TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Meksyk chce wejść do pierwszej piątki

Turystyka w meksyku jest obecnie traktowana priorytetowo - wynika z szóstej edycji Raportu o Branży Turystycznej. Według danych zebranych w dokumencie, ruch turystyczny w tym kraju w trakcie ostatnich sześciu lat odnotował znaczący wzrost. Podróżują po Meksyku nie tylko jego mieszkańcy, ale również goście z zagranicy. W turystykę inwestują instytucje publiczne oraz osoby prywatne. W Meksyku branża turystyczna generuje ponad 9 procent PKB.


Według raportu, wśród pięciu priorytetów dla Meksyku znalazł się rozwój turystyki krajowej, rozwój turystyki międzynarodowej, inwestycje w sektor publiczny, inwestycje w sektor prywatny i dywersyfikacja rynku.

W Meksyku odnotowano wzrost inwestycji w sektorze prywatnym o 53,7 procenta. W 2001 roku było to 12,8 mld pesos, a już w 2012 roku - 20,2 mld pesos. W 2011 roku kraj ten mógł się pochwalić najlepszym wynikiem turystycznym w historii. Meksyk odwiedziło wówczas 23,4 mln osób (tyle było turystów międzynarodowych, którzy skorzystali z usług linii lotniczych).

Na przestrzeni lat 2006 - 2011, liczba turystów krajowych i zagranicznych wzrosła ze 162 mln do 191,5 mln, co oznaczało rekordowy wzrost o 18,2 procenta.

Dywersyfikacja, na której skupił się Meksyk, miała docelowo zaowocować wzrostem liczby turystów spoza Stanów Zjednoczonych i Kanady. Między 2006 a 2011 rokiem odnotowano znaczący wzrost w grupie gości z Ameryki Północnej. W 2006 roku do Meksyku przybyło 6 157 505 osób, zaś w 2011 roku - 7 291 136 turystów. To oznacza wzrost o 18,4 procenta. Turyści pozostałych narodowości w 2006 roku przybyli do Meksyku w grupie 1 948 612 osób, a w 2011 roku ich liczba wyniosła - 2 852 084, a to daje wzrost równy 46,4 procentom.

Dla Meksyku turystyka jest priorytetem. Rządowi udało się stworzyć strategiczne porozumienie między ustawodawcami, urzędnikami, przedsiębiorstwami, związkami oraz środowiskiem akademickim. Strategia dywersyfikacji ma zmniejszyć zależność kraju od rynku Stanów Zjednoczonych i dodatkowo przyciągać turystów z innych państw, między innymi Brazylii, Chin, Rosji, Korei i Kanady.

Duży sukces odniosły takie produkty turystyczne Meksyku jak między innymi 18 szlaków gastronomicznych, Mundo Maya ("Świat Majów") i Pueblos Magicos ("Magiczne Miasta").

Wizerunek Meksyku zyskał również dzięki prowadzeniu światowych forów dyskusyjnych, między innymi Światowej Organizacji Turystyki Narodów Zjednoczonych (UNWTO), Światowego Forum Ekonomicznego (WEF)) oraz spotkania grupy G20 w Los Cabos.

Meksyk chce do 2018 roku znaleźć się w czołówce pięciu najbardziej pożądanych kierunków podróży.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Meksyk Raport o Branży Turystycznej branża turystyczna w Meksyku turystyka międzynarodowa turyści zagraniczni turystyka krajowa Światowa Organizacja Turystyki Narodów Zjednoczonych UNWTO Światowe Forum Ekonomiczne WEF spotkanie grupy G20 Los Cabos linie lotnicze dywersyfikacja rynku Stany Zjednoczone Ameryka Północna Brazylia Chiny Rosja Korea Kanada 18 szlaków gastronomicznych Mundo Maya Pueblos Magicos Magiczne Mista Świat Majów kierunki podróży najbardziej pożądane kierunki podróży




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję