Ogłoszenia
Ogłoszenia
- KIEROWNIK DZIAŁU REZERWACJI
- Project Manager (Katowice)
- Specjalista ds. rezerwacji w jęz. polskim
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
- B.P. ITAKA w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- NEKERA - Specjalista Wsparcia Sprzedaży
- Młodszy Specjalista ds. obsługi klienta
- Doradca klienta Biuro Podróży Itaka Kraków M1
- RAINBOW Doradca Klienta
GW: Włosi oszukali około 1,5 tysiąca polskich turystów
Jak podała Gazeta Wyborcza firma TIP z Rzeszowa działająca m.in. na terenie Wrocławia i Dolnego Śląska oszukała około 1,5 tys. osób.
Jak podała Gazeta w listopadzie firma założona przez dwóch Włochów zorganizowała ogólnopolską akcję promocyjną. Zamieszczali oni w prasie, również w "Gazecie Wyborczej - Wrocław", zdrapki. Pod zdrapką było hasło: wygrałeś! i specjalny kod oznaczający wygraną nagrodę. Aby dowiedzieć się szczegółów należało wysłać faks pod wysokopłatny numer (12 zł) zaczynający się od 0 400 707. Ja się okazało wszyscy uczestnicy byli informowali o wygraniu wycieczki. Firma TIP gwarantowała pokrycie kosztów pobytu dla jednej osoby a za kolejne osoby trzeba byłoby zapłacić. Oszuści uśpili czujność wielu klientów, gdyż prowadzili interes w eleganckiej siedzibie i zatrudnili profesjonalną obsługę. Pierwsi klienci, którzy wyjechali na wypoczynek, po powrocie bardzo chwalili wyjazd.
14 czerwca policja wszczęła dochodzenie. Ustalono, iż do tej pory oszukanych może być około 1,5 tys. osób na ponad 800 tys. złotych. Bartosz Wilk z zespołu prasowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Rzeszowie radzi, aby poszkodowani zgłaszali się do Komendy Miejskiej w Rzeszowie, najbliższego komisariatu lub dzwonili na 997.
Na łamach Gazety piszą, że oszustwa turystyczne są w Polsce coraz częstsze, a p. Magdalena Kołodziej z Biura Miejskiego Rzecznika Konsumentów mówi, że wszystkie wątpliwości co do biura od razu wyjaśniać, a czasami wystarczy popytać znajomych albo poczytać opinie o biurze na forach internetowych. Problem w tym, że chyba zwykłe biura podróży nie sprzedają niczego za pomocą zdrapek lub nie żądają wysyłania faksów na wysokopłatne numery. Porównywanie akcji "polowania na jelenie" za pomocą fikcyjnych nagród, ze zwykłą działalnością biur podróży jest poważnym nadużyciem. Przecież nie od dziś wiadomo, że nikt nic nie daje za darmo!
A już pisanie o firmie TIP jako o "biurze" to przesada (tytuł tekstu w GW: "Wycieczki zniknęły z właścicielami biura"), gdyż jednoznacznie sugeruje, że za pewne postępują tak i inne "biura". Być może dziennikarzowi chodziło o "biura oszustw", albo "biura naciągania"? Ale niestety tego nie dodał...
Ciekawe, czy chociaż Gazeta Wyborcza - Wrocław ma kaca moralnego, gdyż to m. in. oni dostarczali te zdrapki ludziom.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
biznes i sensacja dla GW to podstawa
[2007-08-07 12:38 193.238.18.*]
biznes jest biznes i Gazeta pewnie nie ma kaca i chetnie zamieści kolejne płatne ogłszenia a potem po dziennikarskim śledztwie będzie przestrzegać przed nieuczciuwymi biurami, odpowiedz »
Firma TIP z Rzeszowa
[2007-08-07 12:54 195.94.208.*]
Zastanawiam się zawsze przy takich okazjach, czy to powinno być ścigane. Jeżeli ktoś jest na tyle naiwny, że pakuje się w ryzykowne sytuacje, to może sam powinien ponosić tego konsekwencje, a nie angażować do tego utrzymywanego z podatków aparatu ścigania.
Przy okazji oszustw, to uważam, że media są permamentnymi oszustami. Czy można inaczej nazwać podawanie codziennie nierzetelnych, niepełnych, niesprawdzonych informacji biorąc za to pieniądze ? Czy można nazwać inaczej niż hipokryzją postępowanie mediów w myśl zasady: póki płacą za reklamę i prokurator się nimi nie interesuje, to zamieścimy ich każdą "ściemę", a jak się zainteresuje, to będzie o czym pisać. I tak zysk i tak. odpowiedz »GW: Włosi oszukali około 1,5 tysiąca polskich turystów
[2007-08-07 23:33 83.10.33.*]
" Na glupote nie ma rady" Bardzo dobrze. odpowiedz »
WYsokopłatne numery telefonów w Exim Tours
[2007-08-08 10:42 217.97.233.*]
Bez komentarza. Dodzwonic sie problem - za zwyczaj wszysckonsultanci sa zajeci... a my za to placimy... Żenada. odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
eSky reklamuje się, że taniej niż u
Dział badania rynku i analizy:
Turystyka z gorszą obsługą
Nocowanie.pl: Zimowy wypoczynek w Polsce przyciąga węgierskich
Starsze aktualności:
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Ankieta KE dla
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Jak oceniać hotele i pensjonaty?
Tanie linie lotnicze ciągle drożeją
Problemy branży hotelarskiej, a Euro 2012
Wiza do USA tylko po sprawdzeniu odcisków palców
Beskidy: koleje linowe już wożą turystów
Sosnowiec: w 2012 roku będzie więcej luksusowych hoteli
Wulkany atrakcyjne turystycznie
Travelplanet.pl w lutym 2009 zanotował spadek obrotów o 22%
Koleje Wielkopolskie zamierzają jeździć częściej, szybciej i bardziej punktualnie
Tańsze rozmowy i smsy w roamingu już w te wakacje
Sprawa upadłości Kopernik Travel już w prokuraturze
easyJet będzie obsługiwał z Krakowa aż 10 tras
Interferie zmieniają prognozy przyszłych zysków
Podkarpacie chce uruchomienia lotów z Rzeszowa do Brukseli
Frankfurt: strajk personelu kabinowego Lufthansy
Wypadek samolotu pasażerskiego w Niemczech. Liczba ofiar nieznana
Z Warszawy do Beskidzkiej Piątki można dojechać codziennie
Ceny hoteli najbardziej wzrosły w Krakowie