Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Animator Czasu Wolnego - Bułgaria
- KIEROWNIK DZIAŁU REZERWACJI
- PRACOWNIK DZIAŁU CALL CENTER
- Pilot na Węgry
- Project Manager (Katowice)
- Specjalista ds. rezerwacji w jęz. polskim
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
- B.P. ITAKA w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- NEKERA - Specjalista Wsparcia Sprzedaży
easyJet nie będzie latał do Londynu z Warszawy
easyJet - niskokosztowa linia lotnicza, postanowiła z dniem 5 lipca 2009 roku wycofać się z Portu Lotniczego im Fryderyka Chopina w Warszawie. Owa decyzja miała bezpośredni związek ze sporem z władzami lotniska w Warszawie, który dotyczył dwukrotnego wzrostu opłat lotniskowych. Linia utrzyma do tego czasu dwa połączenia Warszawa - Londyn Luton w ciągu dnia.
Konflikt między władzami lotniska a liniami lotniczymi easyJet pojawił się wskutek jednostronnej, podjętej bez żadnej konsultacji z zainteresowanymi stronami, decyzji portu o dwukrotnym zwiększeniu opłaty lotniskowej, z 30 do 60 zł z dniem 28 marca 2009 roku. Jednocześnie wzrosły także opłaty nawigacyjne oraz handlingowe, a to w z kolei spowodowało zwiększenie całkowitego kosztu w przeliczeniu na jednego pasażera o 34 zł.
Jak skomentował decyzję przewoźnika o wycofaniu połączeń z Warszawy Oliver Aust, Dyrektor Komunikacji Korporacyjnej easyJet, Europa, pogrążona w recesji oraz lotniska na przykład w Krakowie oraz Katowicach, podejmują usilne próby, aby zmniejszyć koszty i utrzymać ruch pasażerski na umiarkowanym poziomie. Tego typu działania są konieczne do zabezpieczenia siatki połączeń z danego portu lotniczego, a co za tym idzie miejsc pracy. Stołeczne lotnisko działa w dokładnie odwrotny sposób, co obrazuje dwukrotne zwiększenie opłat lotniskowych. Takie decyzje doprowadzą to znaczącego spadku liczby pasażerów w tym roku.
Dodał, że jeśli podnosi się ceny w okresie recesji, należy przygotować się na to, że klienci odejdą. W styczniu 2009 roku warszawski port lotniczy zanotował globalny spadek liczby pasażerów o ok. 18% (w porównaniu do roku poprzedniego). Należy się w związku z tym spodziewać, że wzrost opłat pociągnie za sobą kolejne negatywne konsekwencje, w tym także następne decyzje o zawieszeniu połączeń.
Oliver Aust podał, że ankieta, która została przeprowadzona na zlecenie warszawskiego lotniska wykazała, iż ponad połowa pasażerów nie ma funduszy, aby ponieść dodatkową opłatę w wysokości ok. 30 zł. EasyJet zaproponowało proste rozwiązanie: obniżenie opłat lotniskowych na zasadzie podobnych ustaleń, do jakich doszło w przypadku pozostałych lotnisk w Polsce, w celu utrzymania tras oraz miejsc pracy. Owa propozycja nie spodobała się jednak władzom Portu Lotniczego im. Fryderyka Chopina. Jak się okazało, w tym wypadku ważniejsza była ochrona narodowego przewoźnika dzięki wyeliminowaniu konkurencji, niż chęć utrzymania zatrudnienia na istniejącym do tej pory poziomie, a także dotychczasowych połączeń z Warszawy. Konsekwencje tej decyzji poniosą jak zwykle polscy pasażerowie, którzy będą mieli bardzo ograniczony wybór połączeń, a ponadto zostaną zmuszeni do poniesienia dodatkowych kosztów.
easyJet to jedna z niewielu linii lotniczych w całej Europie, która w dalszym ciągu dynamicznie się rozwija oraz przynosi zyski, jednak nawet ten zysk, przeliczając go na pasażera wyniósł w roku ubiegłym 14 zł. Jeśli zarabia się 14 zł, nie można zamortyzować wzrostu opłat o 34 zł, to zmieniłoby rentowny biznes w zupełnie nieopłacalny.
Pasażerowie, którzy zdążyli już wykupić bilety na podróż w terminie po 5 lipca 2009 otrzymali informacje od linii na temat alternatywnej oferty połączeń bądź zwrocie pieniędzy.
easyJet zainaugurował loty z Warszawy w roku 2004. W roku ubiegłym easyJet przewiózł do stolicy 200 tys. pasażerów. Firma utrzymuje także regularne połączenia z Krakowa do: Londynu (Luton oraz Gatwick), Belfastu, Bristolu, Dortmundu, Edynburga, Liverpoolu, a także Paryża. easyJet zatrudnia około 160 osób w Call Center w Poznaniu.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
Promocja Polski podczas 75-lecia słynnych ogrodów
eSky reklamuje się, że taniej niż u
Enter Air chwali się wynikami za 2023
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Ceny wrześniowych wyjazdów rosną trochę
Niemiecki Dzień Turystyki bez
Najlepsze praktyki dotyczące spotkań medycznych. Raport ICCA i AC
Dział aktualności dnia:
Dział centra informacji i promocji:
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Dziwny konkurs na dyrektorów
Polacy na pierwszym miejscu wśród
Wsparcie także turystyki w północno-wschodniej
Starsze aktualności:
Oburzenie na ceny biletu na Wawel, ale czy
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Ankieta KE dla
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Zakup autokarów dotowany przez UE
Jakie wakacje preferują Łodzianie?
Fiskus sprawdzi wakacyjne kurorty
Odbyła się kolejna Krajowa Konferencja Bezpieczeństwa Lotów
Szczecińska prokuratura prowadzi śledztwo ws. wypadku pod Berlinem
PBP Sindbad bogatszy o 7 nowych autokarów!
Związkom zawodowym LOT bezprawnie zabrano komputery z danymi
Nawet 5 lat więzienia za nielegalne pamiątki
Rio de Janeiro: wyciek ropy na plażach, turyści uciekają
Travelplanet.pl skorygował raport za czwarty kwartał 2008 roku
Czy Lufthansa zabiera pasażerów LOT-u?