Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Animator Czasu Wolnego - Bułgaria
- KIEROWNIK DZIAŁU REZERWACJI
- PRACOWNIK DZIAŁU CALL CENTER
- Pilot na Węgry
- Project Manager (Katowice)
- Specjalista ds. rezerwacji w jęz. polskim
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
- B.P. ITAKA w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- NEKERA - Specjalista Wsparcia Sprzedaży
Zobacz także
Wstępne porozumienie w sprawie rozporządzeń dot. danych pasażerów linii lotniczych
UE szykuje zmiany w przepisach dot. czasu pracy kierowców
TSUE:Pasażerowie mają prawo do odszkodowania, nawet jeśli nie stawili się na odprawę
Opóźnione lub odwołane loty odczuło ponad milion pasażerów
Turyści zastosowali się do instrukcji touroperatora, ale nie zostali wpuszczeni na pokład
Jest porozumienie w sprawie jednolitej, europejskiej przestrzeni powietrznej
Pasażerom należą się odszkodowania za opóźnione i odwołane statki
Tak samo jak w przypadku transportu lotniczego, również w połączeniach drogą morską oraz na wodach śródlądowych pasażerom będą przysługiwały odszkodowania za opóźnione bądź odwołane połączenia. Co do tej kwestii nie mieli żadnych wątpliwości ministrowie transportu krajów Unii Europejskiej, którzy spotkali się w Luksemburgu.
W myśl przyjętego porozumienia, po trzech latach od wejścia w życie rozporządzenia, pasażerom w Unii Europejskiej będą przysługiwały odszkodowania rzędu 25-50 proc. ceny biletu, zależnie od długości opóźnienia, jeżeli przybycie ich statku się opóźni. Takie samo odszkodowanie wraz ze zwrotem pełnej ceny biletu będzie się należeć w momencie odwołania rejsu, jeżeli pasażerom nie zostanie zapewniony alternatywny transport.
Mało tego, jeśli statek się opóźnieni o co najmniej dwie godziny wyruszenia z portu, przewoźnicy będą musieli zapewnić pasażerom darmowy posiłek oraz napoje, zaś w razie takiej konieczności - nocleg w hotelu do kwoty 120 euro za noc.
Spór pomiędzy ministrami dotyczył głównie kwestii, które kategorie statków należy wyłączyć z zakresu rozporządzenia. Prawo może oznaczać ogromne koszty dla przedsiębiorstw. Zależało na tym przede wszystkim znajdującej się na rozlicznych wyspach Grecji, a także innym państwom, które utrzymują mnóstwo połączeń ze swoimi wyspami (Malta, Włochy, Niemcy itp.).
Ustalono, że odszkodowania nie będą przysługiwać pasażerom małych jednostek (do 36 pasażerów), statków turystycznych, które oferują jednodniowe wycieczki, a także pływających na dystansach do 500 metrów (np. na rzekach). Niemcom udało się wywalczyć, że rozporządzenie zacznie obowiązywać dwa lata później w odniesieniu do ich jednostek zabierających do 350 pasażerów, zaś Włochy - opóźnienie o rok.
Polska weszła w skład grupy krajów, które są zdania, że przewoźnicy nie powinni być zmuszani do ponoszenia tak dużych obciążeń, gdy opóźnienie bądź odwołanie rejsu spowodowane jest złą pogodą (np. sztorm) lub siłą wyższą. Argumentowała, że chodzi tutaj o bezpieczeństwa, aby przewoźnicy nie podejmowali decyzji o wyruszeniu z portu mimo złych warunków pogodowym, byle uniknąć strat.
Kompromisowa propozycja zakłada, że odszkodowania nie będą obowiązywały przewoźników w przypadku wystąpienia "siły wyższej", jak np. wysokie pływy, silne wiatry, wysokie fale i zamarznięcie akwenu. Polska poparła tę propozycję.
Kształt kompromisu może się jednak nieco zmienić w trakcie dalszych prac w Parlamencie Europejskim. Eurodeputowani wykazują zazwyczaj większą wrażliwość na prawa pasażerów, są zatem skłonni do większej szczodrości niż rządy krajów członkowskich.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
ECTAA wybrała preferowany kierunek podróży na 2025
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
Promocja Polski podczas 75-lecia słynnych ogrodów
eSky reklamuje się, że taniej niż u
Enter Air chwali się wynikami za 2023
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Ceny wrześniowych wyjazdów rosną trochę
Niemiecki Dzień Turystyki bez
Najlepsze praktyki dotyczące spotkań medycznych. Raport ICCA i AC
Dział centra informacji i promocji:
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Dziwny konkurs na dyrektorów
Polacy na pierwszym miejscu wśród
Wsparcie także turystyki w północno-wschodniej
Starsze aktualności:
Komisja Europejska przedłużyła możliwość pomocy dla małych portów
Oburzenie na ceny biletu na Wawel, ale czy
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Ankieta KE dla
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Jedziesz na Podlasie? Zgłoś się po informator!
Wieża Eiffla będzie świecić w kolorach unijnej flagi
Air Italy: ruszyły loty czarterowe z Katowic do Hurgady
Restaurator musi posiadać tytuł prawny do restauracji!
Grażyna Leja drugim pełnomocnikiem Krakowskiego Biura Festiwalowego
Współwłaściciele biura Akropol zostali skazani
Amerykański Business Traveler nagrodził LOT
Sfinks Polska zanotował 19,6 mln zł straty
Obowiązki pilota wycieczki oraz rezydenta w ramach opieki nad uczestnikami imprezy
Targi Ciepły Bałtyk 2010: całoroczne stoki narciarskie nagrodzone
Gdańsk: uruchomiono przetarg na budowę drugiego terminalu pasażerskiego
Katarzyna Sobierajska nowym wiceministrem sportu i turystyki
Nowe wakacyjne połączenia easyJet
Sąd podtrzymał decyzję UOKIK dotyczącą opłat manipulacyjnych PKP!
Eco-certyfikat dla Radisson Blu Hotel Kraków
Krakowskie hotele i hostele przeżywają kryzys?
Ecco Holiday atakuje - lato 2006!
Audytorzy Emirates Airlines pojadą do Airbusa
Omyłkowemu lądowaniu tureckiego samolotu winni poznańscy kontrolerzy lotów