Subskrypcja
Subskrypcja



Szukaj
Szukaj





Agencie, uważaj na promocje

Ogłaszane przez touroperatorów promocje mają za zadanie zachęcić jak największą ilość klientów do wyjazdu. Czasem jednak potrafią utrudnić życie agentom.


Tak się stało w przypadku oferowanej przez Ecco Holiday promocji "Mega Happy Hour". Promocja polegała na tym, że przez wybrane 3 godziny w ciągu dnia wyjazdy z oznaczonej specjalnym kodem oferty były sprzedawane po obniżonych cenach (i z niższą prowizją). Otrzymaliśmy maila od jednego z agentów, który był mocno niezadowolony z powodu warunków prowizyjnych przy rezerwacji promocyjnego wyjazdu. "Agent sprzedający w/w ofertę otrzymywał wynagrodzenie 50 zł brutto za osobę z rezerwacji. Niezależnie od kwoty rezerwacji oraz poleconych dodatkowych opcji np. ubezpieczeń, itp. Na rękę po opłaceniu podatku VAT i dochodowego to jakieś 35zł. Osobiście dokonałem takiej rezerwacji w systemie Merlin X na kwotę prawie 15 tys złotych. Nie zwróciłem uwagi na kod oferty. Moje zdziwienie nastąpiło kiedy sprawdziłem wynagrodzenie. Kwota z całej rezerwacji na rękę po opłaceniu podatków to niecałe 300zł. To stanowi około 2 procent od wartości sprzedaży. W pierwszej chwili sądziłem, że to żart. Jednak po rozmowie z konsultantką żart zmienił się w żenujący fakt. Co bardzo ciekawe. Cena w standardowej opcji była większa na całej rezerwacji o 200zł na pokoju. Przedsiębiorcy, którzy pracują w branży turystycznej jako agencji zdają sobie sprawę jakie koszty utrzymania są na rynku. Z pewnością 35zł nie wystarczy by zrobić podstawowe opłaty biura. Po złożonym zażaleniu na gniota prowizyjnego, otrzymałem odpowiedź, że zostałem poinformowany, że w przypadku takich promocji należy mi się takie wynagrodzenie. W uzasadnieniu - Ecco jest bardzo przykro, że nie znam kodu MHH i takie wynagrodzenie mi się należy. Faktycznie 10.07.2014 Ecco wysłało komunikat o pseudo promocji uderzającej w agentów." - pisze agent.

Koordynator Projektów Public Relations w Ecco Holiday, Aleksandra Olechnowicz odpiera zarzuty. "Informacja na temat wysokości prowizji agencyjnej od ofert typu Mega Happy Hour podana jest w umowie agencyjnej w punkcie 9 Tabeli Wynagrodzenia Prowizyjnej Agenta Ecco Holiday Sp. z o.o. Oprócz tego, o zasadach sprzedaży oferty typu Mega, informowaliśmy agentów w komunikacie, w którym przypominaliśmy zasady rezerwacji oraz warunki wynagrodzenia prowizyjnego. Zawsze staramy się jasno komunikować agentom warunki współpracy z Ecco Holiday. Jeśli pojawiają się wątpliwości, do dyspozycji agentów jest Infolinia agencyjna. Taki przypadek, kiedy agent nie zapoznał się z warunkami promocji Mega Happy Hour, odnotowaliśmy jeden" - komentuje.

"W sezonie turystycznym pracownicy biur podróży codziennie dokonują bardzo dużą sprzedaż na rzecz touroperatorów. Zapamiętanie, że skrót MHH w Ecco oznacza sprzedaż z pomniejszoną prowizją, w natłoku informacji i codziennej ciężkiej pracy może zostać przeoczone lub nie zapamiętane" - dodaje agent.

Sama promocja Mega Happy Hour została zawieszona. Jak informuje Aleksandra Olechnowicz,"promocja miała wspomóc sprzedaż ofert Last Minute. W związku z wysokim obłożeniem kolejnych terminów, nie miałoby sensu dalsze promowanie ofert typu Mega. Nie planujemy w tym roku powtarzać tej akcji. W przyszłym - zależnie od bieżącej sytuacji" - dodała.

Współpraca na linii touroperator-agent nigdy nie byłą łatwa, często dochodzi w niej do konfliktu interesów. Trudno dziwić się rozgoryczeniu agenta, który przy rezerwacji za 15 tys. złotych otrzymuje prowizję dużo niższą niż zakładał. Natomiast z drugiej strony ten przypadek pokazuje jak istotne w pracy agenta jest zwracanie uwagi na wszelkie, czasem naprawdę drobne detale. Powiedzenie, że diabeł tkwi w szczegółach pozostaje jak najbardziej aktualne




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:


Komentarze:

Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Szczegóły w regulaminie.
OK, zamknij