Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Pilot wycieczek rowerowych
- REZYDENT TURYSTYCZNY REGO-BIS - SEZON 2024
- Animator Czasu Wolnego - Bułgaria
- KIEROWNIK DZIAŁU REZERWACJI
- PRACOWNIK DZIAŁU CALL CENTER
- Pilot na Węgry
- Project Manager (Katowice)
- Specjalista ds. rezerwacji w jęz. polskim
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
Podróżujący służbowo preferują tradycyjnych przewoźników
Podczas wyjazdów służbowych liczą się czas, wygoda i doskonała organizacja - takie wnioski wynikają z podsumowania przygotowanego przez FRU.PL, serwis rezerwacji biletów lotniczych i hoteli. Chociaż Polacy wiele podróży służbowych odbywają na krótkich dystansach, a sporo spośród nich po samej Polsce, coraz częściej decydują się na przeloty.
Nasze doświadczenia pokazują, że Polacy podczas organizacji podróży biznesowych szukają oszczędności, ale w racjonalny sposób, nigdy kosztem czasu czy wygody wyjazdu - mówi Katarzyna Kaczmarek, menedżer Strefy Biznes we FRU.PL. Potwierdza to wybór linii lotniczych. Najczęściej podróżujemy z LOT-em lub Lufthansą, nawet w przypadku tras, które są obsługiwane przez tanich przewoźników - dodaje.
Chociaż rezerwacja podróży w tanich liniach pozwala na sporą oszczędność, znacznie ważniejsze w przypadku podróży biznesowych okazuje się dogodne dopasowanie godzin przelotów (umożliwiające na przykład wyloty rano i powrót tego samego dnia wieczorem), umiejscowienie lotniska oraz wliczenie w podstawową cenę usług, które w tanich liniach mają status dodatkowych.
Żeby przekonać się, dlaczego preferujemy regularnych przewoźników, wystarczy przyjrzeć się popularności lotnisk w jednym z najczęściej odwiedzanych przez podróżnych biznesowych miejsc. Wśród londyńskich portów wybieramy Heathrow, gdzie latamy dwa razy częściej niż na Luton i aż cztery razy częściej niż na Stansted. Odwrotnie niż w przypadku wyjazdów turystycznych, podczas których te przeszło dwadzieścia kilometrów więcej do centrum miasta nie ma takiego znaczenia - mówi Katarzyna Kaczmarek. Przede wszystkim zawsze sprawdzamy i wykorzystujemy programy lojalnościowe, kilometrówki i cashbacki. W przypadku tych, którzy regularnie odbywają podróże służbowe, bardzo szybko zaczyna to przynosić rezultaty. Sprawdzamy też możliwość rezerwacji na lotów "na zakładkę", łącząc dwie różne podróże, dzięki czemu pasażerowie mogą skorzystać z promocji, które normalnie by im nie przysługiwały - wyjaśnia Kaczmarek.
Okazuje się, podróże lotnicze stają się coraz popularniejsze również w przypadku wyjazdów krajowych. Latamy do Warszawy, Rzeszowa, Wrocławia, Gdańska- jeżeli pozwala to na zmniejszenie czasu podróży i podniesienie jej komfortu, klienci wolą samolot niż na przykład pociąg. Podobnie jest w przypadku wyjazdów do Niemiec.
Gdybym miała przedstawić "top" kierunków biznesowych, nasz zachodni sąsiad z pewnością znalazłby się w samej czołówce, zaraz za Wielką Brytanią. Bardzo popularne są Berlin, Frankfurt, Monachium, Dusseldorf czy Stuttgart. Nie do każdego z tych miast da się dolecieć bardzo tanio, ale w tym przypadku sama cena jest drugorzędna - podsumowuje przedstawicielka FRU.PL.
Jest jednak wyjątek od tej zasady. Na ustępstwa czasowe jesteśmy skłonni wówczas, kiedy w grę wchodzą naprawdę duże pieniądze. W przypadku podróży długodystansowych na trasach, gdzie bilety są naprawdę drogie, coraz większym zainteresowaniem wśród pasażerów podróżujących w celach biznesowych cieszą loty typu smart connection. To loty przesiadkowe, łączące trasy różnych przewoźników. Lecąc na przykład do Chin przez Londyn czy Barcelonę, można obniżyć koszty podróży nawet o przeszło 60%. Ważne jest jednak, by przesiadka była zorganizowana w dogodny sposób - mówi Katarzyna Kaczmarek.
Rozwiązanie sprawdza się przede wszystkim w przypadku dalszych podróży. Korzystają z niego ci pasażerowie, którzy lecą na przykład do Chin, Stanów Zjednoczonych czy Wietnamu. Ale, co ciekawe, ten typ połączeń okazuje się użyteczny również w przypadku lotów po samej Europie. W ubiegłym roku pasażerowie podróżowali w ten sposób na Lazurowe Wybrzeże czy europejskie wyspy. Smart connection to dobry sposób, by zaoszczędzić na podróżach do tych miejsc, gdzie zwykłe loty są bardzo drogie - komentuje Kaczmarek.
Dane zebrane przez FRU.PL pokazują, bardzo ważna podczas podróży służbowych jest wygoda - i to już od momentu planowania wyjazdu. Liczy się to, aby organizacja przebiegła sprawnie, szybko i jednocześnie była elastyczna, już choćby pod względem płatności. Dlatego też pasażerowie wolą regularne linie, gdzie mają możliwość rezerwacji biletu, od tanich - ceny zmieniające się z minuty na minutę i konieczność natychmiastowego wykupu odstręczają wiele osób - podsumowuje manager FRU.PL. Ważna jest również możliwość zmiany czy zwrotu biletu. Podobnie jest z wyborem klas podróży. Decydujemy się na ekonomiczną, ale jeżeli z podniesieniem standardu będzie wiązał się racjonalny koszt, długo się nie wahamy. - Polacy zdecydowanie interesują się wyższymi klasami, chociaż każdy nie decyduje się na takie bilety. Jednak, jeśli przejście z klasy ekonomicznej do premium to koszt około 500-600 złotych, bardzo chętnie z tego korzystamy. Poza tym dużą popularnością cieszą się usługi dodatkowe jak siedzenia z większą ilością miejsca na nogi, priority boarding, czyli priorytet wejścia na pokład, czy możliwość wcześniejszej odprawy - mówi Katarzyna Kaczmarek.
Klienci są pragmatyczni w przypadku hoteli. Przy wyborze kierujemy się położeniem hotelu, odległością od centrum konferencyjnych czy targowych. Najczęściej rezerwowane są te z trzema lub czterema gwiazdkami. Sam charakter hotelu, to czy jest sieciowy, czy ma niepowtarzalny charakter lub gwarantuje dostępność usług dodatkowych, jest drugorzędne.
Poza przelotem i hotelem rezerwujemy także samochód, czasami bilety na pociąg lub prom. Wielu pasażerów jest gotowych pokonać ostatni odcinek podróży innym środkiem transportu, jeżeli pozwoli im to zaoszczędzić znaczącą sumę. Wówczas wybierają na przykład lot do Pizy zamiast Florencji - bo przejazd pociągiem trwa niecałą godzinę, a pozwala to zmniejszyć koszt o kilkaset złotych. Dlatego też podczas organizacji podróży służbowych bardzo ważne okazuje się to, by podróżni mieli dostęp do wszystkich usług w jednym miejscu - wyjaśnia przekonuje Katarzyna Kaczmarek.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
ECTAA wybrała preferowany kierunek podróży na 2025
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
Promocja Polski podczas 75-lecia słynnych ogrodów
eSky reklamuje się, że taniej niż u
Dział hotele, pensjonaty:
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
50 lecie marki ważnej dla światowego
Enoturystyka rozwija się w
Taylor Swift da zarobić
Dział aktualności dnia:
Starsze aktualności:
Komisja Europejska przedłużyła możliwość pomocy dla małych portów
Oburzenie na ceny biletu na Wawel, ale czy
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Ankieta KE dla
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Po zamachu w Nicei, niewielu turystów z Polski zrezygnowało z wakacji na Lazurowym Wybrzeżu
Przewozy Regionalne liczą na zysk w tym roku
Ruszyła kampania edukacyjna: `Kulturalny rodzic - kulturalne dziecko`
Polacy chętniej sięgają po napoje gazowane
Bułgarska turystyka przeżywa problemy
Piloci Lufthansy znów będą strajkować?
Paryskie restauracje pod kontrolą urzędników
Fajne narzędzie dla Właścicieli kwater, pensjonatów itp.
Drezyny jako nowa atrakcja turystyczna w województwie warmińsko- mazurskim
UE zniesie wizy dla obywateli Gruzji?
Ilu pasażerów skorzystało z usług linii Ryanair i easyJet w lipcu?
Czy można odmówić wypłaty odszkodowania po rezygnacji z wyjazdu spowodowanej śmiercią bliskich?
Ambasada USA w Ankarze przestrzega przed `wiarygodnymi zagrożeniami`.
Jak przebiegało szkolenie dla trenerów przewodnictwa?
Rainbow Tours publikuje marcowe wyniki
Linie lotnicze zmieniają zasady po katastrofie w Alpach
Egipt zamyka przedstawicielstwa turystyczne
Emirates i Heathrow nawiązały współpracę