LOT: zimą mniej połączeń
Za nami początek sezonu letniego, mimo to znamy już plany LOT-u na zimę. Siatka połączeń flagowego przewoźnika przeszła drobny lifting. Ze wstępnych ustaleń wynika, że znacznym uszczupleniom ulegnie m.in. oferta atlantycka Spółki.
LOT ogranicza najważniejsze z punktu widzenia strategicznego rejsy do USA i Kanady. Łącznie tygodniowo ma być realizowanych 15 połączeń transatlantyckich i trzy azjatyckie. Zdaniem ekspertów decyzja o zmniejszeniu liczby lotów do tak newralgicznych punktów jak Ameryka Północna i Azja znacząco osłabi konkurencyjność LOT-u. Przypominamy, że w okresie świetności przewoźnik oferował tygodniowo od 18 nawet do 21 rejsów za Atlantyk tygodniowo.
Nadchodzący sezon nie wróży zatem nic dobrego. Zapowiedź redukcji kluczowych rejsów ułatwi ekspansję konkurencji. Będące w zasięgu niemieckie lotniska są dla Polaków coraz atrakcyjniejszym tranzytowym hubem przesiadkowym. Lufthansa, wspólnie z UA/CO zapewnia nawet po kilka połączeń dziennie za Ocean i do Azji. Kolejnym wabikiem na klientów jest atrakcyjniejsza oferta cenowa niemieckiego przewoźnika.
Przyczyn takiej polityki Spółki jest wiele. Pierwsza z nich zakłada trudności w przebiciu się przez rosnącą konkurencję na rynku, trzech wielkich Joint Ventures. Opóźnienia dostaw sprzętu również nie są tutaj bez znaczenia. Początkowo braki były nadrabiane wypożyczaniem samolotów B767. Jednak dalsze przedłużanie krótko miesięcznych umów wynajmu nie było możliwe. Błędne decyzje handlowe pogorszyły sytuację w Spółce.
Wyjściem z sytuacji może okazać zmiana sytuacji właścicielskiej. Trafiony tutaj jest przykład Iberii, Alitali, Swissa czy Austraina, które dzięki takiej zmianie zdecydowanie poprawiły swoją konkurencyjność. Według ekspertów "ucieczka" na rynki azjatyckie nie jest dobrym rozwiązaniem. Biorąc pod uwagę mniejszy ruch lotniczy na tych trasach i obecną konkurencję w postaci gigantów zarówno azjatyckich jak i europejskich LOT wiele ryzykuje.
Równocześnie świat obiegła informacja o rezygnacji z połączeń: Warszawa-Rzym oraz Warszawa-Newark. Tutaj zadecydowały względy ekonomiczne i konkurencja realizującego dwa rejsy dziennie włoskiego przewoźnika Alitalia, a także innych europejskich takich linii lotniczych.
W sezonie zimowym 2012/13 Wizz Air, Ryanair i OLT Express uruchomią rejsy na trasie Warszawa-Rzym (FCO lub CIA). Oferta przewiduje bezpośrednie połączenia z każdego lotniska regionalnego, z wyłączeniem porty Szczecin - Goleniów. Wygląda na to, że na włoskim rynku nie ma już miejsca dla LOT-u.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
ITAKA kończy współpracę z największym
ECTAA wybrała preferowany kierunek podróży na 2025
eSky reklamuje się, że taniej niż u
Promocja Polski podczas 75-lecia słynnych ogrodów
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Ceny wrześniowych wyjazdów rosną trochę
Niemiecki Dzień Turystyki bez
Najlepsze praktyki dotyczące spotkań medycznych. Raport ICCA i AC
Dział centra informacji i promocji:
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Dziwny konkurs na dyrektorów
Polacy na pierwszym miejscu wśród
Starsze aktualności:
Katastrofa na Odrze może się
Emirates uruchamiają powietrzne
Włochy nieoczywiste - zachęta do
NIK skontrolowała lotnisko w
Jest decyzja środowiskowa dla
Komisja Europejska przedłużyła możliwość pomocy dla małych portów
Oburzenie na ceny biletu na Wawel, ale czy
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Ankieta KE dla
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
Kulinarna rewolucja na Pomorzu
Konferencja Kultura i Turystyka
Czy agenci są zadowoleni z sezonu?
Powoli rozkręca się sprzedaż wyjazdów narciarskich
Turystyka ucierpi na rozpadzie strefy euro
Czarna lista portali turystycznych z bazą noclegową