TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Okęcie: na inwestycje potrzebny miliard złotych

Miliard złotych potrzebny będzie na inwestycje na warszawskim Okęciu w ciągu najbliższych 5-10 lat. Pieniądze mają być przeznaczone na modernizację terminali, infrastrukturę lotniskową oraz wyposażenie nawigacyjne.


- W Warszawie zakładamy, że inwestycje w najbliższych 5-10 latach mogą sięgać nawet jednego miliarda złotych. Obejmują one terminale, infrastrukturę lotniskową i pewne wyposażenia nawigacyjne. Zamierzamy również inwestować poza lotniskiem, czyli w okolice terminala, parkingi i drogi - zapowiedział dyrektor Przedsiębiorstwa Państwowego "Porty Lotnicze" Michał Marzec, w czasie seminarium poświęconego przygotowaniom polskich lotnisk na Euro 2012. Według niego unijny budżet do 2013 r. przewiduje 600 mln euro dotacji na inwestycje na wszystkich lotniskach w kraju. W zeszłym roku Okęcie obsłużyło około 9 mln pasażerów. Zdaniem dyr. Marca, w tym roku z usług lotniska zamierza skorzystać ponad 10 mln osób, a w 2012 - 13 mln, w tym znaczna liczba kibiców.

Obecny na seminarium dyrektor Biura Szkolenia i Rozwoju Personelu ATM/CNS Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej (PAŻP) Andrzej Hawryluk, podkreślił, że konieczne będzie znalezienie lotnisk zapasowych. Według założeń UEFA - która audytuje przygotowania do organizacji finałów mistrzostw Europy w piłce nożnej Euro 2012 - około połowa kibiców posiadających bilety na stadiony skorzysta z transportu lotniczego, z czego 95 proc. przyleci lub odleci w czasie 10 godzin przed lub po meczu. Mecze mają rozegrać się w: Chorzowie, Gdańsku, Krakowie, Poznaniu, Warszawie oraz Wrocławiu.

Jak poinformował dyr. Marzec, we wrześniu powinny zostać podjęte decyzje w sprawie dalszej budowy i modernizacji warszawskich Terminali. - Wszystko zależy od momentu, kiedy będziemy gotowi do pierwszego przetargu na przygotowanie tych inwestycji - stwierdził Marzec.
Budowa Terminalu 2 miała w sumie ponad dwa lata opóźnienia. W październiku zeszłego roku Przedsiębiorstwo Państwowe "Porty Lotnicze" zerwało umowę z hiszpańskim konsorcjum Ferrovial, Budimex, Lamela. Halę odlotów skończyli budować polscy podwykonawcy. W marcu bieżącego roku została ona oddana do użytku.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Okęcie lotnisko inwestycje modernizacja port lotniczy Warszawa w Warszawie infrastruktura UEFA Euro 2012 Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze Michał Marzec Biuro Szkolenia i Rozwoju Personelu ATM/CNS Polska Agencja Żeglugi Powietrznej PAŻP Chorzów Gdańsk Kraków Poznań Warszawa Wrocław Terminal 2 Ferrovial Budimex Lamela




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję