Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Animator Czasu Wolnego - Bułgaria
- KIEROWNIK DZIAŁU REZERWACJI
- PRACOWNIK DZIAŁU CALL CENTER
- Pilot na Węgry
- Project Manager (Katowice)
- Specjalista ds. rezerwacji w jęz. polskim
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
- B.P. ITAKA w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- NEKERA - Specjalista Wsparcia Sprzedaży
Zbliża się termin przedawnienia roszczeń dla klientów Summerelse
Coraz więcej poszkodowanych w wyniku upadków biur podróży klientów wygrywa procesy ze Skarbem Państwa.
Podstawą roszczeń w takim przypadku jest nieprawidłowa implementacja unijnej dyrektywy 90/314 w polskim systemie prawnym. Chodzi o fakt niezapewnienia turystom ochrony wymaganej przez unijne prawo. W kilkunastu dotychczasowych sprawach sądy przyznawały turystom odszkodowania w wysokości różnicy pomiędzy sumą wpłaconą na konto touroperatora, a sumą otrzymaną z zabezpieczenia finansowego biura. Aktualnie we wszystkich sprawach trwają postępowania apelacyjne.
Reprezentujący turystów w tych sprawach dr Piotr Cybula przypomina o zbliżającym się terminie przedawnienia roszczeń dla klientów poszkodowanych przy upadku biura Summerelse. W związku z tym, że są jeszcze Klienci tego biura podróży, którzy nie podjęli jeszcze decyzji odnośnie tego, czy są zainteresowani wystąpieniem w takiej sprawie na drogę sądową, należy zwrócić uwagę na zbliżający się termin przedawnienia. Choć materia ta jest nieco skomplikowana, w dotychczasowej praktyce sądów w tego rodzaju sprawach dotyczących Summerelse ukształtowało się stanowisko, że trzyletni termin przedawnienia należy liczyć od chwili, kiedy poszkodowani klienci zostali poinformowani przez marszałka województwa o tym, że z zabezpieczenia finansowego nie otrzymają żadnego zwrotu. - pisze na swoim blogu dr Cybula.
Jak dodaje, informacje do poszkodowanych klientów najczęściej były wysyłane w marcu 2013 roku. Więcej szczegółów na blogu dr. Piotra Cybuli pod adresem prawoturystyczne.wordpress.com
Dla klientów biura Summerelse to ostatni dzwonek aby spróbować odzyskać utracone pieniądze. Przypomnienie o terminie przedawnienia przez np. sprzedającego wycieczkę agenta może zostać odebrane jako wyraz troski i dbałości o interesy klienta, co z kolei może przełożyć się na zdobycie sympatii i lojalności tegoż klienta.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Informacja dla klientów Summerelse
[2016-01-12 11:17 80.52.137.*]
przede wszystkim "przypomnienie o przedawnieniu" jest "wyrazem troski" Pana Cebuli, który nie chciałby stracić klientów i pieniędzy.Co, rzecz jasna, jest zrozumiałe, tylko po co dorabiać do tego ideologię "troski"? odpowiedz »
Informacja dla klientów Summerelse
[2016-01-12 19:47 213.227.95.*]
a czy to przypadkiem nie Pan/Pani dorabia tę ideologię? odpowiedz »
Informacja dla klientów Summerelse
[2016-01-12 14:27 85.11.96.*]
dr piszę się bez kropki na końcu!!! odpowiedz »
Informacja dla klientów Summerelse
[2016-01-12 19:42 213.227.95.*]
:) uwielbiam takich znawców; raz pisze się z kropką, a raz bez; zależy od jakiego wyrazu jest to skrót (od "doktora" - jest kropka, a od "doktor" kropki nie ma odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
ECTAA wybrała preferowany kierunek podróży na 2025
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
Promocja Polski podczas 75-lecia słynnych ogrodów
Dział prawo i podatki:
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
Starsze aktualności:
Komisja Europejska przedłużyła możliwość pomocy dla małych portów
Oburzenie na ceny biletu na Wawel, ale czy
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Ankieta KE dla
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Turcja i Bułgaria zamiast Tunezji i Egiptu - dokąd turyści jeździli w lipcu?
Rainbow Tours buduje własną sieć hotelową
Co wybierają turyści na krajowych wakacjach?
MSZ ostrzega przed wyjazdami do krajów afrykańskich
Szara strefa w turystyce - dlaczego lepiej kupić wyjazd w biurze?
Costa Coffee otwiera nowe kawiarnie w Warszawie
Poznański Sheraton partnerem IX Ogólnopolskiego Festiwalu Dobrego Smaku
Konferencja dotycząca organizacji rejsów wycieczkowych
Wielka Brytania wprowadza kontrole paszportowe przy wyjeździe
Nowi członkowie Krajowej Rady Gastronomii i Cateringu
Zakup Fly Away Travel sfinalizowany
Praca w nadgodzinach - kto ma zbierać dowody?
Polacy chętnie podróżują autokarami
Wczasy na własną rękę niekoniecznie tańsze niż te z biurem
Qtravel.pl chce nagrodzić aktywnych turystów
Znany piłkarz z licencjatem z turystyki
Wynajmujesz miejsca noclegowe, albo znasz wynajmujących - koniecznie przeczytaj!