TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Czego może się spodziewać turysta, czytając katalog biura podróży?

Niemiecki "Der Spiegel" przyjrzał się katalogom biur turystycznych i zawartym tam opisom obiektów, mających gwarantować letni wypoczynek. Następnie gazeta ostrzegła czytelników, że organizatorzy wakacyjnych podróży często upiększają rzeczywistość i może się okazać, że tam, gdzie sugerowany jest urlop marzeń, faktycznie czeka turystyczny koszmar.


"Der Spiegel" oczywiście opublikował objaśnienia do chwytliwych sloganów, które znajdują się w katalogach biur podróży. I tak:

  • "Idylla w spokojnej okolicy" oznacza często obiekt położony z dala od infrastruktury turystycznej, czyli sklepów, przystanków autobusowych itp.
  • "Bezpośrednio nad morzem" może oznaczać hotel na klifowym wybrzeżu lub koło portu, a wcale nie przy wymarzonej plaży.
  • "Od strony morza" - wcale nie gwarantuje widoku na morze, prawdopodobnie ów widok przesłaniają różnego rodzaju zabudowania.
  • "Plaża w stanie naturalnym" może się okazać plażą, o którą nikt nie dba. Turysta może się spotkać z niewygodnymi kamieniami, a nie złotym, czy białym piaskiem.
  • "Rozwojowa okolica" może oznaczać, że okolica nie jest jeszcze zbyt dobrze zagospodarowana. Trzeba się liczyć z wieloma placami budowy w bliskim sąsiedztwie.
  • "Wygodny dojazd" zazwyczaj oznacza, że hotel leży przy ruchliwej szosie lub głównej ulicy. Hałas samochodów może turystom dokuczać nawet przez całą dobę.
  • "Bezpośrednio przy promenadzie plażowej" - Promenada w rzeczywistości może się okazać ruchliwą ulicą wzdłuż brzegu.
  • "Dość spokojnie, w centrum starego miasta". Takie miejsce oznacza, że nocami turyści wcale nie zaznają spokoju.
  • "Międzynarodowa atmosfera" - tak zazwyczaj opisywane są miejsca przyciągające spragnionych alkoholu gości z całego świata.
  • "Dom przyjazny dla dzieci" - osoby ceniące cisze i spokój powinien wybrać inne miejsce, gdyż dzieci bywają dość głośne.
  • "Funkcjonalne zakwaterowanie" - oznacza zazwyczaj minimalne wyposażenie, czyli nie ma co liczyć na komfort.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
kłamstwa biur podróży chwyty w katalog prospekt biuro podróży hotel wypoczynek urlop slogan plaża morze dojazd promenada Słownik turysty nabitego w biura opinie


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję