TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Karta turystyczna OpenWroclaw

W ciągu miesiąca po ogłoszeniu wprowadzenia karty turystycznej OpenWrocław nastąpił zdecydowany postęp w pracach nad projektem. Stowarzyszenie Forum Medicum, operator karty, zrealizował ok. 70% planu założonego na cały rok 2012. Dzięki ogromnej przychylności jednostek miejskich oraz zainteresowaniu hoteli i firm komercyjnych zapowiadane zniżki, sieć dystrybucji oraz bezpłatne wejścia zostały przypieczętowane kilkudziesięcioma umowami.


Partner technologiczny karty
W wyniku przetargu publicznego na partnera technologicznego, ogłoszonego przez Stowarzyszenie Forum Medicum, wyłoniona została firma Vector Soft Sp. z o.o. To niezwykle ważny fakt w harmonogramie wdrożenia karty, ponieważ wybór firmy odpowiedzialnej za obszar IT umożliwił natychmiastowe działania operacyjne: zakup czytników, zlecenie produkcji karty oraz budowę infrastruktury informatycznej. Już 20 marca rozpoczną się pierwsze instalacje czytników w punktach partnerskich.

Wizerunek kart i ich produkcja
Operator karty wybrał i zaakceptował u strategicznych partnerów 3 obowiązujące w najbliższym czasie wizerunki kart: 2 awersy karty turystycznej OpenWroclaw oraz awers karty typu paypass obsługującej płatności bezgotówkowe podczas turnieju UEFA EURO 2012TM. Aby zachować zaplanowany harmonogram, karty zostały już zlecone do produkcji.

Partnerstwo z Mennicą Polską
Operator podpisał umowę ze strategicznym partnerem, Mennicą Polską. Na mocy umowy karta OpenWroclaw nie tylko zrealizuje bazową funkcję - bezpłatne przejazdy środkami komunikacji miejskiej, ale również już dziś ma zakontraktowanych 100 punktów dystrybucyjnych należących do Mennicy Polskiej.

Partnerzy karty OpenWroclaw
Do dziś operator karty podpisał 62 umowy z partnerami oferującymi pakiety zniżkowe (restauracje, hotele, przejażdżki meleksami, motorówkami, kajakami i tramwajem wodnym, gra w squasha, galerie sztuki). Kilka z hoteli i hosteli od razu zdecydowało się na dystrybucję karty OpenWroclaw. Wszystkie spółki miejskie przewidywane w projekcie poparły współpracę i do większości z nich turysta posiadający OpenWroclaw będzie wchodził za darmo. Hala Stulecia zaoferowała miejsce na zbudowanie stoiska karty OpenWroclaw w hallu głównym Regionalnego Centrum Turystyki Biznesowej. To strategiczne miejsce, które pozwoli na zakup karty tym turystom lub grupom, które zwiedzanie Wrocławia zaczynają na Wielkiej Wyspie, czyli od ZOO, Hali Stulecia, Fontanny Multimedialnej lub Ogrodu Japońskiego.

Bank Pekao SA partnerem i sponsorem karty OpenWroclaw
Zapowiadane funkcjonalności karty turystycznej, czyli płatności bezgotówkowe na Strefe Kibica podczas UEFA EURO 2012TM, oraz wkrótce po turnieju - elektroniczna portmonetka staną się faktem. Transakcje obsłuży Bank PEAKO SA, który podpisał wstępną umowę
z operatorem karty, Stowarzyszeniem Forum Medicum, i jest na etapie przygotowywania ostatecznej umowy. Dzięki pozyskaniu partnera bankowego Wrocław zapewni turystom i kibicom odwiedzającym miasto podczas turnieju UEFA EURO 2012 TM udogodnienia, jakich nie będzie miało żadne miasto w Polsce. Przypomnijmy, że Bank PEKAO SA jest również Oficjalnym Partnerem UEFA - ten fakt umożliwił realizację płatności bezgotówkowych na Strefie Kibica, na której obecność jest ściśle związana ze zgodą federacji.

Wypracowane wspólnie zasady działania karty mają unikatowy charakter - zasilona w środki karta OpenWroclaw (maksymalnie 500 euro) będzie działać nie tylko na terenie Strefie Kibica, ale również pozwoli na wypłaty w bankomacie, płatności w internecie oraz w sklepach (dla porównania - w innych miastach organizujących Strefy Kibica płatności bezgotówkowe działają tylko w Strefie i w określonym czasie, po którym środki przepadają).
Bank PEKAO SA zadeklarował również sfinansowanie części działań promocyjnych karty OpenWroclaw oraz pokrycie kosztów produkcji karty obsługującej płatności bezgotówkowe w Strefie Kibica - a to niemałe kwoty, na które magistrat musiałby wydać minimum 1,5 mln złotych.

Karta OpenWrocaw w pigułce:
- elektroniczna, numerowana karta na okaziciela skierowana do turystów odwiedzających Wrocław
- zintegrowana z systemem Urbancard
- możliwość przejazdu komunikacją miejską przez 24, 48, 72-godziny
- pakiety wejść do wrocławskich instytucji kulturalno-rozrywkowych i rekreacyjno-sportowych
- zniż̇ki w restauracjach, klubach, pubach oraz w innych miejscach atrakcyjnych pod względem turystycznym
- elektroniczna portmonetka (po UEFA EURO 2012 TM).

Karta aktywna będzie od momentu zakupienia przez okres (w zależności od wyboru): 24, 48 lub 72 godziny. Podobnie jak w przypadku tradycyjnych biletów, dostępne będą karty w wersji ulgowej - dla dzieci i studentów. Wersja podstawowa karty może być wzbogacona o zakup jednego z 3 pakietów: 1) Culture, 2) Culture & Fun lub 3) Culture, Fun & Sport.

Operatorem karty OpenWroclaw jest Stowarzyszenie Forum Medicum, które wyłonione zostało w drodze konkursu ofert jesienią 2011 r. Zadaniem operatora jest m.in.: stworzenie pełnej koncepcji karty, pozyskanie partnerów, pozyskanie punktów dystrybucyjnych, obsługa własnych punktów dystrybucyjnych, rozliczenia z partnerami, dostarczenie partnerom czytników, przeszkolenie personelu, promocja projektu, obsługa merytoryczna portalu, marketing społecznościowy.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Karta turystyczna OpenWroclaw raport z działań Open Wrocław Forum Medicum produkcja kart Mennica Polska pakiety zniżkowe zniżki rabaty rabat restauracje hotele muzea




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję