TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Lecisz z Ławicy z Centralwings? Licz się z opóźnieniem, a nawet odwołaniem lotu

Dzięki coraz większej siatce połączeń z poznańskiego lotniska Ławica, można już latać prawie po całej Europie. Tej jesieni do Poznania wszedł też zupełnie nowy przewoźnik - Centralwings, który oferuje loty do Edynburga, Paryża i Rzymu.


Poznaniacy jednak już mają do niego zastrzeżenia - pisze Gazeta Wyborcza. Pierwszy samolot odlatujący do Edynburga miał kilkugodzinne spóźnienie. Kłopoty mieli także pasażerowie, którzy jeszcze latem planowali listopadowe wyjazdy do Rzymu. Bilety linii Centralwings zarezerwowane z dużym wyprzedzeniem miały być tańsze. Okazało sie jednak, że Centralwings przesunął rezerwacje - np. wylot o jeden dzień później, a powrót dwa dni później. Na infolinii pasażerowie dowiedzieli się, że rzekomo zmienił się rozkład lotów na zimowy i zmieniły się także terminy lotów. Pasażerowie mają pretensję, że podczas rezerwacji nie uwzględniono już nowego rozkładu.

Kamil Wnuk, rzecznik Centralwings tłumaczy: - Niestety, musieliśmy to zrobić ze względów operacyjnych. - Cały czas intensywnie rozwijamy naszą siatkę połączeń, dopasowujemy je też do obowiązujących w Poznaniu godzin tzw. slot-u. To wszystko skutkuje czasem zmianami w rozkładzie lotów, za które bardzo przepraszamy pasażerów - dodaje.

W okresie od 1 lipca do 26 sierpnia odwołano 9% lotów z Ławicy. Jeszcze więcej było spóźnionych, loty planowe powoli stają się czymś wyjątkowym. Zdarza się także, że pasażerowie nie są informowani o odwołaniach czy opóźnieniach. Zdarzyło się nawet, że w zamian za odwołany lot do Warszawy przewoźnik zaproponował transport na dworzec kolejowy, na którym pasażerowie mieli za swoje pieniądze kupić bilety kolejowe do stolicy - mówi Tomasz Kayser, wiceprezydent Poznania. - Opóźnienia i odwołania lotów stawiają konsumenta w niekorzystnej sytuacji. A takie sytuacje zdarzają się ostatnio masowo - twierdzi Marek Janczyk, poznański rzecznik praw konsumenta. Pasażerowie, którym odwołano lub przełożono lot, mają prawo nie tylko do zwrotu kosztu biletu, ale także do odszkodowania - do 600 euro. Mówi o tym rozporządzenie Unii Europejskiej, które weszło w życie już w 2005 r. - Kwestia rzetelności przewoźnika to nie jego łaska, ale obowiązek - dodaje.

Aby ubiegać się o odszkodowanie, pasażer musi najpierw postarać się na lotnisku o wydanie przez przewoźnika zaświadczenia, że lot został odwołany albo opóźniony. Dopiero z takim zaświadczeniem może wystąpić do przewoźnika z roszczeniem, a w przypadku odmowy - zwrócić się do rzecznika praw konsumenta.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Poznań Ławica lotnisko port lotniczy z Ławicy Centralwings przewoźnik Edynburg Paryż Rzym do Edynburga pasażerowie do Rzymu rozkład lotów Kamil Wnuk do Warszawy Tomasz Kayser Marek Janczyk rzecznik praw konsumenta pasażer odszkodowanie bankrut central wings lawica opoznienia w poznan loty opóźnienia




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję