Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Pilot wycieczek rowerowych
- REZYDENT TURYSTYCZNY REGO-BIS - SEZON 2024
- Animator Czasu Wolnego - Bułgaria
- KIEROWNIK DZIAŁU REZERWACJI
- PRACOWNIK DZIAŁU CALL CENTER
- Pilot na Węgry
- Project Manager (Katowice)
- Specjalista ds. rezerwacji w jęz. polskim
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
Agencie, uważaj na promocje
Ogłaszane przez touroperatorów promocje mają za zadanie zachęcić jak największą ilość klientów do wyjazdu. Czasem jednak potrafią utrudnić życie agentom.
Tak się stało w przypadku oferowanej przez Ecco Holiday promocji "Mega Happy Hour". Promocja polegała na tym, że przez wybrane 3 godziny w ciągu dnia wyjazdy z oznaczonej specjalnym kodem oferty były sprzedawane po obniżonych cenach (i z niższą prowizją). Otrzymaliśmy maila od jednego z agentów, który był mocno niezadowolony z powodu warunków prowizyjnych przy rezerwacji promocyjnego wyjazdu. "Agent sprzedający w/w ofertę otrzymywał wynagrodzenie 50 zł brutto za osobę z rezerwacji. Niezależnie od kwoty rezerwacji oraz poleconych dodatkowych opcji np. ubezpieczeń, itp. Na rękę po opłaceniu podatku VAT i dochodowego to jakieś 35zł. Osobiście dokonałem takiej rezerwacji w systemie Merlin X na kwotę prawie 15 tys złotych. Nie zwróciłem uwagi na kod oferty. Moje zdziwienie nastąpiło kiedy sprawdziłem wynagrodzenie. Kwota z całej rezerwacji na rękę po opłaceniu podatków to niecałe 300zł. To stanowi około 2 procent od wartości sprzedaży. W pierwszej chwili sądziłem, że to żart. Jednak po rozmowie z konsultantką żart zmienił się w żenujący fakt. Co bardzo ciekawe. Cena w standardowej opcji była większa na całej rezerwacji o 200zł na pokoju. Przedsiębiorcy, którzy pracują w branży turystycznej jako agencji zdają sobie sprawę jakie koszty utrzymania są na rynku. Z pewnością 35zł nie wystarczy by zrobić podstawowe opłaty biura. Po złożonym zażaleniu na gniota prowizyjnego, otrzymałem odpowiedź, że zostałem poinformowany, że w przypadku takich promocji należy mi się takie wynagrodzenie. W uzasadnieniu - Ecco jest bardzo przykro, że nie znam kodu MHH i takie wynagrodzenie mi się należy. Faktycznie 10.07.2014 Ecco wysłało komunikat o pseudo promocji uderzającej w agentów." - pisze agent.
Koordynator Projektów Public Relations w Ecco Holiday, Aleksandra Olechnowicz odpiera zarzuty. "Informacja na temat wysokości prowizji agencyjnej od ofert typu Mega Happy Hour podana jest w umowie agencyjnej w punkcie 9 Tabeli Wynagrodzenia Prowizyjnej Agenta Ecco Holiday Sp. z o.o. Oprócz tego, o zasadach sprzedaży oferty typu Mega, informowaliśmy agentów w komunikacie, w którym przypominaliśmy zasady rezerwacji oraz warunki wynagrodzenia prowizyjnego. Zawsze staramy się jasno komunikować agentom warunki współpracy z Ecco Holiday. Jeśli pojawiają się wątpliwości, do dyspozycji agentów jest Infolinia agencyjna. Taki przypadek, kiedy agent nie zapoznał się z warunkami promocji Mega Happy Hour, odnotowaliśmy jeden" - komentuje.
"W sezonie turystycznym pracownicy biur podróży codziennie dokonują bardzo dużą sprzedaż na rzecz touroperatorów. Zapamiętanie, że skrót MHH w Ecco oznacza sprzedaż z pomniejszoną prowizją, w natłoku informacji i codziennej ciężkiej pracy może zostać przeoczone lub nie zapamiętane" - dodaje agent.
Sama promocja Mega Happy Hour została zawieszona. Jak informuje Aleksandra Olechnowicz,"promocja miała wspomóc sprzedaż ofert Last Minute. W związku z wysokim obłożeniem kolejnych terminów, nie miałoby sensu dalsze promowanie ofert typu Mega. Nie planujemy w tym roku powtarzać tej akcji. W przyszłym - zależnie od bieżącej sytuacji" - dodała.
Współpraca na linii touroperator-agent nigdy nie byłą łatwa, często dochodzi w niej do konfliktu interesów. Trudno dziwić się rozgoryczeniu agenta, który przy rezerwacji za 15 tys. złotych otrzymuje prowizję dużo niższą niż zakładał. Natomiast z drugiej strony ten przypadek pokazuje jak istotne w pracy agenta jest zwracanie uwagi na wszelkie, czasem naprawdę drobne detale. Powiedzenie, że diabeł tkwi w szczegółach pozostaje jak najbardziej aktualne
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Diabeł tkwi w szczegółach
[2014-08-08 13:45 37.31.157.*]
Brak znajomości prawa nie zwalnia z jego przestrzegania. Czy kierowcy jadącemu 100 zamiast 60 km/h wystarczy wytłumaczenie, że nie widział znaku ograniczenia prędkości? Niewiedza kosztuje. odpowiedz »
Diabeł tkwi w szczegółach
[2014-08-08 16:18 185.41.80.*]
Jeśli pracujesz i wykonujesz swoją pracę bardzo dobrze oczekujesz uczciwego wynagrodzenia. odpowiedz »
Diabeł tkwi w szczegółach
[2014-08-08 16:21 185.41.80.*]
Jeśli pracujesz i wykonujesz swoją pracę bardzo dobrze oczekujesz uczciwego wynagrodzenia. Czuć przekręt. odpowiedz »
Diabeł tkwi w szczegółach
[2014-08-08 16:52 62.21.74.*]
Mogę podać promocje TUI, w których agent musi dopłacić do oferty ,którą sprzedał.Promocja jest tak skonstruowana,że rabat pokrywa w załości agent i np. przy rabacie 100zł/os. wartości rezerwacji 5tyszł. pozostaje agentowi 150zł.Jeżeli ma zapłacić Vat i podatek od prowizji 450zł., to okazuje się,że dopłacił do tej sprzedaży. Proszę nie wieszać psów na innych TO, jeżeli nie znacie TUI Poland.
pozdrawiam odpowiedz »Diabeł tkwi w szczegółach
[2014-08-11 10:23 46.112.253.*]
Niestety niema to nic wspólnego oszukują agentów jak zarówno TUI tak i ECCO Holiday robiąc promocje na koszt agentów.
To dotyczy ECCO HOLIDAY i TUI.
AGENCI UWAŻAJCIE NA TYCH CWANIAKÓW odpowiedz »Diabeł tkwi w szczegółach
[2014-08-12 15:40 185.41.80.*]
zgadzam się w 100 procentach odpowiedz »
Diabeł tkwi w szczegółach
[2014-08-11 09:03 81.18.218.*]
ecco syfiday odpowiedz »
Diabeł tkwi w szczegółach
[2014-08-11 09:06 81.18.218.*]
Tak wygląda całe Ecco Holiday i System SKOK. Najważniejsze to naciągnąć ludzi, a potem przetransferować kasę do Luksemburga, aby panom Biereckim, Buczkowskiemu, Sosnowskiemu żyło się lepiej... odpowiedz »
Diabeł tkwi w szczegółach
[2014-08-12 12:43 87.204.92.*]
A Ty tylko jedno... Ani merytorycznie, ani na temat, byle tylko dopie.... bzdurnym tekstem. Jesteś zwolnionym pracownikiem ? byłym agentem? czy agentem służb ? podpisz się bohaterze i "znawco" tematu. Każdego ! odpowiedz »
Diabeł tkwi w szczegółach
[2014-08-18 23:52 89.78.223.*]
a Ty cwaniaku też się podpisz, jak jesteś taki odważny! odpowiedz »
Diabeł tkwi w szczegółach
[2014-08-11 10:44 79.187.132.*]
Również ciężko pracuję od 22 lat , ale to co się dzieje z prowizją jest straszne. Wymyślone limity często nie są rozpatrywane z możliwościami agenta z małego miasta. Tym samym w dobie kryzysu, to małe miasta mają widoczny spadek sprzedaży, duże miasta sobie radzą doskonale , mają dużo klientów dobrze zarabiających. My niestety nie. Wypracowane przez lata prowizje, z roku na rok spadają .Najgorsze, nie ma dyskusji! A utrzymanie biura rośnie. odpowiedz »
Diabeł tkwi w szczegółach
[2014-08-18 23:51 89.78.223.*]
no niestety nie jest tak kolorowo jak CI się wydaje. Duże miasta - duża bieda. odpowiedz »
Diabeł tkwi w szczegółach
[2014-08-12 13:03 193.105.110.*]
a kto sprzedaje ECCO tylko głupcy ha ha odpowiedz »
Diabeł tkwi w szczegółach
[2014-08-13 12:41 80.52.226.*]
w hotelarstwie jest tak samo-dużo -pracy i mało pieniędzy. A GOPSY I MOPSY wspierają bezrobotnych, prokuratura umarza kradzieze i włamania, wójt zas podnosi podatki od nieruchomosci.
Cóż - najlepsze interesy w POlsce! Amber Gold, dopalacze, PO-znanskie kluby z tancami na rurze i nietylko.
dobrze, że otworzył sie rynek pracy do szwajcarii - tam znajdziemy ukojenie odpowiedz »Diabeł tkwi w szczegółach
[2014-08-13 14:20 213.76.139.*]
Tak to jest jak się sprzedaje słabych organizatorów... odpowiedz »
Diabeł tkwi w szczegółach
[2014-09-25 16:46 178.235.198.*]
słaby to byl koperniktravel odpowiedz »
Agencie, uważaj na promocje
[2014-09-26 10:57 178.235.198.*]
happy hour w turystyce? odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
ECTAA wybrała preferowany kierunek podróży na 2025
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
Promocja Polski podczas 75-lecia słynnych ogrodów
Dział prawo i podatki:
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
Starsze aktualności:
Komisja Europejska przedłużyła możliwość pomocy dla małych portów
Oburzenie na ceny biletu na Wawel, ale czy
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Ankieta KE dla
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Kampania promocyjna McDonald`s strzałem w dziesiątkę
Upalne lato, czyli mniejsza sprzedaż?
Geovita rozpoczęła kampanię promocyjną
Funclub z Henryką Krzywonos - Strycharską
Oferta Ecco Travel budzi skrajne emocje
Jedzenie na wynos coraz popularniejsze
Linie lotnicze na czarnej liście KE
Afera OLT Express - kontrole wciąż trwają
Katowickie lotnisko wyłącza ILS