Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Praca w Biurze Podróży w Rudzie Śląskiej
- praca 100% zdalna dla biura podróży, elastyczne...
- Szukam Rezydenta zimowego na sezon 2025
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
- Specjalista ds. turystyki - ITAKA Warszawa
- PRACOWNIK BIUROWY - OBSŁUGA KLIENTA
- ITAKA POZNAŃ PLAZA - STARSZY SPECJALISTA DS....
- wynajem zestaw sluchawkowy do oprowadzania...
- Praca w biurze podróży wakacje.pl w Pruszkowie
- Regionalny Manager Sieci Agencyjnej - region...
Raport SITA: w ubiegłym roku zaginęło 42 mln sztuk bagażu
W ubiegłym roku w pasażerskiej komunikacji lotniczej zaginęło 42 mln sztuk bagażu, co w porównaniu z rokiem 2006 oznacza wzrost o 25% - napisano w opublikowanym w czwartek raporcie spółki usług informatyczno- łącznościowych dla branży lotniczej SITA.
3% zaginionego bagażu nigdy się nie odnalazło, czego doświadczył co dwutysięczny pasażer. Według mającej siedzibę w Genewie SITA, każda zagubiona sztuka bagażu kosztowała w 2007 roku przewoźników średnio około 90 dolarów, co daje łączną kwotę w 3,8 mld dolarów. Kwota ta była niemałym obciążeniem dla światowej cywilnej komunikacji lotniczej, która właśnie wchodzi w strefę zysku po sześciu nieprzerwanych latach strat.
- W ubiegłym roku w skali światowej znowu wzrosła liczba przypadków niewłaściwego obchodzenia się z bagażem - podkreślił dyrektor wykonawczy SITA Francesco Volante. Głównymi przyczynami tego zjawiska był napór zwiększonej liczby pasażerów na porty lotnicze, krótki czas przebywania samolotów na ziemi a także wzmocnienie kontroli antyterrorystycznej.
Raport SITA podkreśla, że problemy dotyczyły w ubiegłym roku tylko 2% nadanego przez pasażerów bagażu, którego odprawiono łącznie 2,25 mld sztuk. Większość zagubionego bagażu wróciła do właścicieli w ciągu 48 godzin. 49% ubiegłorocznych przypadków zaginięcia bagaży spowodowane było złym jego przekierowaniem podczas przesiadek ich właścicieli w tranzytowych portach lotniczych.
Niezaładowanie bagażu do samolotu w porcie odlotu było przyczyną zaginięcia w 16% przypadków, a błędy w procedurze biletowej oraz kwestie bezpieczeństwa odpowiednio w 14%. Inne, mniej powszechne przyczyny to nieodpowiednia obsługa bagażowa w portach docelowych, zbyt mała pojemność ładunkowa samolotów oraz błędy w oznakowaniu bagażu.
Podstawą raportu SITA są dane ze zautomatyzowanego systemu tropienia zaginionego bagażu, który spółka ta dostarczyła około 400 towarzystwom lotniczym oraz firmom obsługi lotniskowej.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Wzrosty cen w biurach podróży
Przedłużony ruch bezwizowy do
Dział centra informacji i promocji:
Andaluzja chce więcej
Ruszyła kampania promująca turystykę w województwie
Konferencja TURYSTA 2025 za
Starsze aktualności:
Powstaje wielka grupa serwisów
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Zrównoważony rozwój ważny dla
Nastroje wśród kwaterodawców nie
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Etykieta emisja lotniczych przyjęta przez Komisję
Jakie trendy w europejskich
Skąd Polacy przylecą na
Wakacje.pl doceniają
Polanica Zdrój: eliminacje X Mistrzostw Polski w Grillowaniu
Nowa edycja konkursu Osobowość Roku MICE Poland 2009
Targi agroturystyczne w Złotowie
Riviera bardzo dobrze, Trans-Expres dobrze, Eurotrans i Gromada Transport średnio!
Warszawie potrzebna jest marka!
Tanie linie Norwegian dwukrotnie zwiekszą udział w polskim rynku lotniczym?
Zakopane: sztucznie mrożony tor lodowy czeka na miłośników
TUI Poland podjęło współpracę w Hill & Knowlton Poland
Słoneczna pogoda pobudziła ruch turystyczny w górach
VII Mistrzostwa Polski w Grillowaniu
Rainbow Tours: tańsze oferty narciarskie
Rzym: włoska kawa już nie taka tania
Linie Delta Air Lines poinformowały o dużej redukcji zatrudnienia
Turystów rażą błędy językowe na Wawelu
Samoloty rejsowe wykorzystywane do przemytu narkotyków
W Sobótce koło Wrocławia powstanie zespół hotelowy
Z Bydgoszczy do Londynu dwa razy dziennie
Kąpielisko na jeziorze Trzesiecko - zamknięte do odwołania
Interesujący kierunek turystyczny
