Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Animator Czasu Wolnego - Bułgaria
- KIEROWNIK DZIAŁU REZERWACJI
- PRACOWNIK DZIAŁU CALL CENTER
- Pilot na Węgry
- Project Manager (Katowice)
- Specjalista ds. rezerwacji w jęz. polskim
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
- B.P. ITAKA w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- NEKERA - Specjalista Wsparcia Sprzedaży
Zobacz także
System pobierania opłat drogowych zawiódł, ITD ukarała przedsiębiorcę
Jakie nastroje ma pomorska branża turystyczna?
UE szykuje zmiany w przepisach dot. czasu pracy kierowców
Jakie nastroje panują wśród pomorskich przedsiębiorców turystycznych?
Wymóg uzyskania pisemnej zgody pasażera stanowi warunek zwrotu kosztów w formie bonu?
Jakie są efekty pracy Rzecznika Praw Pasażera Kolei?
Rok temu, 1 lutego 2017 roku, prezes Urzędu Transportu Kolejowego, Ignacy Góra powołał Joannę Marcinkowską na stanowisko Rzecznika Praw Pasażera Kolei. Jakie są efekty jej pracy na tym stanowisku?
Zadaniem rzecznika jest polubowne rozwiązywanie sporów pomiędzy pasażerami a przedsiębiorcami z rynku kolejowego. Gdy reklamacja nie zostanie rozpatrzona zgodnie z oczekiwaniami pasażera nie trzeba już iść do sądu - można skierować zgłoszenie do rzecznika. Skargi na funkcjonowanie systemu kolejowego czy niedogodności w podróży nadal należy kierować do prezesa Urzędu Transportu Kolejowego.
Przez pierwszy rok działalności rzecznik zarejestrował blisko 300 spraw, z czego 172 to postępowania polubowne. W pozostałych przypadkach podróżni prosili o informację na temat swoich praw lub wskazanie organu, do którego mogą się zwrócić o pomoc - poinformował Urząd Transportu Kolejowego.
W sprawach zakończonych w 2017 r. w 61% przypadków postępowanie polubowne doprowadziło do rozwiązania sporu. Liczba ta nie uwzględnia przypadków odmowy prowadzenia postępowania lub wycofania się jednej ze stron. Takie sytuacje są jednak rzadkie - jedynie w 9 sprawach jedna ze stron wycofała się z postępowania, a pięciokrotnie rzecznik zobowiązany był do odmowy rozpatrywania sporu. Postępowanie trwa średnio 7 tygodni. Nie we wszystkich sprawach konieczne jest przedstawienie propozycji rozstrzygnięcia. Wielokrotnie dzięki sugestiom rzecznika strony porozumiewają się ze sobą już na etapie wymiany stanowisk.
Jeżeli rzecznik dostrzega powtarzające się problemy przekazuje przedsiębiorcom zalecenia, których wdrożenie pomogłoby w przyszłości uniknąć sytuacji spornych. W ubiegłym roku zalecenia takie dotyczyły m.in. doprecyzowania zapisów regulaminowych lub warunków ofert promocyjnych.
Złożenie wniosku o wszczęcie postępowania jest bardzo proste. W serwisie internetowym Rzecznika znajduje się interaktywny formularz. Podróżni mogą także przesłać wniosek pocztą tradycyjną lub mailową, za pośrednictwem systemu ePUAP albo dostarczyć go osobiście do Urzędu Transportu Kolejowego lub złożyć w jednym z oddziałów terenowych.
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
Dział aktualności dnia:
Starsze aktualności:
Komisja Europejska przedłużyła możliwość pomocy dla małych portów
Oburzenie na ceny biletu na Wawel, ale czy
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Ankieta KE dla
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Parlament Europejski naciska na wprowadzanie ekologicznych paliw lotniczych
Czy odszkodowania dla pasażerów zostaną zmienione?
Sztuczna inteligencja wejdzie do turystyki?
Gala Gault&Millau i premiera Żółtego Przewodnika na 2018 rok już wkrótce
Gastronomia: rośnie rynek zamówień jedzenia online
W Bułgarii protesty po wznowieniu obostrzeń
Ile miejsc pracy generuje przemysł spotkań?
Linie lotnicze KLM mają nowy sposób sprzedaży biletów
Polacy rzucili się do rezerwowania noclegów
Ryanair planuje zamknąć cztery bazy operacyjne
Cypr umieszcza Polskę w kategorii pomarańczowej
Turyści coraz bardziej lubią Śląsk?
Enter Air: Rekordowe Lato 2017