Postawka, szef firmy turystycznej Jorge Group z Krakowa. Podkreśla, że zwiedzający lubią przebieranki i animacje. - To nie jest skansen - tu wszystko zależy od pomysłu.
Podobnie uważa Grzegorz Soszyński, prezes firmy Jan-Pol, który zwiedził krakowskie stoisko w Berlinie. - Na targach w Londynie był lajkonik, z którym nawet ludzie z firm turystycznych robili sobie zdjęcia. A joystick nie do każdego przemawia - zaznaczył Soszyński.
Żyrkowski przyznaje, że dotarły do niego krytyczne uwagi o stoisku. - Nie można podobać się wszystkim. Uważam, że dobrze się spisaliśmy - mówi.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Kraków nie popisał się na ITB 2008?
[2008-04-08 16:02 83.18.176.*]
no tak, pan żyrkowski niczym się nie przejmuje...co tam specjaliści z branży - przecież on jak nikt zna się na promocji.... odpowiedz »
Kraków nie popisał się na ITB 2008?
[2008-04-08 21:45 77.254.2.*]
Byłam na tegorocznych targach, i stanowisko Krakowa było naprawdę ubogie. Zasługujemy na lepszą promocję miasta, a ta była bez pomysłu, sprawiała wrażenie nieprzygotowanej, chaotycznej i co tu więcej opisywać... była nie na czasie. To już nie jest era zwykłych folderów poukładanych na ławce, najważniejszy jest koncept! Zabrakło czegoś, co zachwyciłoby potencjalnych turystów i przy okazji wyróżniałoby się pośród wszystkich zachęcających do odwiedzenia swojego państwa.
Konkurencja była ogromna, wg mnie uplasowaliśmy się na samym końcu. odpowiedz »Kraków: krytyczne opinie o stoisku po ITB w Berlinie
[2008-04-11 07:45 212.76.37.*]
A może to było wdrażanie w praktyce opinii, którą zasłyszałam od jednej z małopolskich urzędniczek, że "Kraków jest tak atrakcyjny, że nie musi się promować". odpowiedz »
Dział centra informacji i promocji:
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Dziwny konkurs na dyrektorów
Polacy na pierwszym miejscu wśród
Wsparcie także turystyki w północno-wschodniej
Turystyka z gorszą obsługą
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Ceny wrześniowych wyjazdów rosną trochę
Niemiecki Dzień Turystyki bez
Najlepsze praktyki dotyczące spotkań medycznych. Raport ICCA i AC
Dział promocje dla turystów:
Wygoda Travel rozpoczęła sprzedaż oferty
eTravel dołącza do programu
Linie flydubai uruchomią specjalne połączenia dla kibiców
PKP Intercity zmienia system zarządzania
Poznań po raz trzeci zaoferuje darmowe bilety do muzeum dla
Dział targi, konferencje, workshop:
Nowe Trendy w Turystyce już za
POT uhonorowała Ambasadorów Kongresów
Zapraszamy na Nowe Trendy w Turystyce
Starsze aktualności:
Komisja Europejska przedłużyła możliwość pomocy dla małych portów
Oburzenie na ceny biletu na Wawel, ale czy
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Ankieta KE dla
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
ULC zmienił prognozę ruchu lotniczego. W 2009 polskie lotniska obsłużą 8% pasażerów mniej
Jest już katalog Geovity na 2008 rok
PAŻP: Ryanair zawiesza loty, bo nie ma popytu na swoje usługi
Tanie latanie nie tanie i morduje turystykę
MPI Poland Club: konferencja "Nowe trendy w przemyśle spotkań"
PKP - ulgi dla studentów zależne od rodzaju pociągu
Sieć hoteli Barcelo w internecie z Zieltraffic
ITB w Berlinie a turystyka młodzieżowa
Z TAP Portugal z Polski do Miami
Kampania Exim Tours promuje wczesną rezerwację wycieczek