Subskrypcja

Subskrypcja

Szukaj

Szukaj





First Class - bilety lotnicze dla posłów

Warszawskie biuro podróży First Class S.A., należące do notowanej na rynku NewConnect spółki holdingowej Internetowe Biura Sprzedaży NetShops.pl S.A. zdobyło dwuletni kontrakt rządowego Centrum Usług Wspólnych na rezerwację, sprzedaż i dostawę blisko 40 tys. biletów lotniczych na połączenia zagraniczne i krajowe dla 50 jednostek administracji państwowej.


Od kwietnia br. First Class S.A. należy do notowanej na rynku NewConnect spółki holdingowej Internetowe Biura Sprzedaży NetShops.pl S.A. z grupy MNI. - Zdecydowaliśmy się na inwestycję w First Class S.A. ze względu na zdywersyfikowany portfel, stabilne wyniki finansowe. Uważamy, że spółka ma duży potencjał wzrostu dzięki posiadanemu know-how. Firma przygotowała - przy wsparciu funduszy Unii Europejskiej - unikatowy na polskim rynku, bo całkowicie zautomatyzowany panel rezerwacyjno-komunikacyjny dla klientów korporacyjnych. Potwierdzeniem wysokiej jakości tego rozwiązania może być zdobyty właśnie dwuletni kontrakt na dostawę biletów lotniczych dla rządowego Centrum Usług Wspólnych, które obsługuje kilkadziesiąt instytucji i urzędów administracji państwowej - mówi Agnieszka Bareja, prezes Internetowych Biur Sprzedaży NetShops.pl S.A.

Centrum Usług Wspólnych rozpisało nieograniczony przetarg w sierpniu br. Przedmiotem zamówienia jest rezerwacja, sprzedaż i sukcesywne dostawy biletów lotniczych na zagraniczne (łącznie do 33.559 biletów) i krajowe przewozy pasażerskie (do 3.710 biletów), wraz z obowiązkowym ubezpieczeniem podróżnych i ich bagażu dla pracowników 50 jednostek administracji państwowej najwyższego szczebla. Kontrakt jest bardzo prestiżowy, bo CUW obsługuje m.in.: Kancelarię Prezesa Rady Ministrów, niemal wszystkie ministerstwa (15 z 18), część urzędów centralnych i wojewódzkich (pełna lista w załączniku). Wczoraj zarząd First Class S.A. otrzymał informację, że firma wygrała postępowanie z łączną oceną 99,26 punktów (na 100 możliwych), pokonując pięć innych podmiotów starających się o ten kontrakt (m.in. e-Sky.pl S.A. i Netmedia Business Travel Sp. z o.o.).

- Rządowe Centrum Usług Wspólnych jest nie tylko prestiżowym, ale też bardzo wymagającym klientem. Zamawiający oczekiwał od potencjalnych wykonawców kontraktu m.in. wysokich zabezpieczeń finansowych, a przede wszystkim spełnienia szeregu warunków dotyczących samej usługi. Dlatego cieszę się, że nasza oferta została uznana za najlepszą - mówi Krzysztof Mówka, prezes First Class S.A. - Zwycięstwo nie byłoby możliwe bez dużych inwestycji, jakie dokonaliśmy w nowy panel rezerwacyjno-komunikacyjny, który umożliwia całkowicie zautomatyzowaną obsługę naszych klientów korporacyjnych, przy niespotykanej na polskim rynku liczbie funkcji za bardzo atrakcyjną dla nich cenę - dodaje prezes Krzysztof Mówka.

Umowa może być zawarta w terminie nie krótszym niż 10 dni od przesłania informacji przez CUW, czyli po 4 października br. (w tym czasie pozostali oferenci mogą składać protesty).

Kontrakt obejmuje okres do 31 grudnia 2014 r (lub do wyczerpania kwot zawartych w umowie, zgłoszonych przez dane jednostki administracji państwowej). Zgodnie z umową First Class S.A. zobowiązany będzie do całodobowej kompleksowej obsługi w zakresie rezerwacji, sprzedaży i dostawy biletów lotniczych, przede wszystkim w wersji elektronicznej (dopuszczalna jest wersja papierowa). CUW zakłada, że będzie to 37.269 biletów na przelot "tam i z powrotem" (urzędy będą także mogły składać zamówienie na połączenia w jedną stronę).

First Class S.A. będzie musiało dostarczyć każdej z jednostek obsługiwanych przez CUW narzędzie online w języku polskim, umożliwiające m.in.: wyszukiwanie interesujących ich połączeń lotniczych, dokonywanie i anulowanie rezerwacji biletów lotniczych, dokonywanie zmian terminu, miejsca i klasy podróży, a także danych pasażera oraz weryfikowanie propozycji wykonawcy (firma zobowiązana jest do zaproponowania optymalnego połączenia oraz na żądanie, co najmniej dwóch połączeń alternatywnych: o najkrótszym możliwym łącznym czasie podróży i jak najmniejszej liczbie międzylądowań oraz przesiadek i najtańszego połączenia z uwzględnieniem obniżenia standardu lotu).

First Class S.A. ma zapewnić też telefoniczną obsługę podróżnych (Call Center) 24h na dobę, siedem dni w tygodniu. - Jesteśmy przygotowani w 100% - od lat mamy do tego niezbędną infrastrukturę na najwyższym europejskim poziomie. Jesteśmy jednym z pięciu największych autoryzowanych agentów IATA (Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Lotniczych) sprzedających bilety w Polsce - mamy dostęp do oferty ponad sześciuset linii lotniczych, zapewniając optymalny, komfortowy i bezpieczny wyjazd służbowy. Rządowe Centrum Usług Wspólnych oprócz przynajmniej trzyletniego doświadczenia w tym zakresie wymagało od wykonawcy dostępu do oferty co najmniej 300 linii, w tym tanich przewoźników. Spełniliśmy ten wymóg w ponad 200% - mówi Krzysztof Mówka, prezes First Class S.A.

W 2011 r. First Class S.A. sprzedało bilety lotnicze o łącznej wartości 101 mln zł, co stanowiło ok. 85% ubiegłorocznego obrotu. Pozyskanie zamówienia Centrum Usług Wspólnych powinno korzystnie wpłynąć na wyniki firmy w przyszłych okresach - wartość ponad dwuletniego kontraktu wynosi 67,05 mln zł brutto (wartość biletów) plus stała opłata transakcyjna za wystawienie biletów (poszczególne jednostki mogą zrealizować zamówienie do 50% jego wartości zapisanej w umowie, jednocześnie zamawiający przewiduje udzielenie zwycięzcy zamówienia uzupełniającego).

Właścicielem First Class S.A. jest spółka holdingowa Internetowe Biura Sprzedaży NetShops.pl S.A. (poprzednio Mobini S.A.), notowana na NewConnect, rynku alternatywnym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie (autoryzowanym doradcą IBSN S.A. jest firma Top Consulting S.A.). Jej strategicznym akcjonariuszem jest spółka MNI S.A. z głównego parkietu warszawskiej giełdy (indeksy: sWIG80, WIG-TELKOM). Grupa MNI konsekwentnie wspiera IBSN S.A. w przygotowaniu i wdrożeniu nowej strategii, zakładającej dynamiczny rozwój w segmencie e-commerce, w oparciu o posiadane potencjał i kompetencje oraz przejęcia podmiotów z branży. W kwietniu br. IBSN S.A. przeprowadziły pierwszą w swojej historii akwizycję, nabywając ze środków własnych 100% akcji First Class S.A. o wartości nominalnej 3,13 mln zł. 10 września br. firma dokonała kolejnej transakcji nabywając 100% udziałów (o wartości nominalnej 1,05 mln zł) w Netshops.pl Sp. z o.o., spółce z segmentu e-commerce. Poprzez zawarcie tych dwóch transakcji Internetowe Biura Sprzedaży Netshops.pl S.A. utworzyły Grupę Kapitałową, w skład, której wchodzą obecnie First Class S.A. oraz Netshops.pl Sp. z o.o.

Przejęcie First Class S.A. pozytywnie przełożyło się na wyniki finansowe grupy Internetowe Biura Sprzedaży Netshops.pl. - po I półroczu br. miała ona 10,7 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży netto (spółka Mobini S.A., poprzednik IBSN S.A. zajmowała się bezpłatnym udostępnianiem kont internetowych i dlatego nie wykazywała przychodów) i niewielką stratę netto (-1,23 mln zł), wynikającą z m.in. restrukturyzacji oraz przeprowadzonej inwestycji. - Prognozowaliśmy, iż nasza spółka zależna First Class S.A., zajmująca się m.in. obsługą podróży biznesowych oraz turystyką kwalifikowaną dla zamożnych klientów, odnotuje w II połowie roku wzrost przychodów, co w istotnym stopniu pozytywnie wpłynie na skonsolidowane wyniki finansowe Grupy Kapitałowej Internetowe Biura Sprzedaży Netshops.pl. Zwycięstwo w przetargu na dostawę biletów lotniczych na połączenia zagraniczne i krajowe dla 50 jednostek administracji państwowej tylko wzmocni te tendencje - mówi Agnieszka Bareja, prezes Internetowe Biura Sprzedaży Netshops.pl. S.A.

Zakup Netshops.pl Sp. z o.o. powinien także korzystnie wpłynąć na wyniki grupy IBSN - w I półroczu br. firma zależna miała 4,3 mln zł przychodów ze sprzedaży netto.

Działające biuro podróży First Class S.A. od ponad 20 lat zajmuje się m.in. obsługą wyjazdów dla firm, korporacji oraz instytucji państwowych (ma obecnie ponad 500 takich klientów). Warszawska firma, oferując kompleksową obsługę podróży służbowych zapewnia również rezerwację i sprzedaż miejsc noclegowych w hotelach (korzysta z 15 systemów rezerwacji obejmujących 620 tys. obiektów hotelowych), oferuje ubezpieczenia podróżne, wynajem samochodów, rezerwację i sprzedaż biletów na przejazdy kolejowe i autokarowe oraz usługę wizowania.




Komentarze


(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:




Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Szczegóły w regulaminie.
OK, zamknij