Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
- B.P. ITAKA w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- NEKERA - Specjalista Wsparcia Sprzedaży
- Młodszy Specjalista ds. obsługi klienta
- Doradca klienta Biuro Podróży Itaka Kraków M1
- RAINBOW Doradca Klienta
- NEKERA - Flight Specialist
- NEKERA - Product Manager (Warszawa)
- pilot Wiedeń : 31.05-01.06.2024
Sprzedaż w biurach w 2012 roku
Liczba klientów biur podróży w 2012 roku wzrosła o 12,6 procent w stosunku do 2011 roku, w tym tylko 3 miesiące ze spadkiem liczby wyjeżdżających. Natomiast wartość sprzedanych imprez turystycznych wzrosła o 13,8 procent - informuje PZOT w swoim raporcie sporządzonym na podstawie rezerwacji dokonanych przez 3841 agentów w systemie MerlinX.
Z raportu wynika, iż 2012 był udany dla czarterowych imprez lotniczych +18 procent, ale słaby dla imprez z dojazdem własnym - 27,2 procent. W imprezach lotniczych udział wzięło ponad 86 procent wszystkich wyjeżdżających turystów.
Najpopularniejsze kraje w 2012 roku to Egipt, Turcja, Grecja i Hiszpania. Przyciągnęły 67 procent polskich turystów. Najsilniejszy wzrost przyjazdów osiągnęły Egipt i Tunezja. Problemy gospodarcze w Grecji i Hiszpanii tylko nieznacznie osłabiły turystykę przyjazdową z Polski.
Ceny imprez turystycznych praktycznie nie uległy zmianie w porównaniu rok do roku.
Stan sprzedaży równy 50 procent osiągany jest około 25 dni przed terminem wyjazdu tj. 4 dni później niż w 2011 roku.
Sprzedaż imprez lotniczych z polskich lotnisk w 2012 roku przedstawiała się następująco: w ekstraklasie znalazły się tylko Warszawa i Katowice - najpopularniejsze lotniska wśród turystów. Druga liga to Wrocław i Poznań, trzecią ligę stanowią Kraków i Gdańsk. Reszta to kandydaci. Uznanie budzą wzrosty liczby pasażerów czarterowych w portach Bydgoszcz, Łódź, Gdańsk - powyżej 80 procent. Spadło tylko w Szczecinie -6,4 procent.
Kierunki rejsów czarterowych w 2012 roku (liczba):
WAW 72
KTW 45
POZ 34
WRO 25
KRK 18
LCJ 10
BZG 9
RZE 8
SZZ 5.
Datę rezerwacji od daty wyjazdu dzieliły 57 dni w roku 2012. Okres ten uległ skróceniu o 5 dni w stosunku do 2011 roku. Rezerwujemy później, zwlekając nieco z podejmowaniem decyzji o wyjeździe. W ostatnich dniach przed wyjazdem zarezerwowano 54,1 procent imprez. Udział Last Minute w 2012 roku wzrósł o 3,1 procent.
Średnia długość pobytu uległa skróceniu o 4,3 procent. w 2012 roku wyniosła 9,12 dnia, w 2011 roku 9,53 dnia.
Udział dzieci zmniejszył się o 11,9 procent uczestników imprez w 2012 roku, z 12,7 procent uczestników w 2011 roku.
Liczba agentów korzystających z systemu MerlinX wzrosła o 3,6% w ciągu ostatniego roku.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
PZOT podsumowuje 2012 rok
[2013-01-21 21:20 85.221.165.*]
Rozbieżności wniosków i różnice jakie wynikają z powyższych danych oraz oficjalnych statystyk Urzędu Lotnictwa Cywilnego dyskredytują autorów opierających swoje wnioski na danych z systemu rezerwacji MerlinX bez weryfikacji z innymi źródłami oraz stosujących błedną metodologię prowadzącą do nierzetelnych podsumowań roku 2012. Niewiele warte. odpowiedz »
PZOT podsumowuje 2012 rok
[2013-01-22 11:20 198.102.219.*]
Zgadzam się. Poza tym bez sensu jest mówienie o zmianach procentowych bez podawania wartości bezwględnych.... Co mi po procencie, skoro nie wiem od czego jest liczony, Czy wyjechało 100 tys turystów czy 1,5 miliona.....??? odpowiedz »
PZOT podsumowuje 2012 rok
[2013-01-21 23:13 178.43.131.*]
Dokładnie np Katowice spadek o 5%
http://www. katowice-airport. com/pl/lotnisko/porownanie-statystyk odpowiedz »PZOT podsumowuje 2012 rok
[2013-01-22 11:58 91.231.104.*]
Czy PZOT uwzględnił w statystykach na MINUS klientów ze SKY którzy nie wylecieli? Pewnie nie dlatego tak dobrze. Pozdrawiam odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Dział aktualności dnia:
Starsze aktualności:
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Pokojówka niesłusznie oskarżona o prostytucje
Ile samorządy wydają na promocję?
Sylwester z Rainbow Tours już prawie sprzedany
Facebook - twój wróg czy przyjaciel?
Weź paragon na Podkarpaciu: 800 mandatów
Atrakcyjne benefity dla klientów Delta Air Lines i Starwood Hotels
Bezpłatne szkolenia dla biur i hoteli
Tripsta.pl partnerem serwisu Traveladvisor.pl
Sfinks planuje spłatę długu i dalszy rozwój
Który naród jest uważany za najbardziej gościnny?
Co sądzicie o biurze Nowa Itaka