TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






LOT: zimą mniej połączeń

Za nami początek sezonu letniego, mimo to znamy już plany LOT-u na zimę. Siatka połączeń flagowego przewoźnika przeszła drobny lifting. Ze wstępnych ustaleń wynika, że znacznym uszczupleniom ulegnie m.in. oferta atlantycka Spółki.


LOT ogranicza najważniejsze z punktu widzenia strategicznego rejsy do USA i Kanady. Łącznie tygodniowo ma być realizowanych 15 połączeń transatlantyckich i trzy azjatyckie. Zdaniem ekspertów decyzja o zmniejszeniu liczby lotów do tak newralgicznych punktów jak Ameryka Północna i Azja znacząco osłabi konkurencyjność LOT-u. Przypominamy, że w okresie świetności przewoźnik oferował tygodniowo od 18 nawet do 21 rejsów za Atlantyk tygodniowo.

Nadchodzący sezon nie wróży zatem nic dobrego. Zapowiedź redukcji kluczowych rejsów ułatwi ekspansję konkurencji. Będące w zasięgu niemieckie lotniska są dla Polaków coraz atrakcyjniejszym tranzytowym hubem przesiadkowym. Lufthansa, wspólnie z UA/CO zapewnia nawet po kilka połączeń dziennie za Ocean i do Azji. Kolejnym wabikiem na klientów jest atrakcyjniejsza oferta cenowa niemieckiego przewoźnika.

Przyczyn takiej polityki Spółki jest wiele. Pierwsza z nich zakłada trudności w przebiciu się przez rosnącą konkurencję na rynku, trzech wielkich Joint Ventures. Opóźnienia dostaw sprzętu również nie są tutaj bez znaczenia. Początkowo braki były nadrabiane wypożyczaniem samolotów B767. Jednak dalsze przedłużanie krótko miesięcznych umów wynajmu nie było możliwe. Błędne decyzje handlowe pogorszyły sytuację w Spółce.

Wyjściem z sytuacji może okazać zmiana sytuacji właścicielskiej. Trafiony tutaj jest przykład Iberii, Alitali, Swissa czy Austraina, które dzięki takiej zmianie zdecydowanie poprawiły swoją konkurencyjność. Według ekspertów "ucieczka" na rynki azjatyckie nie jest dobrym rozwiązaniem. Biorąc pod uwagę mniejszy ruch lotniczy na tych trasach i obecną konkurencję w postaci gigantów zarówno azjatyckich jak i europejskich LOT wiele ryzykuje.

Równocześnie świat obiegła informacja o rezygnacji z połączeń: Warszawa-Rzym oraz Warszawa-Newark. Tutaj zadecydowały względy ekonomiczne i konkurencja realizującego dwa rejsy dziennie włoskiego przewoźnika Alitalia, a także innych europejskich takich linii lotniczych.

W sezonie zimowym 2012/13 Wizz Air, Ryanair i OLT Express uruchomią rejsy na trasie Warszawa-Rzym (FCO lub CIA). Oferta przewiduje bezpośrednie połączenia z każdego lotniska regionalnego, z wyłączeniem porty Szczecin - Goleniów. Wygląda na to, że na włoskim rynku nie ma już miejsca dla LOT-u.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
LOT przewoźnik linie lotnicze tanie linie Ryanair Swiss Wizz Air USA Kanada Azja Ocean Lufthansa hub przesiadkowy transatlantyk FCO CIA Rzym bilet lotniczy Joint Ventures




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję